Chcete predávať viac? Zamerajte pozornosť na existujúcich zákazníkov

Nová objednávka sa väčšine podnikateľov spája so získaním nového zákazníka. Zvýšiť tržby z predaja sa však dá aj inak. Predtým, než začnete vo firme brainstormovať, ako a kde získať nových zákazníkov, všimnite si tých existujúcich.

Práve tu sa skrýva gro obchodných príležitostí. Pozrite sa, akým prínosom môžu byť pre vašu firmu a ako s nimi efektívne pracovať.

„Existujúci zákazník“ verzus „nový zákazník“?

  • V úspešných firmách sú dlhodobým zdrojom príjmov práve existujúci zákazníci. Podľa štatistík spoločnosti Gartner Group až 80% z budúcich príjmov pochádza len z 20% vašich existujúcich zákazníkov.
  • Prichádzate s novým produktom, službou či vylepšením? Šanca k ďalšiemu nákupu je u existujúceho zákazníka 60 až 70%. Pri novom zákazníkovi je šanca predať len okolo 20%.
  • Osloviť existujúceho zákazníka sa vám oplatí aj z iného dôvodu. Je pre vás 7-násobne lacnejší. Náklady na reklamu, prvý kontakt, získanie dôvery, to všetko už máte za sebou.
  • Pravidelná komunikácia a starostlivosť o existujúcich zákazníkov má pozitívnejší dopad aj na vaše tržby. Existujúci zákazníci míňajú priemerne o 33% viac ako tí, ktorí u vás nakupujú prvý krát. 33% nie je málo, čo poviete?
  • A v neposlednom rade, zákazníci medzi sebou svoje skúsenosti zdieľajú. Kým spokojný zákazník sa o svoju skúsenosť podelí s 9 známymi, nespokojný tak spraví až s 22! Práca s existujúcimi zákazníkmi môže byť v konečnom dôsledku aj cestou, ako získať tých nových. A to spôsobom, ktorý je dnes najúčinnejší - odporúčaním.

Ako na existujúcich zákazníkov a dlhodobé vzťahy?

Univerzálny spôsob, ako sa postarať o svojich existujúcich zákazníkov neexistuje. Všetko závisí od vášho obchodného modelu a typu produktov či služieb. Pre každého však platí rovnako, zákazník musí dostať kvalitný servis. Inak sa môže stať, že jeho prvý nákup, bude zároveň aj posledným. Háčik je v tom, že musíte vedieť, ako kvalitu hodnotí váš zákazník, nie vy sám. Preto by ste vo svojich zákazníkoch mali mať jasno. Aké sú ich potreby, túžby, aké informácie, produkty, či služby potrebujú, aby ich vedeli riešiť?

Systém je základ...

Základný predpoklad efektívnej práce so zákazníkmi je dobre ich poznať a systematicky s nimi pracovať. Vedieť, kto sú vaši najlepší zákazníci, aké sú ich potreby, aké problémy riešia, čo u vás najčastejšie kupujú, čo naopak vôbec. Výborný nástroj, ktorý vám prácu so zákazníkmi môže zjednodušiť je CRM systém. Do informácii o zákazníkoch zavádza poriadok, zjednodušuje komunikáciu, riadenie obchodných aktivít a prináša aj mnoho ďalších výhod.

Príklad slovenského CRM systému

Hoci venovať energiu budovaniu vzťahov s existujúcimi zákazníkmi sa vypláca, to neznamená, že na získavanie tých nových máte celkom zanevrieť. Keď ich však získate, nezabudnite na nich a doprajte im po prvom nákupe aj ďalšiu starostlivosť. Ako firma tak môžete získať oveľa viac…

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


E-mailingová kampaň šitá na mieru vášmu zákazníkovi

E-mail, predstavujúci najstaršie digitálne médium, má svoje opodstatnenie aj dnes. V niektorých prípadoch ide dokonca o najefektívnejší kanál predaja. Ako ho teda využiť vo váš prospech?

Newslettere a direct maily - naučte sa z nich vyťažiť čo najviac

Existuje veľké množstvo marketérov, podľa ktorých má e-mail marketing svoje zlaté časy už dávno za sebou. Tvrdia, že budúcnosť online marketingovej komunikácie patrí sociálnym sieťam, čo sa však úplne nevylučuje.

Sprievodca brandingom na sociálnych médiách pre malé firmy

Teraz, keď ste vytvorili krásne logo pre vašu spoločnosť alebo pre osobný projekt, je čas ukázať ho svetu. Alebo ešte nemáte logo? Máme riešenie!

Ako nájsť a osloviť svoju čitateľskú cieľovú skupinu

Jedna z prvých otázok, ktorú si autor kladie, je či sa bude jeho kniha niekomu páčiť. Ak práve píšete svoje dielo, alebo ste ho už dokončili, netrápte sa touto obavou. Vaši ideálni čitatelia už existujú, musíte ich len nájsť a osloviť. Pomôže vám k tomu určenie si vašej cieľovej skupiny a vytvorenie ideálneho čitateľa. Pozrime sa spoločne ako na to.