„Zetko“, ktoré dá divadlu či reklame nový rozmer

Filmár Roman Chrappa nasadol na vlnu nových technológií a pomocou odrazu začal tvoriť hologramy.

Svoj vynález, ktorý skrátene nazýva „zetko“ si so sebou nosí v cestovnej taške. Skladá sa z dvoch častí – stojana v tvare písmena Z a projekčného zariadenia. Svojmu vynálezu dôveruje natoľko, že sa ho rozhodol prihlásiť aj do súťaže Podnikateľský nápad roka 2014. Aj keď má v súčasnosti k dispozícii iba desaťpalcový prototyp, je si istý, že by sa jeho produkt dal používať aj na obrovských pódiách.

„Som presvedčený, že by sme to s naším tímom vedeli urobiť aj na veľkom stejdži. Medzi rampami, ktoré by boli po bokoch, by sme našponovali zrkadlovú fóliu, a odrazom cez projekčný systém by sa obraz premietal na pódium,“ vysvetľuje Roman Chrappa.

Dnes sa už v kinách síce trojrozmerné filmy premietajú, fungujú však na celkom inom princípe. Výhodou hologramov je, že by do premietaného predstavenia vedeli vstupovať živí herci v reálnom čase.

„Viem si predstaviť interaktívne šou, kde sa publikum môže pozerať na kombináciu Hamleta s nejakou rozprávkou, kde vedľa hlavného herca pobehuje animovaná postavička, ktorá sa dopredu pripravila v 3D programe,“ opisuje nadšene Roman Chrappa.

Okrem filmového či divadelného priemyslu by sa dalo „zetko“ využiť aj v reklame. Jeho vynálezca si vie predstaviť celé holografické výklady, ktoré by sa dali vďaka projekčnému zariadeniu pripojenému na internet ovládať na diaľku. „Chcete vo svojich obchodoch predstaviť nový produkt? Stačilo by pár klikov a vo všetkých predajniach by sa projekcia naraz zosynchronizovala,“ hovorí Roman Chrappa.

Nevýhodou produktu je jeho citlivosť na svetlo. Tak ako sa musia filmy premietať v zatemnených miestnostiach, aj „zetku“ najviac vyhovuje tma.

„Existujú prototypy, ktoré pracujú na podobnom systéme, ale v tvare pyramídy. Sú cenovo náročné a veľmi nepraktické,“ hovorí o jeho konkurencii na trhu Roman Chrappa. Desaťpalcové zariadenie Z-Desire by podľa jeho odhadov mohlo stáť asi 500 eur. Ďalšie náklady by mohli byť spojené s úpravou prostredia, kde bude produkt umiestnený (pódium, výklad), či s výrobou 3D projekcií pre zariadenie.

Výroba hologramov znie ešte aj v dnešnej dobe trocha futuristicky. Ak by sa „zetku“ nepodarilo preraziť v reklame, je tu ešte možnosť využiť ho pri komunikácii. „Uvažujeme nad tým, že by sme vedeli robiť aj 3D hovory,“ priblížil ďalšiu možnosť Roman Chrappa.

Peniaze, ktoré by od investora v prípade úspechu v Podnikateľskom nápade roka získal, by použil hlavne na vývoj produktu. „Každý, kto na projekte pracuje, sa snaží zároveň pracovať v inom segmente. My však potrebujeme čas aj na to, aby sme mohli pracovať len na „zetku“. Na druhej strane, chceli by sme mať už aj reálny produkt v škatuľke, aby sme ho vedeli predať,“ objasnil Roman Chrappa, vedľa ktorého sa v holografickom stojane premieta trojrozmerná animácia.

Ak sa Vám projekt Z-desire páči, dajte palec hore na Youtube a pomôžte mu stať sa Populárnym nápadom roka 2014 v súťaži Podnikateľský nápad roka 2014.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Zažite Majstrovstvá sveta v hokeji 2015 celkom inak, vďaka startupu CHATR.tv

S aplikáciou CHATR.tv váš názor ma počínanie hráčov na ľadovej ploche neostane doma v obývačke.

Podnikateľské súťaže a ich prehľad pre rok 2015

Aké biznis súťaže plánujú organizátori na Slovnesku v roku 2015 a kedy bude možné sa do nich prihlásiť? Prinášame ucelený prehľad.

CV CANDY: o krok bližšie ku kvalitnejšiemu zamestnancovi či lepšej práci

Postavili most nad priepasťou medzi ľuďmi hľadajúcimi zamestnanie a firmami, ktoré pátrajú po kvalitných kandidátoch. Ľudia stojaci za šikovným projektom menom CV CANDY.

Podnikateľský nápad roka - cesta k vlastnému podnikateľskému príbehu

Už tretí ročník najväčšej biznis súťaže na Slovensku prekvapil kvalitou i kvantitou prihlásených projektov. Prínos súťaže Podnikateľský nápad roka však siaha ďaleko za hranice skupiny prihlásených súťažiacich.