Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.90) – Vtáky z IT sveta

Na potenciálny biznis sa vždy môžeme pozerať z dvoch uhlov pohľadu. Buď sa zameriame na to, čo potrebujú samotní zákazníci a naštartujeme B2C podnikanie, alebo sa zamyslíme nad tým, čo by potrebovali firmy a založíme B2B podnik. V tomto príbehu sa zameriame na projekt, ktorý pracuje pre firmy, ktoré pracujú pre koncových zákazníkov. Zložité? Ani nie. Čítajte ďalej a dozviete sa viac.

Vtáčik letáčik z IT sveta

Boomom posledných rokov vo svete internetu sú bezpochyby aplikácie. Online, mobilné, pre tablety, aké len chcete. Vývojári sa predbiehajú, kto príde s lepšou. Zákazníci sa zasa nevedia nabažiť stoviek nových „appiek“ denne. No medzi týmito dvomi svetmi bola ešte donedávna nepovšimnutá medzera na trhu. Konkrétne testovanie.
Kto otestuje čerstvo vyvinutú aplikáciu, ktorá ešte neuzrela svetlo sveta, či skôr svetlo trhu? Skutoční zákazníci nie, pretože by si možnými chybami vývojári pokazili imidž. Zamestnanci vývojárskej firmy tiež nie, pretože tvorcovia aplikácie od nej nemajú dostatoční odstup.
Kto ale teda? No predsa testbirds. Pod týmto milým názvom sa skrýva start-up z nemeckého Mníchova, ktorý už teraz združuje niekoľko tisícov testerov vo svojom „hniezde.“
Za projektom stojí autor myšlienky a v súčasnosti aj CEO Philipp Benkler. S ďalšími dvoma spoločníkmi a asi 15-členným tímom vedie biznis, ktorý dostal podporu aj od nemeckého Ministerstva financií a technológií a domovskej univerzity Ludwig-Maximilians-Universität München. Firma Testbirds GmbH funguje len od januára 2012, no naozaj naplno a má už aj niekoľkých veľkých klientov. Keďže o službu je záujem, získali zakladatelia aj investora, ktorý mladú spoločnosť podporí údajne sedemcifernou sumou. V eurách samozrejme.


Článok pokračuje pod reklamou

Ako to funguje?

Motivácia firiem je jasná. Aplikáciu im otestujú neskúsení laici, ktorí predstavujú reprezentatívnu vzorku budúcej klientely, ale aj skúsení profesionáli, ktorí upozornia na tzv. bugy. Výber testerov závisí od konkrétnych cieľov firmy, v testbirds však môžu vývojári nájsť asi najširšiu vzorku združenú na jednom mieste.
Vývojárska firma najatím testbirds ušetrí peniaze, pretože nemusí platiť ďalších externých profesionálov, ktorí by prišli do firmy a aplikáciu zdĺhavo testovali. Testbirds sú rýchlejší a lacnejší. Výsledkom celého testovania je samozrejme aj podrobný report.
Samotní testeri robia túto službu buď zadarmo, pretože chcú byť v kontakte s najnovšími aplikáciami ešte pred ich oficiálnym vydaním, alebo za určitú finančnú odmenu podľa výkonu.
Firma zarába na poplatkoch od vývojárov aplikácií, biznis model je teda jednoduchý a pomerne transparentný.
Testbirds vám otestujú aplikácie na Apple iOS, Google Android, Windows Phone, Blackberry OS, no aj webové riešenia ako e-shopy, CMS systémy a zložitejšie web stránky.  

Hľadajte medzery vo fungujúcom svete biznisu

Vidíte? Nájsť dobrý nápad na podnikanie nie je až také zložité. Stačí sa na veci pozerať inak ako zvyčajne. Vývojári vyvíjajú aplikácie. Ľudia si ich kupujú. Zdanlivo tu nie je priestor už na nič nové. No to je omyl. Skúste sa bližšie pozrieť na výrobný proces produktu, ktorý vás zaujíma. Je možné, že nájdete niečo, s čím má výrobca problém a najradšej by túto časť výroby outsourocval. Ak je to tak, potom ste našli svoju príležitosť. Už sa jej len chopiť...

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.