Lovepop: Karty s venovaním navrhnuté lodnými inžiniermi

Úplne iný level 3D pohľadnice, ako ju poznáte z papiernictva vo vašom meste.

Lovepop je malá dizajnérska firma z Bostonu, ktorá sa zaoberá výrobou pohľadníc, respektíve kariet s venovaním s tzv. 3D efektom. S podobnými kartami ste sa určite už stretli pri významných životných udalostiach. Po otvorení takejto karty zvyčajne zbadáte výrez, vďaka ktorému celé venovanie naberie nádych dvojzmyselnosti, poprípade takáto karta začne hrať známu melódiu.

Zakladatelia Wombi Rose a John Wise ale dali týmto kartám úplne nový rozmer a moment prekvapenia. Spojili svoje skúsenosti z 3D modelovacieho softvéru, ktorý používali pri návrhoch námorných lodí s tradičným vietnamským umením z papiera - Kirigami. Pre získanie lepšej predstavy si určite pozrite priložené video.

Po prvotnom modelovaní v softvéri v procese výroby prichádza na rad vyrezávanie laserom. Jednotlivo vyrezané diely sa potom ručne inštalujú do pohľadnice, aby po jej otvorení vznikol požadovaný efekt.

Nápad pre naštartovanie tohto biznisu pochádza zo školského výletu do Vietnamu, kde sa Wombi a John prvýkrát stretli s umením papierovych sôch. Ďalší rozvoj biznisu pokračoval ako z učebnice o podnikaní. Najprv svoje produkty predstavili svojmu okoliu, a keď videli úspech svojich výtvorov, začali tieto pohľadnice predávať na rôznych lokálnych podujatiach.

Lovepop odštartovalo svoju druhú etapu podnikania vďaka crowdfundingovej kampani na Kickstarteri, kde sa zakladateľom podarilo vyzbierať počiatočných 23000 dolárov v roku 2014. Segment s kartami s venovaním sa nezmenil počas dlhých rokov a v dobe stagnácie Lovepop prinieslo veľkú inováciu. Predaje v prvom roku podnikania dosiahli celkové tržby na úrovni 300000 dolárov. Dnes sa Lovepop sústreďuje na najímanie inžinierov, ktorí sú schopní naprogramovať nové dizajny. Dizajn a inžinierska práca je sústredená v Bostone a produkčná časť sa nachádza vo Vietname. Okrem predajov online, Lovepop postupne otvára svoje vlastné kiosky v rámci USA. Len v samotnom Bostone nájdete tri takéto stánky.

Lovepop pohľadnice sa hlavne predávajú priamo cez ich vlastný eshop. Nájdete ich ale aj vo vybraných obchodoch a aj na Amazone. Celkovo sa predá okolo 20000 pohľadníc za mesiac a v ponuke je okolo 100 rôznych dizajnov. Najpredávanejšie pohľadnice zahŕňajú scenériu zaľúbencov, vianočný stromček a Santu so svojimi sobmi. Cena za jednu pohľadnicu sa pohybuje v rozmedzí 10 až 13 dolárov za kus.

Trhu s pohľadnicami a kartami s venovaním v Amerike dominujú dve veľké spoločnosti – Hallmark a American Greetings. Ročne Američania minú na rôzne karty s venovaním viac ako 7 miliárd dolárov, čo je už zaujímavá veľkosť trhu. Predpovede na najbližšie roky ale hovoria o 5 percentnom medziročnom poklese. V dobe mobilov a internetu trh s pohľadnicami a s kartami s venovaním zažíva prirodzený pokles.

Lovepop verí, že svojim produktom zaujmú natoľko, že ľudia dajú prednosť Lovepop pred masovým a neosobným produktom od konkurencie. Lovepop prináša nový moment prekvapenia a jedinečné prevedenie zaužívaného produktu ako je karta s venovaním. Lovepop ponúka možnosť ručného napísania správy podľa požiadaviek objednávajúceho. A čo je viac osobné ako ručne napísaná správa? V porovnaní s konkurenčnými kartami s venovaním, kde je správa generická a rovnaká pre celý predaný náklad sa jedná o zaujímavú konkurenčnú výhodu.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Biznis zameraný na deti – 5 úspešných nápadov zo zahraničia

Podnikať sa dá v rôznych oblastiach, avšak biznis cielený na deti asi nikdy nevymizne. Produkty sa totiž nemenia, len inovujú. Sladkosti bez cukru, knižky na mieru alebo bláznivé ponožky. Aj to sú biznis nápady, ktoré dokázali vo svete zarobiť milióny.

Zo školských lavíc priamo k biznisu. Veľtrh podnikateľských talentov ukázal nádejných biznismenov

Počítačová myš dobíjaná solárnym panelom, prístroj pomáhajúci zbaviť sa račkovania či špeciálne viazanie na lyže pri cestovaní. Nápady slovenských študentov môžu plnohodnotne konkurovať biznisom skúsených podnikateľov.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.