Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.80) – Ako mať v 27 rokoch klientov v 60 krajinách sveta

Tiež máte chorobnú posadnutosť poriadkom a všetko musí byť u vás vždy na svojom mieste? Milujete farebné lepiace papieriky, etikety a na každý deň máte detailne spracovaný to-do list? Potom máte 2 možnosti – buď vnímať tento stav ako prekliatie, alebo začať úspešne podnikať ako profesionálny organizátor.

 

Nespokojnosť so životom vedúca k podnikaniu

Hrdinkou tohto inšpiratívneho nápadu na podnikanie je Alejandra Costello, 27-ročná usmievavá Američanka, ktorá paradoxne začínala svoju profesijnú kariéru ako IT špecialistka. V tejto oblasti sa jej darilo, dokonca až tak, že sa presťahovala do vlastného. Mohla si dovoliť nadštandardný byt a luxusné BMW. Stále však so svojím životom nebola spokojná a pri sťahovaní sa snažila svoj život „usporiadať“ - doslova. Svoj vysnívaný byt niekoľkokrát preorganizovala, no stále to nebolo ono.
Mladá Alejandra si stále častejšie kládla otázku – ako usporiadať svoj priestor, deň a život tak, aby človeka napĺňal.
Začala teda študovať materiály na internete, snažila sa prísť na efektívny systém, no stále nenachádzala to pravé orechové. A tak skončila ako samouk. Metódou pokus-omyl nakoniec prišla na efektívny spôsob organizácie priestoru aj vlastného života. A vtedy to prišlo... žiarovka sa rozsvietila. Alejandra usúdila, že jej stará práca jej už nič neprinesie a materiálne statky takisto nie. Opustila teda prácu, presťahovala sa do menšieho (áno, práve v čase, keď starý byt konečne zariadila podľa svojich predstáv!) a predala drahé auto.
Všetky takto získané prostriedky potom použila na štart podnikania. Bolo to v roku 2007 a firma dostala názov Color Coded.

Článok pokračuje pod reklamou


Vyvíjajúci sa biznis model

Mladá podnikateľka začínala tak, že chodila priamo ku klientom a u nich reorganizovala, čo bolo treba. Za 5 rokov sa ich nazbierali tisíce, Alejandra tak navštívila 49 štátov v USA a 60 krajín po celom svete. V 25 rokoch ju vyhlásili za najkreatívnejšiu a najinovatívnejšiu podnikateľku ženu v oblasti Washington DC. O rok neskôr posunula mladá Američanka svoj biznis na ďalšiu úroveň – stala sa certifikovanou profesionálnou organizátorkou. Áno, v USA majú aj na takúto činnosť oficiálnu organizáciu, jej názov znie National Association of Professional Organizers (The Organizing Authority).
Potom sa už s pozornosťou verejnosti a so záujmom o jej kuriózne ale veľmi užitočné povolanie priam roztrhlo vrece. Alejandra sa zúčastnila viacerých televíznych šou a jej rady a tipy sa pravidelne objavovali v uznávaných novinách, ako napr. The Washington Times.
Niekedy v tomto období nastal zlom – hoci mala mladá akčná žena svoju prácu nadovšetko rada, vyčerpávala ju. Zistila, že porušuje jedno základné pravidlo. Určite ho poznáte... netreba dať hladnému rybu, ale naučiť ho loviť.
V duchu tohto motta prestala Alejandra vykonávať reorganizácie priamo u klientov, miesto toho zhrnula svoje skúsenosti do podoby tzv. programu produktivity, ktorý vyšiel knižne a ona ho pravidelne dopĺňa o zaujímavé YouTube videá, rady a tipy, ale aj online tréningy a mnohé ďalšie vzdelávacie aktivity. Rozhodla sa naučiť ľudí myslieť organizovane, efektívne a produktívne. Tak, aby sa cítili vždy v pohode, oddýchnutí a šťastní.


prezentačné video Color Coded (iba v angličtine)


Štart podnikania s takmer nulovými nákladmi

Na príklade Alejandry Costello je krásne vidieť, že občas sa stačí dobre zamyslieť nad vlastným životným poslaním a človek ľahko získa zaujímavý podnikateľský nápad. Dokonca taký, ku ktorému netreba viac ako vlastný talent a čas.
Je samozrejme nutné rátať s tým, že v druhý deň po založení firmy sa vám hneď nenahrnú pred dvere desiatky klientov a je potrebné mať finančnú rezervu na bežné živobytie, no ak máte možnosť začať podnikať v niečom, v čom ste dobrí, je to ideálna príležitosť. Nemusíte sa totiž trápiť so zháňaním veľkého vstupného kapitálu a ak by to náhodou aj nevyšlo, nemáte čo stratiť...


Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ekologické projekty hýbu aj slovenským podnikateľským prostredím

Že sa oplatí myslieť na ekológiu aj v biznise, dokazujú viaceré úspešné projekty. Aké inovácie vymysleli slovenskí podnikatelia a akú podporu môžu zelené podniky získať?

Nápady na podnikanie: inšpirácia zo zahraničia

Riešenie problémov spočíva často v jednoduchých inováciách. Inšpirujte sa podnikateľskými nápadmi, ktoré si na trhu našli svoje miesto aj zákazníkov.

Ako chrániť životné prostredie? Jedlé slamky ako jedno z riešení

Ako eliminovať množstvo slamiek, ktoré často končia v prírode? Úspešné podnikateľské nápady prišli s riešením, slamka sa dá napríklad zjesť.

Ako bojovať proti škodcom bez chémie? Zatočí s nimi hydina

Jednoduchý nápad sa stal úspešným biznisom. Prenájom kačíc sa postará o zárobok ich majiteľke, zákazníkom zasa o ekologické odstránenie škodcov zo záhrady.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky