Český rodinný podnik ponúka knižné balíčky na rozvoj detí aj terapiu v kníhkupectve

Český rodinný podnik ponúka knižné balíčky na rozvoj detí aj terapiu v kníhkupectve
Zdroj: Pixabay.com

Oddych s knihou v ruke či rodinné chvíle pri kvalitnej detskej literatúre, ktorú si sami nekúpite, ale výber necháte na odborníkov. Ako funguje netradičný český nápad?

Šetria čas, no zároveň im musí zákazník plne dôverovať. Reč je o českej knižnej univerzite pre deti s názvom Flowers & Dinosaurs University. Tá poskytuje pravidelné doručovanie detských kníh na základe predplatného, avšak nie podľa výberu objednávateľa, ale podľa odporúčania odborníkov. Rodičia si tak nemusia lámať hlavu nad tým, akú knihu svojmu dieťaťu vyberú, aby preňho bola dostatočne prínosná a zaujímavá. Poskytovatelia tejto služby to urobia za nich a pravidelne. Za nápadom stoja manželia zo susedného Česka.

Podnikateľka aj mama srdcom i dušou

V prípade Petry Caudr Hanzlíkovej je možné povedať, že má skutočne podnikavého ducha. Stojí totiž za zrodom štyroch úspešných projektov – eventovou agentúrou Select Agency, darčekovým obchodom Lípa Store a kníhkupectvom Book Therapy, v rámci ktorého vytvorila aj projekt Flowers & Dinosaurus University. Za posledným nápadom vytvoriť knižnú univerzitu pre deti je zmena jej roly – na matku syna. Kníhkupectvo aj knižnú univerzitu pre deti založila spolu so svojím manželom.

Láska ku knihám ich priviedla k nápadu vytvoriť kníhkupectvo s osobitou atmosférou

Obaja mali vždy radi knihy a na knihy myslia, aj keď cestujú. Z každej destinácie si nejaké kúsky prinesú a stávajú sa inšpiráciou pre vytvorenie eventov. Keď však hľadali priestory pre spomínaný Lípa Store, obchod s českými dizajnovými suvenírmi, ich cieľom bolo získať miesto, kde sa bude stretávať umenie, dizajn, móda aj knihy. Do jedného z priestorov sa Petra zamilovala, no pre jej obchodík bol príliš malý. A tak zvíťazili knihy a vzniklo nové kníhkupectvo Book Therapy. Nejde však o klasické kníhkupectvo. Ich portfólio tvoria najmä knihy o dizajne, architektúre či umení, pričom tu zákazníci nájdu pestrú paletu medzinárodných titulov. Vyberá ich priamo Petra, a to podľa obsahu, ale aj grafiky, dizajnu či vydavateľstva, ktorého kvalitu tvorby si vopred overí. Hoci niekedy ide aj o knihy písané v cudzom jazyku, Petra verila, že to nebude prekážkou. Zakladateľka obchodu sa snaží vyberať tie najlepšie tituly, aby bola ponuka kníh pre ľudí čo najzaujímavejšia.

Priestory kníhkupectva chceli jeho zakladatelia zákazníkom spríjemniť a vytvoriť miesto, kde sa s knihou môžu zastaviť, nevnímať starosti, len byť. V obchode zapaľujú vonné sviečky a v rámci VIP terapie, si atmosféru vychutnávajú zákazníci po záverečnej aj s ponúkaným vínom, kávou a príjemnou hudbou. VIP Therapy je obľúbený darček napr. na výročie svadby či k narodeninám.

Potenciál detí rozvíjajú knižné balíčky s výberom od odborníkov

Záľubu v knihách chcela Petra s manželom po narodení ich syna budovať aj v deťoch. Vytvorili tak službu Flowers & Dinosaurus University, ktorá rodičom ponúka netradičné predplatné kníh. Mesačne predplatiteľom zašlú balíček s dvomi knihami, ktoré zakladatelia projektu vyberajú aj na základe tém – dôraz kladú na solidaritu, diverzitu, slobodu slova, technológie či ekológiu. Preferujú teda tie knihy, ktoré sa určitým spôsobom dotýkajú aj hlbších tém. Nie sú to „len“ rozprávkové knihy o zvieratkách. Pracujú taktiež so spätnou väzbou od škôl a škôlok, do ktorých knihy dodávajú. Do úvahy však berú ešte jeden názor – čo si o konkrétnych tituloch myslí ich syn.

