Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.88) – Plastové „šnúrky“ do topánok za 160 000 dolárov

Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.88) – Plastové „šnúrky“ do topánok za 160 000 dolárov

Tiež ste z tých, ktorí si radšej kúpia tenisky na suchý zips, ako by si mali zaväzovať šnúrky? Potom bude tento inšpiratívny nápad na podnikanie práve pre vás. A možno bude rovnako revolučný, ako kedysi žuvačky. Spočiatku im nik neveril a dnes sa ich predávajú tony. A ak niečo nahradí šnúrky do topánok, budú to určite práve Hickies.

Vykopnutí (z Argentíny do New Yorku)

Za zaujímavým príbehom produktového dizajnu stoja čerství argentínski mladomanželia Gaston a Mariquel. Ako to už pri takýchto príbehoch býva zvykom, obaja mali vo svojej domovine stabilnú prácu, ktorá ich ale nebavila. Gaston popri nej 7 rokov na vlastnú päsť vyvíjal náhradu za šnúrky do topánok, s ktorou chcel preraziť na trhu. No opäť prišlo na klasický podnikateľský problém – nedostatok kapitálu na výrobu prototypu a komerčnú výrobu produktu.
Manželia sa tento problém rozhodli riešiť po svojom. Nehľadali investora ani si nebrali úver z banky. Uverejnili svoj zámer na crowdsourcingovej platforme Kickstarter, kde žiadali ľudí o finančnú pomoc vo výške 25 000 dolárov. Z vyzbieraných peňazí Gaston a Mariquel plánovali začať so sériovou výrobou produktu. A každý z prispievateľov mal samozrejme dostať svoj prvý kúsok, resp. sériu plastových „šnúrok“, ktoré dostali meno Hickies. Veľkým prekvapením bolo, že sa internetová komunita nadchla a vyzbierala až 159 167 dolárov. S takou sumou sa už pekne dalo začať podnikanie... ideálne v New Yorku, kam sa manželia s podnikateľskými ambíciami presťahovali.


Zakladatelia Hickies o svojom produkte (zdroj: Kickstarter)


Plastové „šnúrky“

Gastonov vynález je v podstate pomerne jednoduchý. Je to krátka elastická plastová tyčinka so špeciálnym uzáverom na oboch koncoch, ktorú možno spojiť do kruhu. Stačí ju prevliecť cez hocijaké oproti sebe stojace dierky na topánkach a spojiť. Potom už si nikdy nemusíte rozväzovať ani zaväzovať topánky. Pri obúvaní sa Hickies roztiahnu, aby ste nohou pohodlne vkĺzli do topánky a potom sa zasa stiahnu, aby ste mohli bezpečne chodiť a noha bola pevne stiahnutá.
Nejde však iba o praktický vynález, ale aj o atraktívny módny doplnok. Hickies totiž už existujú vo všetkých možných farbách a dajú sa rôzne kombinovať. Projekt je ešte mladý, a tak bude potrebné počkať na to, ako zareaguje trh, no už podľa množstva nadšencov ochotných zaplatiť za vývoj prototypu možno očakávať veľký boom a medzinárodný úspech.


INTRO WEB from HICKIES - love your kicks on Vimeo.

Takto fungujú Hickies


Nakopnite sa aj vy

Na tomto podnikateľskom nápade sú zaujímavé 2 veci. Prvou je jednoduchosť – celým produktom je v podstate maličký kúsok plastu. Druhou je spôsob financovania štartu podnikania. Ak sa chystáte vyvíjať zaujímavý produkt alebo službu určenú pre B2C sektor, môžu byť crowdsourcingové portály zaujímavé aj pre vás. Za vývoj produktu si totiž zaplatia samotní budúci zákazníci. Takéto financovanie je síce spoplatnené províziou portálu, no má svoje výhody. Jednou z nich je aj marketingový potenciál, ktorý je pridanou hodnotou získania finančnej podpory na štart. Rôznych crowdsourcingových portálov je na celom svete množstvo, tým najznámejším je asi americký Kickstarter. Ak teda mierite do US vôd, vyskúšajte. K dispozícii sú aj rôzne národné a lokálne platformy, kde sa vám na nápad vyzbiera skupina ľudí, alebo vám ho zafinancuje investor. V našich podmienkach je to napríklad portál Ideamart.sk. Popremýšľajte, možno sa vám podarí podobný úspech ako Hickies.

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.