Pygmalios Analytics načrtli budúcnosť pohľadu na fyzický svet okolo nás

Klienti žiadali od Michala Tomčíka technologické riešenie, ktoré neexistovalo. S bývalými kolegami a kamarátmi teda vymysleli vlastné. Má potenciál stať sa nástrojom podobným Google analytics, ale vo fyzickom svete okolo nás.

Jedno známe porekadlo hovorí, že čo si neurobíš sám, to nemáš. Presne to je prípad Michala Tomčíka a jeho tímu, ktorý nevedel vyhovieť viacerým žiadostiam svojich klientov. „Hľadali sme cenovo dostupné a efektívne technologické riešenie navigácie vo vnútri objektov a sledovania pohybu návštevníkov po predajni, no žiadne sme nenašli. Keď sme zistili, že žiadne riešenie, ktoré by vyhovovalo naším požiadavkám, neexistuje, vymysleli sme ho,“ hovorí o zrode ich lokalizačného a analytického nástroja, ktoré nazvali Pygmalios Analytics.

Aj keď sa môže občas zdať, že všetko na svete už vymyslené bolo, nie je to celkom tak. Vo svete technológií je obrovský priestor na ich zdokonaľovanie a prispôsobovanie požiadavkám klientov.

Samozrejme, že zariadenia monitorujúce pohyb zákazníkov už existujú, avšak nevedia klientom ponúknuť také informácie, akých sa často dožadujú. Ich cena je navyše neporovnateľná s cenou, akú za svoju novú technológiu ponúkajú šikovní Slováci. „Naše riešenie je energeticky veľmi nenáročné. Zariadenia, ktoré používame dokážu fungovať nepretržite 2 až 4 roky na plochú batériu alebo byť nonstop dobíjané pomocou solárneho článku, “ vysvetľuje ďalšie výhody Michal Tomčík.

Vďaka Pygmalios Analytics by mohli klienti sledovaním pohybu v ich obchodných a priemyselných budovách následne efektívnejšie rozložiť tovar, obchodné priestory, sklady alebo výrobné haly a analyzovať správanie zákazníkov.

Získané dáta pritom nemusia byť užitočné iba pre predajcov a obchodníkov.  Pre skvalitnenie služieb by sa dalo skúmať aj to, kedy boli najdlhšie rady na toaletách či ako dlho a v akom čase ľudia čakali pri pokladni. Navyše technológia dokáže komunikovať aj s najnovšími smartphonmi a poskytnúť možnosti navigácie.

Tu však možnosti novej technológie nekončia. Vie ponúknuť aj nadštandardné služby – napríklad pri vstupe do predajne privítať zákazníka z vernostnou kartičkou jeho vlastným menom. Vyzerá to ako scéna z nejakého sci-fi filmu, však? Hranice vedy a techniky sú ale zrejme na to, aby sa prekračovali.

Táto technológia ale nebola vyvíjaná len na to, aby sa pri vchode zhovárala so zákazníkmi. Klienti budú môcť vďaka nej vylepšovať nákupné a skladové priestory, a tak šetriť čas nielen svojim zákazníkom, ale aj zamestnancom. Týmto spôsobom by firmy ušetrili pomerne vysoké čiastky.

Pracovať s technológiou Pygmalios Analytics pritom dokáže aj menej technicky zdatný zákazník, a to dokonca z akéhokoľvek zariadenia kdekoľvek na svete. Nová forma monitorovania prvýkrát umožní vidieť nákupné vozíky či stroje ako malé guľôčky v priestore. Stačí, aby výrobcovia svojim klientom predali alebo požičali hardware a za poplatok im umožnili prístup do cloudovej aplikácie, v ktorej sa budú zhromažďovať informácie o sledovaných objektoch.

Michal Tomčík spolu so svojím tímom prihlásili svoj projekt aj do súťaže Podnikateľský nápad roka 2014. Ihneď sa stali favoritmi a prebojovali sa až medzi finalistov. Podľa ich odhadov by ich okamžitý vstup na trh stál 300-tisíc eur. Peniaze od investora by im značne uľahčili vstup na medzinárodné trhy, už aj bez nich dnes má skupina mladých Slovákov skvelo našliapnuté k úspešnému biznisu.

„Na trhu v podstate chýba niečo ako Google analytics pre reálny svet,“ obhajoval svoju novinku Michal Tomčík pred porotcami súťaže Podnikateľský nápad roka 2014.

Ľudí navyše táto technika nebude nijako obmedzovať ani obťažovať. „Zariadenia vieme zakomponovať do veľmi nenápadnej formy. Vďaka vlastnému miniatúrnemu hardwaru sa dá vyrobiť vo forme odznaku, prívesku, karty a pod.

Z vydarenej lokalizačnej technológie Pygmalios Analytics ale nie sú nadšení iba jej tvorcovia. „Po prvých rozhovoroch s potenciálnymi odberateľmi už vieme, že záujem o našu technológiu presahuje naše očakávania. Mnohí z nich sa vyjadrili, že podobnú technológiu hľadali už v minulosti, no neúspešne,“ teší sa Michal Tomčík, ktorý mal na začiatku od svojho nového výrobku zrejme až príliš skromné očakávania.

Ak sa Vám nápad Pygmalios Analytics páči, staňte sa aj vy na chvíľu porotcom a hlasujte na Youtube. Aj váš palec hore, môže projektu Pygmalios Analytics pomôcť stať sa víťazom kategórie Populárny nápad roka 2014 v súťaži Podnikateľský nápad roka 2014.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Biznis zameraný na deti – 5 úspešných nápadov zo zahraničia

Podnikať sa dá v rôznych oblastiach, avšak biznis cielený na deti asi nikdy nevymizne. Produkty sa totiž nemenia, len inovujú. Sladkosti bez cukru, knižky na mieru alebo bláznivé ponožky. Aj to sú biznis nápady, ktoré dokázali vo svete zarobiť milióny.

Zo školských lavíc priamo k biznisu. Veľtrh podnikateľských talentov ukázal nádejných biznismenov

Počítačová myš dobíjaná solárnym panelom, prístroj pomáhajúci zbaviť sa račkovania či špeciálne viazanie na lyže pri cestovaní. Nápady slovenských študentov môžu plnohodnotne konkurovať biznisom skúsených podnikateľov.

Slováci sa dostali do startup centra v Bostone. Rozširujú biznis o amerických klientov

Stretnúť sa s mentormi a lídrami z vašej oblasti biznisu, získať od nich know-how a rady na rozvíjanie. To je snom asi každej začínajúcej firmy. Slovenskému Biotronu sa splnil.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...