V uhlíkovom vlákne je sila aj ľahkosť

Radovan Lengyel sa so svojimi fóliami Carbon Inserts z uhlíkového vlákna dostal do finále Podnikateľského nápadu roka 2014.

Košičan Radovan Lengyel sa rozhodol posunúť využitie uhlíkových vlákien na vyššiu úroveň. Vyrobil samolepiacu fóliu z uhlíkového vlákna, ktorá môže byť použitá na viaceré praktické účely: kryty mobilných telefónov so zaujímavými vzormi, dizajnové polepy automobilov, spotrebičov či nábytku.

Ak máte pocit, že už ste sa s karbónovými krytmi na mobil stretli, máte čiastočne pravdu. Aj napriek tomu sú ale fólie z uhlíkového vlákna v niečom výnimočné - kým výrobky konkurencie sú iba dizajnovou záležitosťou, Lengyelove fólie ponúkajú aj skvelé fyzikálne vlastnosti. „Z tohto dôvodu považujeme výrobcov grafických fólií, ktoré iba imitujú vzhľad uhlíkového vlákna ako napríklad spoločnosť 3M a Oracal iba za nepriamu konkurenciu,“ vysvetľuje Lengyel, prečo je ich výrobok v súčasnosti unikátny.

Keďže na nápad vyrábať fólie z uhlíkového vlákna prišiel v práci, patent vlastnil jeho zamestnávateľ. Svojmu nápadu ale veril natoľko, že dal výpoveď a patent od firmy odkúpil.
Základom nápadu je produkcia polotovaru pre jednotlivé firmy, ktoré sa venujú dizajnu nábytku, spotrebičov, interiérov, exteriérov či automobilovému dizajnu. Tieto firmy by si sami aplikovali vzory na polotovar.

Existuje však aj možnosť vyrábať ich priamo na mieru konkrétnym zákazníkom, ktorí si môžu na povrch svojho telefónu, chladničky, či akéhokoľvek iného produktu sami vybrať vzor, aký sa im páči. Fólie sa navyše dajú použiť aj niekoľkokrát a to bez trvalého poškodenia plochy, na ktorej sa nachádzajú.


Aj keď je výrobok vyvinutý a dá sa predávať už teraz, na jeho rozvoj sú potrebné peniaze. V prípade úspechu v Podnikateľskom nápade roka 2014 by financie od investora použil na to, aby preplatil technológiu, ktorú by presunul pod jednu strechu do vlastných priestorov, ktoré sú už zakúpené, a mohol tak začať vyrábať vo veľkom. V súčasnosti pre nich komponenty vyrábajú iné firmy. Oni sami ich dávajú dohromady a poskytujú zákazníkovi. Vďaka projektu chcú dostať výrobné technológie do vlastných rúk a vyrábať fólie sami. „Ušetrili by sme tým obrovské náklady, vedeli by sme sa spoliehať sami na seba a neboli by sme odkázaní na cudzie firmy, ktoré nie sú špecialistami na obrábanie kompozitov z uhlíkového vlákna a mnohokrát nespĺňajú naše požiadavky na kvalitu a cenu. Momentálne nám to dosť komplikuje život,“ dodáva Radovan, ktorý už má budúcnosť svojej firmy premyslenú. Či už sa stane víťazom Podnikateľského nápadu roka, alebo nie.

Staňte sa aj vy na chvíľu porotcom v Podnikateľskom nápade roka a hlasujte za svojho favorita. Nápad s najvyšším počtom „páči sa mi“ na Youtube získa titul Populárny nápad roka 2014.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Aplikácia Jeenie poskytuje nepretržité tlmočenie prostredníctvom videohovoru

Jazykoví experti pomáhajú používateľom s prekladom do iných jazykov, a to aj sluchovo postihnutým. Platforma si získala srdcia zákazníkov, lekárov či opatrovateľov vo viac ako 140 krajinách sveta.

Veľké súbory vo formáte PDF sa stali inšpiráciou na úspešný biznis

Pokúšali ste sa niekedy poslať PDF súbor e-mailom? Možno ste pri tom narazili na problém s jeho veľkosťou. Smallpdf ponúka veľmi jednoduché riešenie, ktoré umožní zmenšiť súbory na požadovanú veľkosť.

Zariadenie Lightfoot pomáha jazdiť efektívnejšie a bezpečnejšie, šetrí tiež životné prostredie

Brit, ktorý chcel pomôcť šoférom jazdiť efektívnejšie, musel na začiatku podnikania spávať na zemi v kancelárii. Ako sa mu napokon podarilo rozbehnúť biznis a v čom je jeho produkt výnimočný?

Startup Wine Valet teší predplatiteľov pravidelnou donáškou vína presne podľa ich chuti

Inovatívna aplikácia prispôsobuje ponuku vína zákazníkom podľa ich osobnej „WineDNA“. Každý mesiac tak majú postarané o dodávku najlepších svetových vín podľa vlastného vkusu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky