Chcete predávať viac? Zamerajte pozornosť na existujúcich zákazníkov

Chcete predávať viac? Zamerajte pozornosť na existujúcich zákazníkov

Nová objednávka sa väčšine podnikateľov spája so získaním nového zákazníka. Zvýšiť tržby z predaja sa však dá aj inak. Predtým, než začnete vo firme brainstormovať, ako a kde získať nových zákazníkov, všimnite si tých existujúcich.

Práve tu sa skrýva gro obchodných príležitostí. Pozrite sa, akým prínosom môžu byť pre vašu firmu a ako s nimi efektívne pracovať.

„Existujúci zákazník“ verzus „nový zákazník“?

  • V úspešných firmách sú dlhodobým zdrojom príjmov práve existujúci zákazníci. Podľa štatistík spoločnosti Gartner Group až 80% z budúcich príjmov pochádza len z 20% vašich existujúcich zákazníkov.
  • Prichádzate s novým produktom, službou či vylepšením? Šanca k ďalšiemu nákupu je u existujúceho zákazníka 60 až 70%. Pri novom zákazníkovi je šanca predať len okolo 20%.
  • Osloviť existujúceho zákazníka sa vám oplatí aj z iného dôvodu. Je pre vás 7-násobne lacnejší. Náklady na reklamu, prvý kontakt, získanie dôvery, to všetko už máte za sebou.
  • Pravidelná komunikácia a starostlivosť o existujúcich zákazníkov má pozitívnejší dopad aj na vaše tržby. Existujúci zákazníci míňajú priemerne o 33% viac ako tí, ktorí u vás nakupujú prvý krát. 33% nie je málo, čo poviete?
  • A v neposlednom rade, zákazníci medzi sebou svoje skúsenosti zdieľajú. Kým spokojný zákazník sa o svoju skúsenosť podelí s 9 známymi, nespokojný tak spraví až s 22! Práca s existujúcimi zákazníkmi môže byť v konečnom dôsledku aj cestou, ako získať tých nových. A to spôsobom, ktorý je dnes najúčinnejší - odporúčaním.

Ako na existujúcich zákazníkov a dlhodobé vzťahy?

Univerzálny spôsob, ako sa postarať o svojich existujúcich zákazníkov neexistuje. Všetko závisí od vášho obchodného modelu a typu produktov či služieb. Pre každého však platí rovnako, zákazník musí dostať kvalitný servis. Inak sa môže stať, že jeho prvý nákup, bude zároveň aj posledným. Háčik je v tom, že musíte vedieť, ako kvalitu hodnotí váš zákazník, nie vy sám. Preto by ste vo svojich zákazníkoch mali mať jasno. Aké sú ich potreby, túžby, aké informácie, produkty, či služby potrebujú, aby ich vedeli riešiť?

Systém je základ...

Základný predpoklad efektívnej práce so zákazníkmi je dobre ich poznať a systematicky s nimi pracovať. Vedieť, kto sú vaši najlepší zákazníci, aké sú ich potreby, aké problémy riešia, čo u vás najčastejšie kupujú, čo naopak vôbec. Výborný nástroj, ktorý vám prácu so zákazníkmi môže zjednodušiť je CRM systém. Do informácii o zákazníkoch zavádza poriadok, zjednodušuje komunikáciu, riadenie obchodných aktivít a prináša aj mnoho ďalších výhod.

Príklad slovenského CRM systému

Hoci venovať energiu budovaniu vzťahov s existujúcimi zákazníkmi sa vypláca, to neznamená, že na získavanie tých nových máte celkom zanevrieť. Keď ich však získate, nezabudnite na nich a doprajte im po prvom nákupe aj ďalšiu starostlivosť. Ako firma tak môžete získať oveľa viac…

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

PR článok

Vzdelávajte a informujte svojich potenciálnych zákazníkov prostredníctvom praktických článkov a PR správ na podnikajte.sk - najväčšom špecializovanom podnikateľskom portáli v SR. Prečítajte si bližšie informácie o podmienkach textovej inzercie u nás.


Ako nájsť a osloviť svoju čitateľskú cieľovú skupinu

Jedna z prvých otázok, ktorú si autor kladie, je či sa bude jeho kniha niekomu páčiť. Ak práve píšete svoje dielo, alebo ste ho už dokončili, netrápte sa touto obavou. Vaši ideálni čitatelia už existujú, musíte ich len nájsť a osloviť. Pomôže vám k tomu určenie si vašej cieľovej skupiny a vytvorenie ideálneho čitateľa. Pozrime sa spoločne ako na to.

Nevybavenie neoprávnenej reklamácie do 30 dní

Má spotrebiteľ právo na vrátenie kúpnej ceny v prípade nevybavenia neoprávnenej reklamácie v 30 dňovej lehote? Podľa najnovšej judikatúry nemá.

Ján Grinvalský: Výrobkovo orientované firmy bez vízie majú sklady plné tovaru

Ján je marketingový špecialista, ktorý na svojom know-how pracoval posledných 13 rokov. Rozhovor o jeho skúsenostiach a úspešných projektoch zvládnete za 13 minút.

10 krokov, ktoré aj vám pomôžu vybudovať dobrú značku

Ako sa stať z outsidera značkou, ku ktorej sa ľudia radi vracajú a ktorú nebudú chcieť vymeniť za inú.