Vyskakovacie okná (pop-ups) ničia váš biznis. Zistili sme, aké sú najlepšie a najhoršie formáty reklamy

Vyskakovacie okná (pop-ups) ničia váš biznis. Zistili sme, aké sú najlepšie a najhoršie formáty reklamy

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu. Neváhajte ho kontaktovať na stránke vojtyla.sk

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Google a jeho partneri si nechali vypracovať štatistiku o reklame. Podľa nej až 50 % opýtaných nenavštívi alebo neodporučí stránku, ktorá obsahuje vyskakovacie okno s reklamou.

Čo sa stane, ak vymeníte reklamu za newsletter alebo odporúčaný článok? Budú ľudia skôr spokojní alebo nespokojní? Z našich skúsenosti im to prekáža. Zato sú vyskakovacie okná považované za najhorší formát reklamy na internete. Považujete vyskakovacie okná so zľavovými kupónmi za akceptovateľné? Ako majiteľ obchodu či webu možno áno. Zákazníkov však začínajú už otravovať. Všade vidia zľavy. E-mail, sociálne siete, vyhľadávanie. Samé zľavy. Nikoho už nezaujíma 5% zľava na nákup vo vašom e-shope. Google navyše od začiatku roka 2017 penalizuje weby s vyskakovacími reklamami.

INFO: Viac tipov na zlepšenie SEO nájdete v článku 3 dôležité zmeny, ktoré ovplyvnia pozíciu firemného webu v Googli v roku 2017.

Ďalšie zaujímavé číslo zo štatistiky bolo 69. 69 % ľudí, ktorí používajú rôzne doplnky na blokovanie reklamy, sa tak rozhodli spraviť z dôvodu otravnej alebo agresívnej reklamy. Reklama má priniesť firme nových zákazníkov a nové objednávky. Nie ich znechutiť. Ako inzerujúci subjekt by ste mali zvoliť najlepší formát reklamy. Google uvádza, že najvýkonnejšie formáty v jeho sieti sú rozmery 300px x 250px a 336px x 280px. Tzv. „leaderboard-y“ (728px x 90px), skočili na treťom mieste. Často ich vidno na začiatku článku alebo úplne na vrchu stránky. Podľa iných štatistík patrí tento rozmer medzi najobľúbenejší formát inzerentov.

Zdroj obrázkov: https://support.google.com/adsense/answer/6002621

V roku 2015 firma Google potvrdila, že viac ako polovica všetkých vyhľadávaní vo vyhľadávači Google je realizovaná prostredníctvom mobilných zariadení. Tento trend sa nemení a čoraz viac ľudí vyhľadáva primárne prostredníctvom smartfónov. Práve preto je nesmierne dôležitá optimalizácia reklamy a webových stránok na menšie zariadenia.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu. Neváhajte ho kontaktovať na stránke vojtyla.sk


O trendoch v online marketingu budú diskutovať Visibility, Triad Advertising a PS:Digital

Byť o krok, aj dva, dopredu a byť pripravený na trendy, ktoré ovládnu online marketing v blízkej budúcnosti! O tom bude večer so série SmartTalk, ktorý sa so skúsenými hráčmi v slovenskej reklame pozrie na trendy v online marketingu. Hosťami podujatia budú v utorok 19. marca v KC Dunaj agentúry Visibility, Triad Advertising a PS:Digital. Moderátorom večera bude Kamil Aujeský.

Ako urobiť persóny tak, aby natívna reklama fungovala

Obsah dnes môže urobiť hocikto. To je fakt. Dokonca aj video. Ale ako nájsť témy a ako obsah spracovať tak, aby naozaj fungoval a pomáhal predaju?

Natívna reklama: Kedy bude váš obsah inšpirovať

Šírenie pozitívnych informácií je zmysluplná aktivita. Preto aj komunikačná stratégia postavená na šírení pozitívneho, inšpiratívneho obsahu má zvyčajne väčší zásah. Často však môže zlyhať. Zostane na povrchu a čitateľom je skôr na smiech. Pozrime sa, prečo je to tak a ako inšpiratívny obsah urobiť správne.

Ako redizajnovať web bez straty pozícií kľúčových slov vo vyhľadávačoch

Takmer každá firma, ktorá sa snaží držať krok s dobou, zažije raz za niekoľko rokov redizajn webu. Je to pomerne náročný a zdĺhavý proces. Množstvo spoločností však zabúda na to, ako si udržať pozície vo vyhľadávačoch aj po zmene/úpravách webu. Aké riziká predstavuje zmena webu pre SEO a ako ich minimalizovať či eliminovať?