Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.9) - (Ne)obyčajný obal na pizzu a trh v 19 krajinách sveta

Poznáme to snáď všetci. Neprekonateľný hlad a prázdna chladnička. Čo teraz? Objednajme pizzu. O pár minút stojí pred dverami poslíček s talianskou pochúťkou v kartónovej škatuli nevýraznej farby potlačenej zväčša logom pizzerie, prípadne tučným fúzatým kuchárom s pekárskou lopatou v ruke. Čo ak sa však aj tento nevzhľadný obal dá veľmi nápadito speňažiť?

Lukratívny kus tvrdého papiera

Norimberčan Ralph Deuerling dostal doslova nápad za milión, keď z obyčajného kartónu na pizzu spravil reklamnú plochu. Obchodný koncept dnes už nesmierne úspešnej firmy Pizzboxx GmbH (nemecký variant našej s.r.o., pozn. aut.) spočíva v jednoduchej myšlienke – pizzerie dostanú obaly na donášku obľúbeného talianskeho jedla zadarmo, takže ich vo veľkom využívajú. Inzerent na takomto obale má tým pádom zasa vysokú záruku, že sa jeho posolstvo určite dostane k potenciálnemu zákazníkovi. Z vyššie uvedených informácií logicky vyplýva, že výrobu kartónov na pizzu aj samotný zisk spoločnosti zaplatia a generujú samotní inzerenti, ku ktorým sa vďaka atraktívnosti takejto reklamy radia známe spoločnosti ako Opel, Visa, Sony či televízne kanály s národnou pôsobnosťou.

Článok pokračuje pod reklamou


Čísla, ktoré nepustia

Ako firma Pizzboxx uvádza na svojej webovej stránke, reklama prezentovaná na obale obľúbeného jedla distribuovaného často formou donášok má hneď niekoľko výhod. K možným budúcim zákazníkom sa dostáva domov, čiže do ich zóny pohodlia, kde sa cítia bezpečne a otvorenejšie voči novým myšlienkam. Pomerne dlhý je aj čas, počas ktorého cieľová skupina venuje pozornosť konkrétnej reklame – deje sa tak počas celej doby konzumácie obľúbenej pizze. Firma tiež uvádza, že podľa prieskumov až 87% ľudí konzumuje pizzu vo dvojici alebo vo väčšej skupine ľudí, čo znamená rádovo vyššiu pravdepodobnosť úspešnosti pre inzerenta. 77% konzumentov pizze je vo veku od 16 do 34 rokov, čo je pre mnohé spoločnosti určite veľmi lákavá „cieľovka“. Dôležitým faktom je aj minimálna strata – veď kto by už len vyhodil škatuľu od pizze predtým, než by si zaplatené jedlo zjedol?


Patent na úspech

Koncept reklamy na kartónoch na pizzu sa stal až taký úspešný, že si ho jeho majiteľ nechal patentovať. Ak by teraz chcel niekto tento úspech zopakovať, musel by sa teda buď eventuálne pridať k firme Pizzboxx na národnej úrovni (na Slovensku zatiaľ zastúpenie chýba...), alebo by musel vymyslieť iný často používaný a na výrobu jednoduchý obal, ktorý by bol atraktívny aj pre budúcich inzerentov. Tak ako, trúfate si?

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.

Filmy o biznise, pri ktorých načerpáte inšpiráciu

Cesty, skúsenosti aj pády úspešných podnikateľov či geniálne nápady, ktoré dokazujú silu reklamy. Výber filmov z oblasti podnikania, ktoré sa oplatí pozrieť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky