Podnikateľský plán mapuje a analyzuje celé obdobie od úmyslu podnikať až po obdobie, kedy sa podnikateľovi začnú vracať vložené prostriedky. Načo je potrebný podnikateľský plán? Koľko podnikateľských plánov treba mať? Ako udržať svoj podnikateľský plán flexibilným? Niekoľko praktických rád pri písaní podnikateľského plánu. Štruktúra podnikateľského plánu. Najčastejšie chyby pri tvorbe podnikateľského plánu.
Začínajúci podnikatelia podnikateľský plán vnímajú ako dokument potrebný pre banku pri rokovaní o úvere, študenti ho vnímajú ako slohovú prácu a mnoho existujúcich podnikateľov ho považuje za zbytočnosť. Ako to je ale naozaj v praxi? Prečítajte si, na čo je podnikateľský plán dobrý a ako ho vypracovať tak, aby bol prínosom.
O tom, ako sa podnikateľský zámer pripravuje a čo má obsahovať, sa už veľa popísalo. I o tom, aký je dôležitý a potrebný. O tom, čo sa však píše medzi riadkami už menej. V nasledujúcom texte vám predstavíme informácie, ktoré treba mať pri jeho príprave na pamäti.
Ľudia zostavujú podnikateľské plány z najrozmanitejších dôvodov. Aby získali kapitál, zhodnotili rast firmy, nadviazali obchodné partnerstvá alebo aby si vedeli uriadiť rozvoj firmy.
Ak nemáte zamestnanie alebo už oddávna túžite kráčať v podnikateľských topánkach, príspevok na podnikanie môže byť tou správnou príležitosťou postaviť sa na štartovaciu pozíciu. Na jeho získanie je potrebné vypracovať podnikateľský zámer. Na našom portáli nájdete viacero podnikateľských plánov, ktoré sa tiež dajú využiť k tomuto účelu, v tomto článku vám však ponúkneme špecifické rady a formulácie vhodné priamo k tomuto typu zámeru.
Na prototyp nového typu malej vodnej elektrárne hľadá jeho autor investora, ktorý mu poskytne 50 000 €, na vývoj softvéru pre uľahčenie administratívnej agendy lekárov potrebuje start-up 150 000 € alebo kapitálová potreba 1 mil. € od investora na projekt, ktorého cieľom je ekonomické a ekologické spracovanie environmentálnych záťaží.
Podnikateľ je osoba, ktorá vidí, čo iní ľudia nevidia, ktorá sa pozerá na veci tvorivo. Ak patríte do tejto skupiny ľudí a často rozmýšľate nad rôznymi podnikateľskými nápadmi, zosumarizovali sme pre Vás postup krokov, ktorý Vám pomôže odhadnúť, či je Váš aktuálny nápad realizovateľný a či spĺňa podmienky potenciálnej úspešnosti. Proces zmeny nápadu na podnikateľskú príležitosť možno obrazne prirovnať k hľadaniu zlatých zrniek.
Ako by mal vyzerať dobre spracovaný podnikateľský plán? Naučte sa, ako ho správne vypracovať a akých chýb by ste sa mali vyvarovať pri jeho tvorbe.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky
Najdôležitejšie informácie, ktoré potrebujete pre vaše podnikanie.
Vaše osobné údaje (email) budeme spracovávať len za týmto účelom v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Súhlas potvrdíte kliknutím na odkaz, ktorý vám pošleme na váš email. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať písomne, emailom alebo kliknutím na odkaz z ktoréhokoľvek informačného emailu.
Nastala neznáma chybaFormulár úspešne odoslaný
Žiaľ, formulár sa nám nepodarilo potvrdiť. Skúste to prosím znovaĎakujeme, vašu správu evidujeme a v krátkom čase na ňu odpovieme
Tieto internetové stránky používajú k poskytovaniu služieb, personalizácií reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Ďalšie informácie
Najdôležitejšie informácie, ktoré potrebujete pre vaše podnikanie.
Vaše osobné údaje (email) budeme spracovávať len za týmto účelom v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Súhlas potvrdíte kliknutím na odkaz, ktorý vám pošleme na váš email. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať písomne, emailom alebo kliknutím na odkaz z ktoréhokoľvek informačného emailu.