Čo je to marketing?

Ak sa viacerých ľudí opýtate, čo je to marketing, ich odpoveďou budú rôznorodé definície. Peter Drucker, jeden z najvýznamnejších priekopníkov manažmentu na margo dôležitosti marketingu povedal:

„Pretože cieľom podnikania je získať a udržať si zákazníkov, podnikanie má dve základné funkcie - marketing a inováciu. Základnou funkciou marketingu je prilákať a udržať si zákazníka ako svoj hlavný prospech.“

Z uvedeného citátu vyplýva, že marketing zohráva jednu z kľúčových úloh pre úspešné podnikanie, nakoľko sa zaoberá získavaním a udržaním si zákazníkov. Zároveň však zahŕňa myšlienku, že účelom marketingu nie je snaha získať každého zákazníka za každú cenu. Realitou zostáva, že je omnoho drahšie získať nových zákazníkov ako udržať si už existujúcich. Skutočná cena, ktorú zaplatíme za získanie si nového zákazníka býva až 6-krát vyššia ako cena za udržanie si pôvodného.

Definícia marketingu, ktorú budeme používať my, je nasledovná:

Marketing je proces plánovania a vykonávania koncepcie, ceny, propagovania, a distribúcie myšlienok, tovaru a služieb s cieľom uskutočniť výmenu, ktorá plnohodnotne uspokojuje potreby zákazníka.

Článok pokračuje pod reklamou

Skôr ako sa pustíte do čítania tejto sekcie, mali by ste uvažovať o týchto otázkach:

  • Aký tovar a služby pravidelne nakupujete?
  • Ako sa dozviete o tomto tovare a službách?
  • Ako sa rozhodujete, ktoré tovary a služby sú pre Vás tie pravé?
  • Čo ovplyvňuje Vaše rozhodnutie kúpiť si tieto tovary a služby?
  • Ako sa rozhodujete, ktorú značku daného tovaru alebo služby si kúpite?
  • Na základe čoho si opätovne kupujete daný tovar alebo službu?
  • Prečo sa rozhodnete už si viac nekúpiť daný tovar alebo službu?

Uvedené otázky ste schopní zodpovedať vzhľadom na to, čo nakupujete. Podobné otázky si budú klásť ľudia, ktorí by chceli nakupovať u vás. Marketing vám umožní pochopiť, prečo by si ľudia mohli kúpiť váš tovar a čo môžete urobiť pre to, aby ľudia váš tovar naďalej kupovali. Alebo ešte lepšie, aby si u vás kupovali častejšie a vo väčšom množstve.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


E-shopy a reklama v čase pandémie - ako situáciu správne využiť?

Ako vytvoriť „chytľavú“ reklamu počas pandémie COVID-19? Ako sa v tejto situácii vynašli slovenské firmy?

Natívne kampane – ako oživiť značku

Sila značky pomáha biznisu. Ak je vaša značka známa a s dobrou reputáciou, klient je ochotnejší váš počúvať. Nuž a život značke viete veľmi efektívne vdýchnuť aj natívnou kampaňou.

Prepojenie online a offline sveta v reklame

Viac ako polovica nákupov na predajniach je ovplyvnená online reklamou. Také sú údaje z interných štatistík Facebooku. Otázka znie, ako prepojiť online prostredie s offline predajmi a domerať priamy dopad na tržby.

Investujete do digitálneho marketingu a nedarí sa vám? Možno vám chýba digitálna stratégia!

Ak vám vaše marketingové aktivity v online neprinášajú požadované výsledky napriek tomu, že do nich investujete značnú časť rozpočtu, je čas zamyslieť sa nad vašou digitálnou stratégiou.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky