Čo je to marketing?

Ak sa viacerých ľudí opýtate, čo je to marketing, ich odpoveďou budú rôznorodé definície. Peter Drucker, jeden z najvýznamnejších priekopníkov manažmentu na margo dôležitosti marketingu povedal:

„Pretože cieľom podnikania je získať a udržať si zákazníkov, podnikanie má dve základné funkcie - marketing a inováciu. Základnou funkciou marketingu je prilákať a udržať si zákazníka ako svoj hlavný prospech.“

Z uvedeného citátu vyplýva, že marketing zohráva jednu z kľúčových úloh pre úspešné podnikanie, nakoľko sa zaoberá získavaním a udržaním si zákazníkov. Zároveň však zahŕňa myšlienku, že účelom marketingu nie je snaha získať každého zákazníka za každú cenu. Realitou zostáva, že je omnoho drahšie získať nových zákazníkov ako udržať si už existujúcich. Skutočná cena, ktorú zaplatíme za získanie si nového zákazníka býva až 6-krát vyššia ako cena za udržanie si pôvodného.

Definícia marketingu, ktorú budeme používať my, je nasledovná:

Marketing je proces plánovania a vykonávania koncepcie, ceny, propagovania, a distribúcie myšlienok, tovaru a služieb s cieľom uskutočniť výmenu, ktorá plnohodnotne uspokojuje potreby zákazníka.

Článok pokračuje pod reklamou

Skôr ako sa pustíte do čítania tejto sekcie, mali by ste uvažovať o týchto otázkach:

  • Aký tovar a služby pravidelne nakupujete?
  • Ako sa dozviete o tomto tovare a službách?
  • Ako sa rozhodujete, ktoré tovary a služby sú pre Vás tie pravé?
  • Čo ovplyvňuje Vaše rozhodnutie kúpiť si tieto tovary a služby?
  • Ako sa rozhodujete, ktorú značku daného tovaru alebo služby si kúpite?
  • Na základe čoho si opätovne kupujete daný tovar alebo službu?
  • Prečo sa rozhodnete už si viac nekúpiť daný tovar alebo službu?

Uvedené otázky ste schopní zodpovedať vzhľadom na to, čo nakupujete. Podobné otázky si budú klásť ľudia, ktorí by chceli nakupovať u vás. Marketing vám umožní pochopiť, prečo by si ľudia mohli kúpiť váš tovar a čo môžete urobiť pre to, aby ľudia váš tovar naďalej kupovali. Alebo ešte lepšie, aby si u vás kupovali častejšie a vo väčšom množstve.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


UX expert Jan Kvasnička: Zabudnite na super dizajnové prvky. Web má slúžiť užívateľom

Akých chybám sa pri tvorbe webu vyvarovať a ako urobiť stránku tak, aby zarábala čo najviac? Prinášame tipy od UX profesionála.

Firemný Instagram: Ako na úspešné stories

Jedným z dôležitých faktorov pre úspešný instagramový účet sú Instagram stories - teda príbehy. Zhrnuli sme zoznam najdôležitejších vecí pri ich vytváraní.

Digitálny marketing ako kľúčový prvok pre rast vášho biznisu

Možno ste sa aj vy zamýšľali pri tvorbe marketingovej stratégie nad tým, akú rolu by v nej mal zohrávať digitálny marketing. Aké sú jeho výhody? Dať mu prednosť pred tradičnými formami marketingu?

Rakety slovenskej reklamy budú hovoriť o trendoch v online marketingu

Čo bude frčať v najbližšom období? To je otázka, ktorá bude leitmotívom prednáškového večera Trendy v online marketingu v utorok 17. septembra v KC Dunaj.
Videonávod na zápis konečného užívateľa výhod

Ako zvládnete zápis svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky