Vyskakovacie okná (pop-ups) ničia váš biznis. Zistili sme, aké sú najlepšie a najhoršie formáty reklamy

Vyskakovacie okná (pop-ups) ničia váš biznis. Zistili sme, aké sú najlepšie a najhoršie formáty reklamy
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu. Neváhajte ho kontaktovať na stránke vojtyla.sk

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Google a jeho partneri si nechali vypracovať štatistiku o reklame. Podľa nej až 50 % opýtaných nenavštívi alebo neodporučí stránku, ktorá obsahuje vyskakovacie okno s reklamou.

Čo sa stane, ak vymeníte reklamu za newsletter alebo odporúčaný článok? Budú ľudia skôr spokojní alebo nespokojní? Z našich skúsenosti im to prekáža. Zato sú vyskakovacie okná považované za najhorší formát reklamy na internete. Považujete vyskakovacie okná so zľavovými kupónmi za akceptovateľné? Ako majiteľ obchodu či webu možno áno. Zákazníkov však začínajú už otravovať. Všade vidia zľavy. E-mail, sociálne siete, vyhľadávanie. Samé zľavy. Nikoho už nezaujíma 5% zľava na nákup vo vašom e-shope. Google navyše od začiatku roka 2017 penalizuje weby s vyskakovacími reklamami.

INFO: Viac tipov na zlepšenie SEO nájdete v článku 3 dôležité zmeny, ktoré ovplyvnia pozíciu firemného webu v Googli v roku 2017.

Ďalšie zaujímavé číslo zo štatistiky bolo 69. 69 % ľudí, ktorí používajú rôzne doplnky na blokovanie reklamy, sa tak rozhodli spraviť z dôvodu otravnej alebo agresívnej reklamy. Reklama má priniesť firme nových zákazníkov a nové objednávky. Nie ich znechutiť. Ako inzerujúci subjekt by ste mali zvoliť najlepší formát reklamy. Google uvádza, že najvýkonnejšie formáty v jeho sieti sú rozmery 300px x 250px a 336px x 280px. Tzv. „leaderboard-y“ (728px x 90px), skočili na treťom mieste. Často ich vidno na začiatku článku alebo úplne na vrchu stránky. Podľa iných štatistík patrí tento rozmer medzi najobľúbenejší formát inzerentov.

Zdroj obrázkov: https://support.google.com/adsense/answer/6002621

V roku 2015 firma Google potvrdila, že viac ako polovica všetkých vyhľadávaní vo vyhľadávači Google je realizovaná prostredníctvom mobilných zariadení. Tento trend sa nemení a čoraz viac ľudí vyhľadáva primárne prostredníctvom smartfónov. Práve preto je nesmierne dôležitá optimalizácia reklamy a webových stránok na menšie zariadenia.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu. Neváhajte ho kontaktovať na stránke vojtyla.sk


Čo je chatbot a aké má využitie?

Chatbot alebo chatovací robot nie je žiadna technologická novinka. Že ste ešte o ňom nepočuli? Možno ste si už s ním písali, no nevedeli ste, že je to robot.

Digitálny marketing ako kľúčový prvok pre rast vášho biznisu

Možno ste sa aj vy zamýšľali pri tvorbe marketingovej stratégie nad tým, akú rolu by v nej mal zohrávať digitálny marketing. Aké sú jeho výhody? Dať mu prednosť pred tradičnými formami marketingu?

Kedy ísť s natívnym obsahom do médií a kedy nie

Každá firma, ktorá začne flirtovať s natívnym obsahom alebo content marketingom, sa dostane k otázke distribúcie tohto obsahu. Čiže – ako texty či videá dostať k relevantným čitateľom? Jednou z možností je využiť silu zabehnutých médií.

Ako založiť eshop? Radia Dedoles, Inspio, Isadore a Bubulákovo

Eshopy vznikajú na každom kroku, no len máloktorý z nich prežije. Dôvodom neúspechu nie je len silná konkurencia. Na vine bývajú nesprávne nastavené priority, ktoré vznikajú celkom nevinne. Väčšinou nevedomky.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky