Ako rozbehnúť eshop bez nutnosti vôbec prísť do kontaktu s tovarom?

Ako rozbehnúť eshop bez nutnosti vôbec prísť do kontaktu s tovarom?

Vzdelávajte a informujte svojich potenciálnych zákazníkov prostredníctvom praktických článkov a PR správ na podnikajte.sk - najväčšom špecializovanom podnikateľskom portáli v SR. Prečítajte si bližšie informácie o podmienkach textovej inzercie u nás.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Rozmýšľali ste niekedy nad vlastným eshopom, no odrádzali vás povinnosti, ktoré má každý prevádzkovateľ eshopu? Naskladňovanie tovaru, balenie, odosielanie, vybavovanie reklamácií, pomalé napĺňanie eshopu tovarom ...

Chceli by ste jednoducho rozšíriť sortiment vo Vašom eshope?

V tom prípade je práve pre vás určená táto nová služba - www.AffilNET.sk, ktorej využívanie je úplne bezplatné.

AffilNET pomáha majiteľom eshopov navzájom obchodovať novými spôsobmi, medzi ktoré patrí najmä preposielanie objednávok a dropshipping.

Stačí si zvoliť dodávateľa tovaru, typ spolupráce (viď nižšie) a naplniť váš eshop tovarom za pomoci pripravených produktových exportov. Koniec prácnemu vkladaniu tovaru.

Spôsoby spolupráce s dodávateľmi:

  1. preposielanie objednávok
  2. dropshipping
  3. veľkoobchod

Preposielanie objednávok

Preposielanie objednávok je najjednoduchší spôsob prevádzkovania eshopu, ktorý radi volia práve začínajúci podnikatelia, nakoľko pri tejto forme obchodovania majú najmenej povinností.

Pri preposielaní objednávok figuruje majiteľ eshopu len ako sprostredkovateľ predaja. Úlohou majiteľa eshopu je starať sa len o marketing eshopu. Preposlaním objednávky (ktoré môže byť taktiež automatizované) vaša práca končí.

O vybavenie objednávky sa stará dodávateľ. Rovnako sa dodávateľ stará aj o prípadné vybavenie reklamácie. Zákazník si teda vytvorí objednávku vo Vašom eshope, zaplatí za ňu však Vášmu dodávateľovi. Tovar dostane s faktúrou dodávateľa, na zásielke bude rovnako uvedená adresa dodávateľa.

Dodávateľ v zásielke neuvádza adresu svojho internetového obchodu, t.j. možné je vybudovať si stálu klientelu.

Do kontaktu s tovarom teda vôbec neprichádzate, samozrejme treba voliť takého dodávateľa, v ktorého tovare sa vyznáte aspoň čiastočne a dokážete zákazníkovi poradiť ak sa na vás obráti s otázkou.

Pri preposielaní objednávok vám dodávateľ uhrádza províziu z preposlaných objednávok. Výška provízie sa štandardne pohybuje v rozmedzí 10 - 20% z objednávky.

Výhody:

  • minimum povinností,
  • zodpovednosť za reklamácie preberá dodávateľ

Nevýhody:

  • váš zisk je závislý od provízie, ktorú určuje dodávateľ

Preposielaním objednávok môžete zistiť, po ktorom sortimente je vo Vašom eshope najväčší dopyt. Tieto produkty môžete následne od dodávateľa nakúpiť v rámci veľkoobchodného odberu za výhodnejších podmienok a profitovať na ich predaji s vlastnou cenotvorbou.

Dropshipping

Dropshipping kombinuje výhody preposielania objednávok a klasického obchodného modelu.

Hlavnou výhodou dropshippingu je spôsob zasielania tovaru. Na rozdiel od štandardného predaja, kde tovar pošle dodávateľ vám (zaplatíte 1. poštovné), následne ho prebalíte a pošlete zákazníkovi (zákazník zaplatí 2. poštovné), pri dropshippingu pošle tovar dodávateľ priamo vášmu zákazníkovi.

Šetríte prostriedky na prepravu a umožňujete predávať tovar, ktorý reálne nemáte skladom pri dodacích lehotách, akoby sa tovar odosielal priamo od Vás. Na zásielke bude uvedená adresa dodávateľa. V zásielke dodávateľ pribalí Vašu faktúru. Dodávateľ opäť nikde v zásielke neuvádza adresu svojho eshopu.

Pri dropshippingu teda nakupujete tovar od dodávateľa v okamihu, keď získate objednávku. Tovar predávate za nákupnú cenu + vašu maržu, ktorú si stanovíte.

Výhody:

  • vlastná cenotvorba,
  • nestaráte sa o skladovanie,
  • balenie a zasielanie tovaru

Nevýhody:

  • plná zodpovednosť za reklamácie tovaru

Veľkoobchod

Systém AffilNET umožňuje obchodovať aj tradičným veľkoobchodným spôsobom. Ak to dodávateľ umožňuje, viete si nárokovať veľkoobchodné zľavy v závislosti na obrate za istý časový úsek.

Výhody:

  • možnosť dosahovať najvyšších marží

Nevýhody:

  • vyššia počiatočná investícia do naskladnenia tovaru, reklamácie

Okrem nových spôsobov predaja slúži AffilNET takisto aj pre obchodníkov, ktorí uprednostňujú klasickú formu predaja so všetkými výhodami, ktoré veľkoobchod ponúka.

Máte už eshop so zabehnutou logistikou a radi by ste získali nových odberateľov?

AffilNET je otvorený aj pre nových dodávateľov tovaru. V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať. Registrácia dodávateľa je bezplatná.

Ak ešte eshop nemáte na stránke www.AffilNET.sk si ho môžete nechať vytvoriť vrátane napojenia na jedného alebo viacerých dodávateľov tovaru na mieru Vašim požiadavkám.

Bez ohľadu na spôsob predaja je potrebné dodržiavať všetky náležitosti, ktoré musí každý internetový obchod zabezpečiť. Patrí medzi ne napríklad registrácia na úrade pre ochranu osobných údajov, správna formulácia potvrdzovacích tlačidiel v objednávke, obchodné podmienky, reklamačné tlačivá a pod.

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

PR článok

Vzdelávajte a informujte svojich potenciálnych zákazníkov prostredníctvom praktických článkov a PR správ na podnikajte.sk - najväčšom špecializovanom podnikateľskom portáli v SR. Prečítajte si bližšie informácie o podmienkach textovej inzercie u nás.


Právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy uzatvorenej cez internet

Za akých okolností môže spotrebiteľ odstúpiť od uzatvorenej zmluvy a vrátiť zakúpený tovar? Ako by mal podnikateľ v takomto prípade postupovať? Prinášame vám rady a tipy, ako postupovať pri odstúpení spotrebiteľa od zmluvy do 14 dní.

Geo-blocking (geografické blokovanie) a jeho zrušenie od 3.12.2018

Európska únia zrušila s účinnosťou od 03.12.2018 tzv. geoblocking (geografické blokovanie). Čo je podstatou geo-blockingu a čo prinesie v praxi jeho zrušenie?

Ako zvýšiť obrat vášho e-shopu? Skúste navštíviť CREATIVE summit

Či ešte len začínate, alebo ste skúsenejší e-shopár, vždy je kam napredovať. Ale kde získať užitočné tipy pre váš e-commerce biznis? Kde nájsť odpovede na svoje otázky? Vyskúšajte konferenciu bez komerčných rečí - CREATIVE summit. Spíkri budú hovoriť o SEO, content aj e-mail marketingu, expanzii a ďalších témach. Nebudú však prezentovať svoju firmu či chváliť svoje projekty, ako to zvyčajne býva. Ale prezradia vám praktické informácie, ktoré viete následne zaviesť aj do vášho biznisu. A čo ešte?

Porovnanie platobných brán na Slovensku

Ako si vybrať vhodnú platobnú bránu pre eshop a nedávať zákazníkom zbytočný dôvod nedokončiť nákup. Implementácia vhodnej platobnej brány vám pomôže zlepšiť celý rad ukazovateľov od spokojnosti s nákupným procesom, cez väčšie percento dokončených objednávok až po rýchlejšie dodanie tovaru.