Skupinové cvičenie pod holým nebom počas pandémie, ide to aj bezpečne

Skupinové cvičenie pod holým nebom počas pandémie, ide to aj bezpečne
Zdroj: Pexels.com

Pojem izolácia naberá v roku 2020 nový rozmer. Zabezpečiť cvičenie v kolektíve a zároveň v bezpečnej izolácii vyskúšali aj kanadské fitness centrá. Využili na to priehľadné kupoly a vytvorili nezabudnuteľnú atmosféru.

Keď v roku 2019 prišlo na kanadský trh netradičné posedenie pod holým nebom, no pritom v krytej priehľadnej kupole, jeho zakladatelia ešte netušili, že o niekoľko mesiacov bude mať takáto forma sociálneho dištancovania úplne iný zmysel. Svoju ideu využili počas pandémie koronavírusu na záchranu vlastného podnikania, no taktiež na podporu lokálnych fitness centier a v neposlednom rade aj ľudí, ktorí počas lockdownu cvičili doma v sprievode online lekcií.

Transformácia z netradičného pohostinstva na originálne fitness centrum

Dinner with a view (Večer s výhľadom) – tak sa volala séria luxusných kulinárskych zážitkov v nečakanom prostredí, ktorú spolu s partnermi vytvoril v roku 2019 Kanaďan Steve Georgiev, softvérový vývojár aplikácie Mr. Black. Princípom zážitku bolo, že hostia večerali v priehľadných kupolách, ktoré jednotlivo znázorňovali rôzne krajinné oblasti, čo vytváralo nielen príjemnú súkromnú atmosféru, ale aj námet na fotografiu na sociálne siete. Trojchodové menu, na ktorom si hostia pochutnávali pripravoval lokálny šéfkuchár. Nápad sa ľuďom páčil, a tak s ním Steve a jeho tím cestoval po celej krajine. Keď však udrela svetová pandémia, kupoly zostali prázdne. Vtedy zakladatelia netradičnej reštaurácie prišli s iným využitím týchto polovičných „bublín“.

Spojili sa so šiestimi miestnymi fitness a joga klubmi a v priebehu jedného mesiaca vytvorili koncept outdoorových hromadných cvičení, no pritom s dodržaním všetkých protipandemických opatrení. Na dvore hotela v Toronte umiestnili 50 kupol, do ktorých denne prichádzali prívrženci cvičenia fitness a tzv. hot jogy, pričom každý deň sa tu vystriedalo 5 až 6 skupín ľudí. Nazvali sa LMNTS Outdoor Studio a registrácia prebiehala vždy online, na ich webovej stránke, aby sa obmedzila interakcia na mieste. Po odmeraní teploty a dezinfekcii rúk mohli športovci vstúpiť do vlastnej bubliny, ktorá poskytovala približne 10 m2 priestoru.

Nechýbali ani chladiace ventilátory, aby sa cvičiaci neprehriali, keďže kupoly mali efekt ako skleník. Výhodou síce bolo, že poskytovali dostatočné teplo na „hot jogu“, no mohli sa rozohriať až na 40 °C, čo mohlo spôsobiť zdravotné problémy. Z hygienických dôvodov si účastníci museli priniesť vlastné podložky, uteráky či vodu, no pre zábudlivcov sa všetko predávalo aj na mieste. Po skončení lekcie boli jednotlivé kupoly náležite vydezinfikované a pripravené pre ďalších športových prívržencov.

Cvičenie pri západe slnka v kupolách. Zdroj: archdaily.com
Cvičenie pri západe slnka v kupolách. Zdroj: archdaily.com

Príjemná atmosféra cez deň aj večer ako bonus k precvičeniu tela

Areál je pritom nastavený ako akýsi koncert, tréneri vystupovali na pódiu s bezdrôtovým mikrofónom, vďaka ktorému cvičiaci počuli inštrukcie z reproduktorov rozmiestnených po celom priestore. Vidieť ich mohli poľahky cez priehľadnú kupolu, no taktiež prostredníctvom video obrazoviek. Cez deň sa o výbornú atmosféru staralo priame slnko, ktoré ale účastníkov nespálilo vďaka UV filtru na kupolách, no problém nerobil ani dážď. Večer zasa poskytovali pohľad na západ slnka a pokojný dojem vytvárali guľovité podlahové svetlá vnútri.

Cvičenie pri západe slnka v kupolách. Zdroj: www.archdaily.com
Cvičenie pri západe slnka v kupolách. Zdroj: www.archdaily.com
Článok pokračuje pod reklamou

Pozornosť pritiahli aj originálne názvy cenových balíkov či súkromné lekcie

Lekcie prebiehali každý deň vrátane víkendov, pričom bolo na výber od zen meditácie až po najintenzívnejšie cvičenie. LMNTS Outdoor Studio ponúkalo okrem netradičného fitness zážitku aj netradičnú cenovú ponuku. Aspoň pokiaľ ide o jej prevedenie a prezentáciu. Štyri cenové balíčky pomenovali Zem, Voda, Vzduch a Oheň. Zem bola najlacnejším variantom, ktorý ponúkal tri lekcie za 99 kanadských dolárov (necelých 64 eur). Najdrahšia verzia ponúkala 20 lekcií za 480 kanadských dolárov (necelých 310 eur). Ak si spoločne chceli zacvičiť kolegovia či partie priateľov, mohli si kupoly objednať na súkromnú lekciu. Muselo však ísť o skupinu nad 20 ľudí. Každú kupolu pritom mohol používať len jeden človek, zdieľať ju nesmeli ani rodinní príslušníci.

O hodiny bol tak veľký záujem, že boli pravidelne vypredané a na novú ponuku bolo potrebné skutočne striehnuť. Projekt trval len mesiac, no pomohol prežiť neľahkú situáciu Stevovi a jeho kolegom, majiteľom miestnych fitness centier a aj cvičiacim, ktorí mali príležitosť zmeniť svoju domácu rutinu a aj napriek ťažkým časom sa socializovať. Projekt sa chystajú spustiť aj budúci rok, a to aj v prípade, že pandémia skončí.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.

Filmy o biznise, pri ktorých načerpáte inšpiráciu

Cesty, skúsenosti aj pády úspešných podnikateľov či geniálne nápady, ktoré dokazujú silu reklamy. Výber filmov z oblasti podnikania, ktoré sa oplatí pozrieť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky