Český rodinný podnik ponúka knižné balíčky na rozvoj detí aj terapiu v kníhkupectve

Oddych s knihou v ruke či rodinné chvíle pri kvalitnej detskej literatúre, ktorú si sami nekúpite, ale výber necháte na odborníkov. Ako funguje netradičný český nápad?

Šetria čas, no zároveň im musí zákazník plne dôverovať. Reč je o českej knižnej univerzite pre deti s názvom Flowers & Dinosaurus University. Poskytuje pravidelné doručovanie detských kníh na základe predplatného, avšak nie podľa výberu objednávateľa, ale podľa odporúčania odborníkov z kníhkupectva Book Therapy. Aj to je veľmi netradičné a ponúka osobitú atmosféru či dokonca tzv. VIP Therapy, ktorú zákazníci môžu napríklad podarovať svojim blízkym.

Podnikateľka aj mama srdcom i dušou

V prípade Petry Caudr Hanzlíkovej je možné povedať, že má skutočne podnikavého ducha. Stojí totiž za zrodom štyroch úspešných projektov – eventovou agentúrou Select Agency, darčekovým obchodom Lípa Store a spomínaným kníhkupectvom Book Therapy, v rámci ktorého vytvorila aj projekt Flowers & Dinosaurus University. Za posledným nápadom vytvoriť knižnú univerzitu pre deti je zmena jej roly – na matku syna. Kníhkupectvo aj knižnú univerzitu pre deti založila spolu so svojím manželom.

Láska ku knihám ich priviedla k nápadu vytvoriť kníhkupectvo s osobitou atmosférou

Obaja mali vždy radi knihy a na knihy myslia, aj keď cestujú. Z každej destinácie si nejaké kúsky prinesú a stávajú sa inšpiráciou pre vytvorenie eventov. Keď však hľadali priestory pre spomínaný Lípa Store, obchod s českými dizajnovými suvenírmi, ich cieľom bolo získať miesto, kde sa bude stretávať umenie, dizajn, móda aj knihy. Do jedného z priestorov sa Petra zamilovala, no pre jej obchodík bol príliš malý. A tak zvíťazili knihy a vzniklo nové kníhkupectvo Book Therapy. Nešlo však o klasické kníhkupectvo. Ich portfólio tvoria hlavne knihy o dizajne a architektúre či umení. Iní sú tiež tým, že u nich zákazníci nájdu najmä knihy v angličtine. Vyberá ich priamo Petra podľa obsahu, ale aj grafiky, dizajnu či vydavateľstva, ktoré už má overené, že prináša kvalitnú tvorbu. Hoci ide prevažne o anglické knihy, Petra verila, že to nebude prekážkou. Zakladateľka obchodu sa snaží vyberať tie najlepšie tituly, aby bola ponuka kníh pre ľudí zaujímavá.

Priestory kníhkupectva chceli jeho zakladatelia zákazníkom spríjemniť a vytvoriť miesto, kde sa s knihou môžu zastaviť, nevnímať starosti, len byť. V obchode zapaľujú vonné sviečky a v rámci VIP terapie, si atmosféru vychutnávajú zákazníci po záverečnej aj s ponúkaným vínom, kávou a príjemnou hudbou. VIP Therapy je obľúbený darček napr. na výročie svadby či k narodeninám.

Potenciál detí rozvíjajú knižné balíčky s výberom od odborníkov

Záľubu v knihách chcela Petra s manželom po narodení ich syna budovať aj v deťoch. Vytvorili tak službu Flowers & Dinosaurus University, ktorá rodičom ponúka netradičné predplatné kníh. Mesačne predplatiteľom zašlú balíček s dvoma knihami, ktoré zakladatelia projektu vyberú po konzultácii s detskou psychologičkou. Tá ich usmerňuje, ako sa deti vyvíjajú a na čo v istom veku reagujú. Pracujú však taktiež so spätnou väzbou od škôl a škôlok, do ktorých knihy dodávajú. Ešte jeden názor ale berú do úvahy – čo si o konkrétnych tituloch myslí ich syn. Pri výbere kníh zároveň preferujú tie, ktoré majú určitý presah. Nie sú len o zvieratkách, ale otvárajú aj ďalšie témy, ako napríklad ekológia. Rodičia si teda knihy nevyberajú ako v klasickom e-shope. Registrujú sa, zaplatia mesačné predplatné a čakajú, aké tituly im počas nasledujúcich štyroch týždňov spríjemnia chvíle s ich ratolesťami. Po mesiaci sa môžu tešiť na dve ďalšie, úplne nové a iné knihy.

Článok pokračuje pod reklamou

Na webovej stránke Flowers & Dinosaurus University sa uvádza, že nejde o e-shop s knihami. Ide o vzdelávací program pre všetkých, ktorí vidia hodnotu v rozvíjaní vybraných oblastí detskej osobnosti. Rodičia sa nemusia „prehrabávať“ tisíckami detských kníh a riešiť dilemu, ktorá bude skutočne hodnotná a zaujímavá pre ich deti. Odborníci vyberú také, ktoré spĺňajú akademickú aj kvalitatívnu podmienku. Musia zapadať do edukačného programu a rozvíjať detskú osobnosť. Zároveň musia byť spracovane kvalitne – od väzby, materiálu po výtvarnú stránku a dramaturgiu príbehu.

Ak sa stane, že predplatiteľom zašlú knihu, ktorú už doma majú, stačí prísť do Book Therapy, kde vymenia kus za kus. A možno sa zdá, že dve knihy mesačne sú príliš veľa. No zakladatelia projektu tvrdia, že čím viac kníh majú rodiny doma a viac ich s dieťaťom prečítajú, tým je dieťa múdrejšie. Knihy a ich témy vyberajú tak, aby rozvinuli potenciál dieťaťa, konkrétne osobnostné rysy, čo „tri“ knihy ročne nedokážu.

Anglické tituly nemusia byť postrachom, ilustrácia a zaradenie do správnej vekovej kategórie stačia

Knihy vo Flowers & Dinosaurus University sú vyberané podľa vekových kategórií. Objednať je možné predplatné pre deti od 0 – 3 rokov, 3 – 5 rokov a 6 – 8 rokov. Nakoľko však nie všetky kvalitné tituly sú prekladané aj do češtiny, preto je časť z nich v anglickom jazyku. Avšak rodičia, ktorí po anglicky nevedia alebo chcú na deti hovoriť len v rodnom jazyku, môžu opisovať, čo na obrázkoch vidia, pretože vyberané knihy majú taktiež kvalitné ilustračné spracovanie. Ak ale predplatitelia skutočne chcú len publikácie v češtine, je možné si takúto možnosť vybrať.

Knižné prekvapenia tešia aj deti za hranicami Česka či v nemocniciach

Balíčky doručujú okrem Česka aj na Slovensko a do vybraných európskych krajín, ako Rakúsko, Nemecko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko, Slovinsko či Chorvátsko. Jeden balík mesačne stojí približne 30 eur, no cena sa jemne líši podľa toho, či ide o predplatné na 6 či 12 mesiacov, možné je zvoliť si aj testovací jednorazový balíček alebo objednať dostávanie balíka každý druhý mesiac v roku.

Flowers & Dinosaurus University knihami aj pomáha – každých 10 mesiacov posielajú knihu Zdravotným klaunom, aby potešili malých pacientov.

Použité zdroje: www.zeny.cz, flowersdinosaurs.com

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Dovolenka počas pandémie: prenájom bazénov pomáha užiť si leto doma

Horúce letné dni poznačené pandémiou a opatreniami je možné užiť si v bazéne doma. Tým, ktorí ho nemajú, s osviežením pomôže americký „bezénový" startup.

Pandémia a výpoveď v práci ukázala umelkyni smer: živia ju portréty vyryté v listoch stromov

Po strate práce počas pandémie koronavírusu sa mladá Filipínčanka začala venovať svojej záľube – umeniu. Zatvorené obchody s umeleckými potrebami ju však priviedli k improvizácii, vďaka ktorej sa stala miestnou influencerkou a práca v továrni jej viac nechýbala.

Práca z domu, no mimo domu. Napríklad na ruskom kolese

Pracovať v domácom prostredí je pre niekoho rozptyľujúce, niekto sa cíti príliš opustene a niekomu zasa vadí, že nie je na vzduchu. Problém vyriešil zábavný park v Japonsku a zákazníkom ponúkol možnosť pracovať priamo pri bazéne či na ruskom kolese.

Digitálna knižnica ponúka za mesačný poplatok viac ako 60 000 e-kníh

Legimi ako prvá v Poľsku ponúkla používateľom za predplatné prístup k tisíckam elektronických knižných titulov. Iná je však aj ich spolupráca s vydavateľmi. Ako funguje tzv. Spotify pre e-knihy?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky