Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.31) – Na vlnách IKEA

Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.31) – Na vlnách IKEA

Poznáte švédsky nábytok IKEA? Kto by nepoznal. Táto značka si podmanila nielen Slovensko, ale aj celý svet. A na celom svete sa už nájde dostatok šikovných hláv, ktoré úspech gigantickej značky vedia využiť vo svoj prospech. Tu sú – biznis nápady založené na sláve obchodného domu IKEA.

Máte radi jednoduché tvary a skvelú funkcionalitu dobre premysleného IKEA nábytku? Predsa vám ale na ňom niečo chýba? Nemáte radi uniformitu? Potom bude firma s príznačným názvom Mykea pre vás tým pravým orechovým. Mykea pripravuje pre všetkých záujemcov špecializované nálepky s vlastnými fotografiami, ktoré rozmerovo dokonale sedia s najžiadanejším nábytkom značky IKEA. Čo tak si teda na obľúbenú komodu nalepiť fotomotívy z africkej dovolenky? Alebo vyzdobiť detskú izbu fotkami jej malého vlastníka?

Nestačí? Mykea vymyslela svojej službe aj pridanú hodnotu – graficky zdatným jedincom ponúka nástroj na tvorbu vlastných fotomotívov, ktoré sú následne umiestňované v online galérií pre všetkých potenciálnych kupujúcich. Ak sa váš motív niekomu zapáči a predá sa, vy získate 10% z predaja. Skvelé, nie?

Článok pokračuje pod reklamou

Oblečte si svoj IKEA gauč

Druhý biznis nápad je podobný tomu prvému, akurát že sa nezameriava na skrinky, knižnice či stolíky, ale na tie mäkšie záležitosti značky IKEA. V online obchodíku menom Bemz nájdete rôznorodé poťahy na sedací nábytok gigantu IKEA, ktoré hýria všetkými možnými farbami. Ak sa vám teda doteraz páčilo nejaké kreslo či vás za srdce chytila pohovka ale už menej jej farba, máte po probléme. Stačí si vybrať – v e-shope sú k dispozícii desiatky rôznych farieb, vzorov či limitovaných kolekcií. Potom už bude vašou úlohou len premeniť ekonomický kúsok IKEA na exkluzívny dizajnový nábytok, aký rozhodne bude mať málokto. A že je o takýto biznis záujem svedčí aj vek firmy Bemz – tento rok slávi svoje ôsme narodeniny! Zaujímavé je spomenúť aj jeho začiatky... vznikol totiž celkom nenápadne – ako aktivita mamičky na materskej dovolenke. Povedali by ste to?

Špecializácia: kuchyne IKEA

Do tretice všetko dobre – ako tretí biznis spojený so značkou IKEA sa predstaví americká firma menom Eco modernism, ktorej hlavnou náplňou je navrhovanie kuchynských zostáv IKEA a ich celková realizácia.


Samotné návrhy kuchýň aj ich inštaláciu ponúka aj IKEA, prečo teda ďalšia firma? Američania si povedali, že celý proces treba zobrať „pekne od podlahy“ a stavili na klientov, ktorí si buď sami s takouto náročnou úlohou nevedia rady, alebo jednoducho nemajú čas. Dizajnéri a odborníci z Eco modernism sa teda postarajú o všetko od potrebného návrhu elektroinštalácie cez samotný čo možno najefektívnejší návrh kuchyne až po možnú inštaláciu. Všetko v moduloch a s možnosťou objednávky len jednotlivých častí. Chcete iba samotný návrh? V poriadku. Chcete full-service? Takisto O.K. Američania navyše stavili aj na ceny a sľubujú návrh a montáž v lacnejšej cenovej hladine ako v samotnom švédskom gigante.


Podnikateľská lekcia zo všetkých troch príbehov je prostá – majitelia takéhoto typu biznisu stavili na istotu a ponúkajú pridanú hodnotu k inému už fungujúcemu podnikaniu, ktoré má svoju stabilnú zákaznícku základňu. Skúste porozmýšľať... nie je aj vo vašom odvetví nejaká „Ikea“, ktorú by ste mohli „vylepšiť“?

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.