Vyskakovacie okná (pop-ups) ničia váš biznis. Zistili sme, aké sú najlepšie a najhoršie formáty reklamy

Vyskakovacie okná (pop-ups) ničia váš biznis. Zistili sme, aké sú najlepšie a najhoršie formáty reklamy
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu. Neváhajte ho kontaktovať na stránke vojtyla.sk

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Google a jeho partneri si nechali vypracovať štatistiku o reklame. Podľa nej až 50 % opýtaných nenavštívi alebo neodporučí stránku, ktorá obsahuje vyskakovacie okno s reklamou.

Čo sa stane, ak vymeníte reklamu za newsletter alebo odporúčaný článok? Budú ľudia skôr spokojní alebo nespokojní? Z našich skúsenosti im to prekáža. Zato sú vyskakovacie okná považované za najhorší formát reklamy na internete. Považujete vyskakovacie okná so zľavovými kupónmi za akceptovateľné? Ako majiteľ obchodu či webu možno áno. Zákazníkov však začínajú už otravovať. Všade vidia zľavy. E-mail, sociálne siete, vyhľadávanie. Samé zľavy. Nikoho už nezaujíma 5% zľava na nákup vo vašom e-shope. Google navyše od začiatku roka 2017 penalizuje weby s vyskakovacími reklamami.

INFO: Viac tipov na zlepšenie SEO nájdete v článku 3 dôležité zmeny, ktoré ovplyvnia pozíciu firemného webu v Googli v roku 2017.

Ďalšie zaujímavé číslo zo štatistiky bolo 69. 69 % ľudí, ktorí používajú rôzne doplnky na blokovanie reklamy, sa tak rozhodli spraviť z dôvodu otravnej alebo agresívnej reklamy. Reklama má priniesť firme nových zákazníkov a nové objednávky. Nie ich znechutiť. Ako inzerujúci subjekt by ste mali zvoliť najlepší formát reklamy. Google uvádza, že najvýkonnejšie formáty v jeho sieti sú rozmery 300px x 250px a 336px x 280px. Tzv. „leaderboard-y“ (728px x 90px), skočili na treťom mieste. Často ich vidno na začiatku článku alebo úplne na vrchu stránky. Podľa iných štatistík patrí tento rozmer medzi najobľúbenejší formát inzerentov.

Zdroj obrázkov: https://support.google.com/adsense/answer/6002621

V roku 2015 firma Google potvrdila, že viac ako polovica všetkých vyhľadávaní vo vyhľadávači Google je realizovaná prostredníctvom mobilných zariadení. Tento trend sa nemení a čoraz viac ľudí vyhľadáva primárne prostredníctvom smartfónov. Práve preto je nesmierne dôležitá optimalizácia reklamy a webových stránok na menšie zariadenia.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu. Neváhajte ho kontaktovať na stránke vojtyla.sk


Hlasové vyhľadávanie valcuje západ. SEO špecialista upozorňuje, aby ho podnikatelia nepodceňovali

SEO špecialista Pavel Ungr predpokladá, že hlasové vyhľadávanie bude mať úspech aj v našom regióne. Veľkou výzvou je zložitosť slovenčiny.

Pri obsahovom marketingu zabudnite na sociálne siete

Myšlienka, že obsahový marketing a sociálne siete idú proti sebe, sa zdá byť v dnešných časoch nezmysel. Robiť content marketing a nemyslieť na sociálne siete? Najmä keď jedno s druhým súvisí? Nuž, presne tak.

Konverzačný marketing - trend, ktorý by ste nemali zmeškať

Zabudnite na kontaktné formuláre či call centrá. Svet dobíja konverzačný marketing, ktorý umožňuje zákazníkom komunikovať s firmou kedykoľvek cez chatovaciu platformu.

Čo písať do predmetu newslettra a ako si poradiť s jeho formou

Pri e-mailoch platí podobne ako pri blogových článkoch, že to, či si príjemca vašu správu otvorí a či ju aj prečíta, ovplyvňuje najmä jej názov, teda v našom prípade predmet e-mailu a po otvorení aj jeho forma.