Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.9) - (Ne)obyčajný obal na pizzu a trh v 19 krajinách sveta

Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.9) - (Ne)obyčajný obal na pizzu a trh v 19 krajinách sveta

Poznáme to snáď všetci. Neprekonateľný hlad a prázdna chladnička. Čo teraz? Objednajme pizzu. O pár minút stojí pred dverami poslíček s talianskou pochúťkou v kartónovej škatuli nevýraznej farby potlačenej zväčša logom pizzerie, prípadne tučným fúzatým kuchárom s pekárskou lopatou v ruke. Čo ak sa však aj tento nevzhľadný obal dá veľmi nápadito speňažiť?

Lukratívny kus tvrdého papiera

Norimberčan Ralph Deuerling dostal doslova nápad za milión, keď z obyčajného kartónu na pizzu spravil reklamnú plochu. Obchodný koncept dnes už nesmierne úspešnej firmy Pizzboxx GmbH (nemecký variant našej s.r.o., pozn. aut.) spočíva v jednoduchej myšlienke – pizzerie dostanú obaly na donášku obľúbeného talianskeho jedla zadarmo, takže ich vo veľkom využívajú. Inzerent na takomto obale má tým pádom zasa vysokú záruku, že sa jeho posolstvo určite dostane k potenciálnemu zákazníkovi. Z vyššie uvedených informácií logicky vyplýva, že výrobu kartónov na pizzu aj samotný zisk spoločnosti zaplatia a generujú samotní inzerenti, ku ktorým sa vďaka atraktívnosti takejto reklamy radia známe spoločnosti ako Opel, Visa, Sony či televízne kanály s národnou pôsobnosťou.

Článok pokračuje pod reklamou


Čísla, ktoré nepustia

Ako firma Pizzboxx uvádza na svojej webovej stránke, reklama prezentovaná na obale obľúbeného jedla distribuovaného často formou donášok má hneď niekoľko výhod. K možným budúcim zákazníkom sa dostáva domov, čiže do ich zóny pohodlia, kde sa cítia bezpečne a otvorenejšie voči novým myšlienkam. Pomerne dlhý je aj čas, počas ktorého cieľová skupina venuje pozornosť konkrétnej reklame – deje sa tak počas celej doby konzumácie obľúbenej pizze. Firma tiež uvádza, že podľa prieskumov až 87% ľudí konzumuje pizzu vo dvojici alebo vo väčšej skupine ľudí, čo znamená rádovo vyššiu pravdepodobnosť úspešnosti pre inzerenta. 77% konzumentov pizze je vo veku od 16 do 34 rokov, čo je pre mnohé spoločnosti určite veľmi lákavá „cieľovka“. Dôležitým faktom je aj minimálna strata – veď kto by už len vyhodil škatuľu od pizze predtým, než by si zaplatené jedlo zjedol?


Patent na úspech

Koncept reklamy na kartónoch na pizzu sa stal až taký úspešný, že si ho jeho majiteľ nechal patentovať. Ak by teraz chcel niekto tento úspech zopakovať, musel by sa teda buď eventuálne pridať k firme Pizzboxx na národnej úrovni (na Slovensku zatiaľ zastúpenie chýba...), alebo by musel vymyslieť iný často používaný a na výrobu jednoduchý obal, ktorý by bol atraktívny aj pre budúcich inzerentov. Tak ako, trúfate si?

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.