Martin Žákovič

Martin Žákovič

Oblasti ľudských zdrojov a komunikácie sa venuje v prostredí výrobnej spoločnosti so zameraním na automotive, Magna v Kechneci, nedaľeko Košíc. Z minulých zamestnaní získal konzultantskú prax v medzinárodnej personálnej agentúre a pôsobil aj ako športový spravodajca a štatistik so zameraním na ľadový hokej. Je vášnivý cestovateľ.


Ktoré pracovné miesta nahradia roboty a umelá inteligencia?

Roboty, či automatizované systémy postupne preberajú pracovné pozície, ktoré doteraz robil človek. Ktoré profesie zaniknú a ktorých sa robotizácia zásadne nedotkne?

Využitie Big Data v riadení ľudských zdrojov (HR)

Kým dáta o správaní zákazníkov, či predaji bežne ovplyvňujú kľúčové podnikateľské rozhodnutia, analýza a využitie dát v oblasti ľudských zdrojov pokrivkáva. Čo vedia firmy vyťažiť z dát, ktoré sa týkajú zamestnancov? Prečo má zmysel sa nimi zaoberať?

Organizačná štruktúra - akú si vybrať pre svoju firmu?

Aké typy organizačných štruktúr poznáme a ktorá sa hodí pre konkrétnu firmu? Potrebuje startup inú organizačnú štruktúru ako zabehnutá firma?

Trh práce v roku 2019: Firmy sa bijú o zamestnancov s mäkkými zručnosťami

Firmy robia v súčasnosti všemožné kroky, aby boli pre uchádzačov atraktívne. Zmenili sa aj požiadavky spoločností na nových zamestnancov. Preferujú mäkké zručnosti nad odbornými znalosťami.

20 naj zamestnaneckých benefitov svetových a slovenských firiem

Benefity patria po dohodnutej mzde ku kľúčovému faktoru, ktorý rozhoduje, či je zamestnanec vo svojej práci spokojný.


Výpoveď kľúčového zamestnanca. Ako ju zvládnuť?

V každej firme nájdeme zamestnancov, ktorí sú pre jej fungovanie kľúčoví. Čo ak takýto zamestnanec náhle podá výpoveď? Má sa firma snažiť udržať ho za každú cenu?

4-dňový pracovný týždeň. Komu sa oplatí ho zaviesť?

4-denný pracovný týždeň je dohoda medzi zamestnávateľom a zamestnancami, pri ktorej by zamestnanci síce chodili do práce menej, ale podali by rovnaký výkon a dodali tie isté výsledky ako doteraz. Je to vôbec možné?

12 najkreatívnejších náborových kampaní

Firmy hľadajú nových zamestnancov obvyklými spôsobmi, no tie niekedy nestačia. Všeobecné inzercie, alebo prvoplánové kampane tých najtalentovanejších kandidátov často obídu. Kreatívne náborové kampane však prinášajú firmám možnosť priblížiť sa kandidátom vskutku originálnymi spôsobmi.


To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky