Ako posunúť svoje podnikanie? Založením e-shopu

Založenie vlastného e-shopu nemusí byť ani drahé, ani náročné. Ako si vytvoriť online obchod na pár klikov a čo nepodceniť?

Možno aj vy práve premýšľate nad tým, ako svoje podnikanie posunúť o niečo ďalej. Asi každý podnikateľ si praje, aby sa jeho biznis rozvíjal. Proti tomu nie je možné nič namietať. Možností, ako firmu alebo živnosť posúvať, je mnoho. Jednou z najperspektívnejších je rozšírenie predaja do online priestoru. Skrátka založenie e-shopu. Veľa ľudí si však stále myslí, že založenie vlastného e-shopu je niečo nesmierne drahé a náročné. V článku vysvetľujeme, že vďaka moderným technológiám to vôbec nemusí byť pravda.

E-shop si možno založiť na pár klikov

Áno, založenie vlastného internetového obchodu môže byť skutočne také jednoduché. Podnikateľ už do projektu navyše vstupuje s vlastným sortimentom a pravdepodobne tiež s databázou svojich zákazníkov. Výsledky jeho predošlej práce budú pre online činnosti neoceniteľné.

Samotné založenie e-shopu je otázkou niekoľkých kliknutí. To je možné vďaka prenajímateľným e-shopovým platformám. Ide o typ prevádzkovania e-shopu, kedy za pravidelný mesačný poplatok v desiatkach eur možno získať prístup k celému e-shopovému systému, na ktorom sa dá vybudovať vlastný internetový obchod.

Ten si možno prispôsobiť podľa seba, naplniť ho produktmi, textami a následne začať predávať. Krokov je ale v skutočnosti o niečo viac. Tie najdôležitejšie sú:

  1. Zaistenie domény a založenie e-shopu: pred založením e-shopu je dobré mať zaistenú vlastnú doménu, na ktorej zákazníci e-shop vždy nájdu. Myslieť treba na to, že veľa domén dnes už nie je k dispozícii. Vždy sa ale dá nájsť doména, ktorá bude jednoduchá, ľahko zapamätateľná a zároveň dostupná. Pokiaľ už podnikateľ v rámci svojho podnikania prevádzkuje webové stránky, nie je nič jednoduchšie ako si e-shop spustiť na takzvanej doméne tretieho rádu. Teda napríklad „eshop.mojafirma.sk“.
  2. Naplnenie e-shopu: potom, čo je e-shop založený, sa možno pustiť do práce na samotnom e-shope. Férová e-shopová platforma podnikateľovi po založení účtu poskytne dostatočný priestor na to, aby svoj internetový obchod nachystal. Nejde pritom len o naplnenie produktmi. Okrem toho ho čaká práca na textoch, povinných dokumentoch, ako sú obchodné podmienky, reklamačný poriadok alebo zásady ochrany osobných údajov. Veľmi dôležitá je tiež dizajnová stránka e-shopu. Štandard v dnešnej dobe predstavujú šablónovité platformy, ktoré ponúkajú veľmi obmedzený výber z niekoľkých typov šablón s veľmi obmedzenou mierou prispôsobiteľnosti. To ale nie je prípad e-shopovej platformy Upgates, ktorú si vďaka inteligentným šablónam v module Dizajnér možno prispôsobiť do nevídanej miery.
  3. Zaistenie dopravy a platieb: e-shop musí vyzerať k svetu. To najdôležitejšie však je, aby podnikateľ svoje produkty mohol dostať k zákazníkom. Určite za svoj tovar chce aj prijímať peniaze. Preto je nutné zaistiť si platobné možnosti. Pri doprave je vhodné vybrať si podľa sortimentu, ktorý obchod ponúka. Dopravcov existuje veľmi veľa, ich služby a zameranie na typy zásielok sa však môžu trochu líšiť. Pri platbe je to o niečo jednoduchšie. Úplný štandard dnes predstavujú platobné brány, ktoré ponúkajú možnosť rýchleho a pohodlného platenia, ktoré pre e-shop nie je spojené s nijako vysokými nákladmi. Služby, ktoré jednotlivé platobné brány ponúkajú, sú si navzájom veľmi podobné. Vybrať si je preto vhodné platobnú bránu s najnižšími nákladmi na prevádzku. Pohodlnú platbu cez platobnú bránu odporúčame doplniť tiež bankovým prevodom a klasickou dobierkou. Tá síce nie je medzi e-shopermi príliš obľúbená, ale zákazníci ju stále využívajú.
  4. Spustenie e-shopu: pokiaľ máte e-shop pripravený a všetky vyššie popísané body odškrtnuté, nič nebráni samotnému spusteniu e-shopu. To znamená, že sa e-shop začne zobrazovať na danej doméne. Teraz začína boj o zákazníkov. Je na podnikateľovi, ako sa do toho pustí. Prakticky každý e-shop sa aspoň do nejakej miery venuje marketingu. Najrôznejších marketingových kanálov existuje veľa. Pre každé jednotlivé podnikanie však môže fungovať niečo iné. 
Článok pokračuje pod reklamou

Je online predaj príležitosť pre každého?

Založenie vlastného e-shopu je mimoriadne perspektívne. Platí to ale pre každého? Jednoduchá odpoveď by bola, že áno. Realita je však, ako obvykle, trochu komplikovanejšia. Je totiž potrebné zvoliť si vhodný typ e-shopu.

  1. Veľkoobchodná firma: pokiaľ biznis stojí predovšetkým na tom, že firma svoje produkty predáva iným spoločnostiam, bude tou pravou voľbou B2B e-shop. Svojim obchodným partnerom bude podnikateľ chcieť priradzovať špeciálne cenníky, zobrazovať cenu bez DPH alebo ponúkať produkty po veľkých baleniach. Niektorí veľkoobchodníci svoje obchody tiež sprístupňujú len pre registrovaných užívateľov. To všetko ponúkne kvalitné e-shop riešenie. Čo sa týka samotných predajov, ťažiť bude firma najpravdepodobnejšie z vlastných kontaktov, aktivity obchodných zástupcov, prípadne z priameho marketingu.
  2. Maloobchodná firma: o poznanie iné to bude v prípade, pokiaľ ide o firmu, ktorá predáva predovšetkým bežným spotrebiteľom. V takom prípade bude podnikateľ chcieť spustiť B2C e-shop. Ide o internetové obchody, ktoré určite poznáte a bežne v nich nakupujete. Boj o konečného zákazníka je spojený s vyššou mierou konkurencie. Podnikateľ sa tak bude musieť spoľahnúť na online marketing. Zákazníci tiež majú radi rôzne zľavové akcie a bonusy. Podnikateľa čaká boj o pozície v platenej reklame, organickom vyhľadávaní a v produktových porovnávačoch.

Teraz už neostáva nič iné, ako urobiť prvý krok a pustiť sa do online predaja. Skúste to s Upgates. Najvyspelejšou e-shopovou platformou pre B2B aj B2C predaj, ktorá porastie s vami. Prenájom e-shopu Upgates môžete vyskúšať na prvých 30 dní zadarmo.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Poštovné od 1. 7. 2024: zmeny v cenníku poštových služieb

Ako sa zmenia ceny zaslania listov, balíkov či za použitie poštových poukazov? Prehľad aktuálne platného aj nového cenníka.

Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Informačné povinnosti e-shopu

Čo musí obsahovať webová stránka online obchodu a na aké informácie nezabudnúť v prípade obchodných podmienok či reklamačného poriadku?

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky