Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.80) – Ako mať v 27 rokoch klientov v 60 krajinách sveta

Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.80) – Ako mať v 27 rokoch klientov v 60 krajinách sveta

Tiež máte chorobnú posadnutosť poriadkom a všetko musí byť u vás vždy na svojom mieste? Milujete farebné lepiace papieriky, etikety a na každý deň máte detailne spracovaný to-do list? Potom máte 2 možnosti – buď vnímať tento stav ako prekliatie, alebo začať úspešne podnikať ako profesionálny organizátor.

 

Nespokojnosť so životom vedúca k podnikaniu

Hrdinkou tohto inšpiratívneho nápadu na podnikanie je Alejandra Costello, 27-ročná usmievavá Američanka, ktorá paradoxne začínala svoju profesijnú kariéru ako IT špecialistka. V tejto oblasti sa jej darilo, dokonca až tak, že sa presťahovala do vlastného. Mohla si dovoliť nadštandardný byt a luxusné BMW. Stále však so svojím životom nebola spokojná a pri sťahovaní sa snažila svoj život „usporiadať“ - doslova. Svoj vysnívaný byt niekoľkokrát preorganizovala, no stále to nebolo ono.
Mladá Alejandra si stále častejšie kládla otázku – ako usporiadať svoj priestor, deň a život tak, aby človeka napĺňal.
Začala teda študovať materiály na internete, snažila sa prísť na efektívny systém, no stále nenachádzala to pravé orechové. A tak skončila ako samouk. Metódou pokus-omyl nakoniec prišla na efektívny spôsob organizácie priestoru aj vlastného života. A vtedy to prišlo... žiarovka sa rozsvietila. Alejandra usúdila, že jej stará práca jej už nič neprinesie a materiálne statky takisto nie. Opustila teda prácu, presťahovala sa do menšieho (áno, práve v čase, keď starý byt konečne zariadila podľa svojich predstáv!) a predala drahé auto.
Všetky takto získané prostriedky potom použila na štart podnikania. Bolo to v roku 2007 a firma dostala názov Color Coded.

Článok pokračuje pod reklamou


Vyvíjajúci sa biznis model

Mladá podnikateľka začínala tak, že chodila priamo ku klientom a u nich reorganizovala, čo bolo treba. Za 5 rokov sa ich nazbierali tisíce, Alejandra tak navštívila 49 štátov v USA a 60 krajín po celom svete. V 25 rokoch ju vyhlásili za najkreatívnejšiu a najinovatívnejšiu podnikateľku ženu v oblasti Washington DC. O rok neskôr posunula mladá Američanka svoj biznis na ďalšiu úroveň – stala sa certifikovanou profesionálnou organizátorkou. Áno, v USA majú aj na takúto činnosť oficiálnu organizáciu, jej názov znie National Association of Professional Organizers (The Organizing Authority).
Potom sa už s pozornosťou verejnosti a so záujmom o jej kuriózne ale veľmi užitočné povolanie priam roztrhlo vrece. Alejandra sa zúčastnila viacerých televíznych šou a jej rady a tipy sa pravidelne objavovali v uznávaných novinách, ako napr. The Washington Times.
Niekedy v tomto období nastal zlom – hoci mala mladá akčná žena svoju prácu nadovšetko rada, vyčerpávala ju. Zistila, že porušuje jedno základné pravidlo. Určite ho poznáte... netreba dať hladnému rybu, ale naučiť ho loviť.
V duchu tohto motta prestala Alejandra vykonávať reorganizácie priamo u klientov, miesto toho zhrnula svoje skúsenosti do podoby tzv. programu produktivity, ktorý vyšiel knižne a ona ho pravidelne dopĺňa o zaujímavé YouTube videá, rady a tipy, ale aj online tréningy a mnohé ďalšie vzdelávacie aktivity. Rozhodla sa naučiť ľudí myslieť organizovane, efektívne a produktívne. Tak, aby sa cítili vždy v pohode, oddýchnutí a šťastní.


prezentačné video Color Coded (iba v angličtine)


Štart podnikania s takmer nulovými nákladmi

Na príklade Alejandry Costello je krásne vidieť, že občas sa stačí dobre zamyslieť nad vlastným životným poslaním a človek ľahko získa zaujímavý podnikateľský nápad. Dokonca taký, ku ktorému netreba viac ako vlastný talent a čas.
Je samozrejme nutné rátať s tým, že v druhý deň po založení firmy sa vám hneď nenahrnú pred dvere desiatky klientov a je potrebné mať finančnú rezervu na bežné živobytie, no ak máte možnosť začať podnikať v niečom, v čom ste dobrí, je to ideálna príležitosť. Nemusíte sa totiž trápiť so zháňaním veľkého vstupného kapitálu a ak by to náhodou aj nevyšlo, nemáte čo stratiť...


Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.