Novinový stánok, ktorý vám vytlačí akýkoľvek časopis. Na počkanie!

Novinový stánok, ktorý vám vytlačí akýkoľvek časopis. Na počkanie!

Dokážete si predstaviť, ako by mohol vyzerať nákup novín v budúcnosti? Nemáte šajnu, čo by sa dalo vylepšiť na obyčajnom novinovom stánku? Nič si z toho nerobte, asi len patríte k veľkej väčšine ľudí s obmedzenou predstavivosťou. K nej však celkom určite nepatria zakladatelia švédskej spoločnosti Meganews, ktorí prinášajú doslova revolúciu v predaji tlačovín!

Služby tlače na zákazku (z angl. „print on demand“) sú vo svete už nejaký čas známe a doteraz sa etablovali najmä v knižniciach, univerzitách či mediálnych domoch. Podstata spočíva v tom, že elektronické materiály sa tlačia až vtedy, keď je zadaná konkrétna objednávka zákazníka. Tento koncept rozvinula švédska firma Meganews, ktorá vyvinula tlačiarenský stroj v podobe moderného elektronického novinového stánku, ktorý dokáže v priebehu sekúnd vytlačiť vysoko kvalitné kópie akýchkoľvek svetových časopisov.

Ako to funguje v praxi?

Spoločnosť nedávno začala svoju službu poskytovať v Štokholme, kde si okoloidúci môžu prostredníctvom elektronického displeja stánku vyberať z bohatej ponuky populárnych svetových časopisov. Za časopis sa platí štandardná cena, úhrada prebieha kreditnou kartou. Hneď ako prebehne úhrada, spustí sa tlač vášho časopisu, ktorá trvá približne dve minúty. Technológia japonskej firmy Ricoh umožňuje vysokokvalitnú tlač reprodukovanú vo všetkých farbách, ktorá je na nerozoznanie od tradične tlačených časopisov. Časopisy sú tlačené z digitálnych súborov aktuálnych vydaní každého časopisu. Tlačiarenský stroj je pripojený na internet, ktorý zabezpečuje automatickú aktualizáciu časopisov nielen vtedy, keď je dostupné nové číslo časopisu, ale aj vtedy, keď je potrebná korektúra prípadnej chyby. Pre vydavateľov je táto novinka v čase klesajúcich nákladov časopisov doslova vykúpením. Nevznikajú totiž počiatočné náklady súvisiace so zafinancovaním tlače, odpadajú distribučné náklady a taktiež problémy a náklady súvisiace s nepredaným tovarom. Samozrejme nesmieme opomínať ekologický aspekt tejto inovácie, ktorým je šetrenie papiera, nulové náklady na logistiku a podobne.

 

 

Navrhnuté riešenie je rovnako výhodné pre malých ako aj veľkých vydavateľov, pretože aj malým vydavateľom poskytuje rovnaký priestor pri tých istých jednotkových nákladoch na tlač ako majú veľkí vydavatelia. Je teda je spôsobom, ako udržať či dokonca rozšíriť svoje podnikanie. Čitateľ má zase vďaka tomuto riešeniu doslova neobmedzený výber časopisov z akejkoľvek krajiny. Meganews sa už spojil s mnohými švédskymi nakladateľstvami ako napr. Bonnier Tidskrifter , Egmont a má enormný podnikateľský potenciál. Myslíme si, že je len otázkou času, kedy tento koncept prerazí do celého sveta.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.