Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.77) – Skladacie topánky

Skladacie bicykle aj skladacie poháre už svet pozná. Aj množstvo iných vecí, ktoré možno zložiť. Ale skladacie topánky? Také, ktoré by ste pohodlne zmestili do väčšieho vrecka na rifliach? Áno, existujú. Sú to príjemné a dômyselné „balerínky“, ktoré ocenia najmä ženy holdujúce vysokým opätkom...

Mám problém, vyriešim ho, podnikám

Tri kroky, ktorými možno jednoducho zhrnúť pôvod takmer každého podnikania. Svoj problém mali aj dve mladé študentky z amerického New Yorku – Susie Levitt a Katie Shea. Možno sa bude zdať triviálny, no bol to problém s boľavými nohami. Konkrétne od topánok na vysokom opätku. Takéto muky pozná každá žena, ktorá si obuvou občas rada pridá pár centimetrov navyše. Vzadu režú, vpredu drtia prsty. Keď v nich máte vydržať niekoľko hodín, tancovať a prípade ešte ísť pešo domov, je to horšie ako sedieť v mučiarni.
Presne takéto pocity zažívala aj spomínaná dvojica študentiek, keď sa spolu každý večer vracali pešo na internát z nejakej newyorskej akcie. Keď už to raz nemohli vydržať, vyzuli si topánky, šli domov bosé... a vtedy sa zrodila myšlienka spraviť CitySlips. Niečo ako „núdzové topánky“, ktoré si možno obuť vždy, keď už máte ihličiek plné zuby, a v pohode tak prísť domov. Bez toho, aby ste sa museli vzdávať nosenia vysokých lodičiek.
Idea sa zrodila rýchlo, no čo s realizáciou? Susie a Katie vzali vysokoškolský rozum do hrsti, pomohli si hodinami ekonómie, spravili si plán a s vývojom prototypu im pomohli profesori z domovskej univerzity. Trvalo 9 mesiacov, kým sa z myšlienky stal finálny produkt. Dievčatá rady hovoria, že to bolo ako naozaj mať dieťa...

Článok pokračuje pod reklamou


Topánky aj do tej najmenšej kabelky

Skúsme sa teda pozrieť bližšie na to, čo to tie CitySlips vlastne sú a čo ich odlišuje od inej obuvi. Ide o extra mäkké topánky z materiálu podobnému koži, ktoré majú dve tenké podrážky – jednu vonkajšiu a jednu vnútornú. Podrážka nie je po celej dĺžke topánky, ale je rozdelená na dve časti, ktoré dostatočne istia nohu pri chôdzi a zabezpečujú pohodlné chodenie, no zároveň dovoľujú topánky poskladať na polovicu do malého puzdra.
A práve tu prichádza ten trik... CitySlips možno zložiť do špeciálneho vrecka, ktoré je veľké asi ako ľudská päsť. Vďaka tomu sa zmestia prakticky kamkoľvek, aj do malej plesovej kabelky. Ďalšie prekvapenie sa skrýva v samotnom vrecku. To sa totiž dá rozložiť na veľkú tašku, do ktorej pohodlne zmestíte predošlú obuv – milované a zároveň nenávidené vysoké lodičky.
Základná verzia topánok do kabelky stojí 25 dolárov. K dispozícii sú však aj drahšie z plátna a z pravej kože. Na výber je niekoľko vzorov a farieb. Topánky vyzerajú na nohe naozaj vkusne a podľa recenzií spokojných majiteliek na internete sa asi aj naozaj dobre nosia.

Slávna obuv

Koncept vynájdený dvoma mladými atraktívnymi študentkami sa rýchlo ujal aj v médiách. A práve masívna medializácia bola asi jedným zo štartovacích motorov dobrého predaja. O topánkach do kabelky sa písalo v The New York Times, Daily News, Forbes, Enetrepreneur Magazine, či v ženskom časopise Cosmopolitan. Objavili sa aj televíziách CNN, NBC a Fox.
Dievčatá CitySlips predávajú cez vlastný e-shop a exportujú aj do zahraničia. Okrem toho topánky predávajú aj stovky obchodov po celom svete.
Biznis model je pomerne jednoduchý, rovnako tak aj myšlienka. Ide však zrejme o „nápad za milión“, inak by si mladé podnikateľky nenechali topánky patentovať.
Nuž, rozhodne je sa čím inšpirovať...

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.