Rodičia si knihy nevyberajú ako v klasickom e-shope. Registrujú sa, zaplatia mesačné predplatné a čakajú, aké tituly im počas nasledujúcich štyroch týždňov spríjemnia chvíle s ratolesťami. Po mesiaci sa môžu tešiť na dve ďalšie, úplne nové a iné knihy.

Článok pokračuje pod reklamou

Na webovej stránke Flowers & Dinosaurus University sa uvádza, že nejde o e-shop s knihami. Ide o vzdelávací program pre všetkých, ktorí vidia hodnotu v rozvíjaní vybraných oblastí detskej osobnosti. Rodičia nemusia tráviť čas „prehrabávaním sa“ v tisíckach detských kníh a riešiť dilemu, ktorá z nich bude pre deti skutočne hodnotná a zaujímavá. Odborníci vyberú také, ktoré spĺňajú akademickú aj kvalitatívnu podmienku. Musia zapadať do edukačného programu a rozvíjať detskú osobnosť. Zároveň musia byť spracovane kvalitne – od väzby a materiálu až po výtvarnú stránku a kompozíciu príbehu.

Ak sa stane, že predplatiteľom zašlú knihu, ktorú už doma majú, stačí prísť do Book Therapy, kde vymenia kus za kus. A možno sa zdá, že dve knihy mesačne sú príliš veľa. No zakladatelia projektu tvrdia, že čím viac kníh majú rodiny doma a viac ich s dieťaťom prečítajú, tým je dieťa múdrejšie. Knihy a ich témy vyberajú tak, aby rozvinuli potenciál dieťaťa, konkrétne osobnostné rysy, čo „tri“ knihy ročne nedokážu.

Anglické tituly nemusia byť postrachom, ilustrácia a zaradenie do správnej vekovej kategórie stačia

Knihy vo Flowers & Dinosaurus University sú vyberané podľa vekových kategórií. Objednať je možné predplatné pre deti od 0 – 3 rokov, 3 – 5 rokov a 6 – 8 rokov. Nakoľko však nie všetky kvalitné tituly sú prekladané aj do češtiny, preto je časť z nich v anglickom jazyku. Avšak rodičia, ktorí po anglicky nevedia alebo chcú na deti hovoriť len v rodnom jazyku, môžu opisovať, čo na obrázkoch vidia, pretože vyberané knihy majú taktiež kvalitné ilustračné spracovanie. Ak ale predplatitelia skutočne chcú len publikácie v češtine, je možné si takúto možnosť vybrať.

Knižné balíky tešia aj deti za hranicami Česka

Balíčky doručujú okrem Česka aj do ďalších krajín EÚ. Jeden balík mesačne stojí približne 30 eur, no cena sa jemne líši podľa toho, či ide o predplatné na 6 alebo 12 mesiacov. Je možné zvoliť si aj testovací jednorazový balíček alebo objednať dodanie balíka každý druhý mesiac v roku.

Flowers & Dinosaurs University knihami aj pomáha – zúčastňuje sa dobročinných projektov a aktivít. Knihy už napríklad zaslali deťom do nemocníc, alebo ich darovali matkám samoživiteľkám.

Zdroje: www.zeny.cz, flowersdinosaurs.com

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Generačná výmena môže biznis posunúť vpred: príkladom je prešovská textilná firma

Zakladateľ OZEX Control System zveril firmu deťom, výsledkom je rozšírenie výroby a nová značka oblečenia. Čomu vďačia za hladký priebeh nástupníctva a prečo kladú dôraz na firemnú kultúru?

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky