Martin Kopál (Fourstudio): Reklamu som nemal, len spokojných zákazníkov

Martin Kopál začínal ako pomocný kameraman už v deviatej triede, o pár rokov neskôr si založil vlastné filmové štúdio.

Martin sa s kamerou začal zoznamovať ešte na základnej škole. Už ako deviatak v Banskej Štiavnici pomáhal miestnemu kameramanovi pri filmovaní svadieb, stužkových slávností či pečateniach triednych kníh. „Vtedy už mi bolo jasné, že je to práca, ktorú by som chcel v budúcnosti robiť,“ priznáva Martin.

Hoci mu jeho plán ísť po strednej škole študovať filmovú tvorbu nevyšiel, nakrúcať neprestal. V roku 2010 si založil firmu Fourstudio, s ktorou dodnes úspešne podniká. Má dokonca toľko zákazníkov, že tento rok už by ste sa do jeho kalendára ani nezmestili.

Lepšia technika, lepšie videá, viac zákazníkov

Zozačiatku Martin pracoval aj pre televíziu. Cestoval po Slovensku a nakrúcal krátke videá o účastníkoch slovenskej talentovej realityshow. Jeho manažment času ale zo začiatku pokrivkával. Trocha rozpačito priznáva, že sa mu raz dokonca podarilo po kolapse stráviť týždeň na internom oddelení v banskoštiavnickej nemocnici.

Správy o šikovnom kameramanovi sa šírili rýchlo a prácu v televízii vystriedali akcie ďalších a ďalších zákazníkov. „Vlastne poriadne neviem, ako sa ku mne noví klienti dostali. Nemal som poriadne urobenú webstránku ani funpage na Facebooku. Ľuďom sa moja práca jednoducho páčila. A spokojný zákazník je najlepšou reklamou.“

Martin si po čase kúpil lepšiu techniku a chcel svoje videá posunúť o kus dopredu. So stúpajúcou kvalitou sa ale menili aj jeho zákazníci a on za nimi začal cestovať nielen po celom Slovensku, ale aj za hranice. Tak pripravil video zo sústredenia Miss stredných škôl Slovenska v Paríži a Chorvátsku, najbližšie sa za prácou chystá vycestovať do rakúskych Álp. A aby toho nebolo málo, medzi Martinových spokojných zákazníkov sa nedávno pridal aj luxusný hotel Sheraton.

Vďaka členstvu a práci pre Združenie mladých podnikateľov Slovenska, mal možnosť stretnúť sa s množstvom známych osobností, napríklad aj so spolumajiteľom kníhkupectiev Martinus Michalom Meškom, ktorému neskôr nakrúcal aj svadobné video.

Ľudia tvrdia, že som workoholik

Na videách momentálne pracujú dvaja, ale v najbližšej dobe sa plánujú rozrásť o ďalšieho člena tímu. Okrem štyroch kamier do jeho výbavy pribudol aj dron, ktorý mu pomáha s výškovými zábermi. Bavia ho všetky novinky a „zlepšováky“, do každého videa sa snaží zapojiť aj pár vlastných nápadov. Chce byť iný, než je konkurencia a lepší, než od neho očakávajú zákazníci.

Sedieť na šéfovskej stoličke by ho podľa jeho slov nebavilo. Na to má filmovanie až príliš rád. Najradšej ale nakrúca hudobné videá, pri ktorých nemá strach, že premešká dôležitú neopakovateľnú udalosť, ako to býva na svadbách či stužkových. Dokonca aj pri zdanlivo jednoduchom počúvaní hudby si v hlave predstavuje, aký klip by k danej piesni nakrútil. „Je to sčasti profesionálna deformácia a sčasti životný štýl. Ani pri filme sa niekedy neviem sústrediť na zápletku, ale všímam si pohyby kamier a filmové efekty,“ prezradil Martin.

Mohlo by sa zdať, že tu úspešná cesta osvedčeného kameramana s dostatkom zákaziek končí. Keď ale Martin odchádzal z domu a hľadal si vlastné bývanie, dostal skvelý nápad na nové podnikanie. Na internete sa totiž často stretával so zle odfotenými bytmi s ešte horším opisom informácií. Napadlo mu, že pekné video by mohlo majiteľovi bytu pomôcť predať ho oveľa jednoduchšie.

Založil teda inzertný portál videoreality.sk, kde uverejňuje krátke filmy o nehnuteľnostiach aj s nahovoreným komentárom. Napriek tomu, že projekt je ešte len na začiatku, stretáva sa s množstvom pozitívnych reakcií a ľudia začínajú o túto formu inzercie prejavovať záujem. Či sa ale tento Martinov projekt videorealít v dohľadnej dobe premení na prosperujúci biznis, ešte nie je jasné.

Martinovi veľa voľného času popri práci a nových nápadoch nezostáva. Po rokoch podnikania si už ale vie lepšie organizovať svoje povinnosti, dokázal sa osamostatniť, a čo je nezanedbateľné, svoju prácu neprestal mať rád. „Niekedy síce frflem, že mám veľa roboty, ale ja som vlastne rád, že je to tak,“ priznáva Martin.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Generačná výmena môže biznis posunúť vpred: príkladom je prešovská textilná firma

Zakladateľ OZEX Control System zveril firmu deťom, výsledkom je rozšírenie výroby a nová značka oblečenia. Čomu vďačia za hladký priebeh nástupníctva a prečo kladú dôraz na firemnú kultúru?

Za vznikom cukrárne DELIGHTILLI stojí diagnóza zakladateľky i láska k pečeniu

Našla dieru na trhu a založila bezlepkovú cukráreň, hoci polovicu zákazníkov tvoria ľudia bez alergií. Ako sa na úspechu firmy podieľa tím Petry Illeovej a čím v čase zdražovania potešila zákazníkov?

Konkurenčná výhoda firmy Profirol: inovácie a hodnoty v biznise

Vo firme s tieniacou technikou si zakladajú na férovosti a odbornosti. Ako zakladateľ Andrej Lehota firmu vedie, aby hodnotami žila a čím sa líšia od konkurencie?

Cukráreň Floril: súdržnosť rodiny sa odráža v ich fungovaní aj zákuskoch

Z pivnice do vlastných prevádzok, kaviarní či hotelov. Ako funguje 80-členný kolektív, ktorého štvrtinu tvoria príbuzní zakladateľov a čo by im uľahčilo podnikanie?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky