Čoho sa vyvarovať pri tlačení propagačných materiálov?

Poznáte ten pocit, keď si vytvoríte v počítači skvelý grafický návrh a po vytlačení zistíte, že vyzerá úplne inak? Povieme vám, prečo je to tak a čo urobiť, aby sa to nestávalo.

Ako pripraviť letáky a plagáty na tlač

Situáciu, kedy po tlači letákov či plagátov nastáva sklamanie, pozná asi každý z nás. Ak si doma svojpomocne vytvárate propagačné materiály a nedáte ich grafické spracovanie za úlohu ľuďom, ktorí sa tým živia, musíte sa naučiť vyvarovať určitých laických chýb. Je to dôležité, pretože takéto chyby vás stoja dodatočnú prácu, čas a samozrejme aj peniaze.

Je dôležité si uvedomiť, že výsledná farba plagátu je málokedy taká, ako v počítači. Stáva sa to hlavne pri samostatne namiešaných odtieňoch, preto príliš neexperimentujte.

Nezabúdajte skontrolovať, ako máte nastavené okraje. Môže sa vám stať, že plagát vytlačíte aj s neželanými bielymi okrajmi.

Problematický je aj výber fontov. Mnohí si vyberajú čo najnezvyčajnejšie fonty. Musíte však rátať s tým, že každý font je vyrábaný pre iný účel. Príliš prezdobené písmo nie je určené pre bežný text, ten musí byť zrozumiteľný a dobre čitateľný. Preto sa oplatí použiť klasické novinárske druhy písma na menší text. Na dlhší text používajte pätkové písma, bezpätkové slúžia len na nadpisy a logá.

Odkontrolujte si aj kvalitu obrázkov. Ak vyzerajú rozmazane v počítači, na papieri je oveľa horšie. Určite nesmú byť rozpixelované.

Obr: Ukážka profesionálne spracovaných tlačených materiálov od Polygrafického centra

Špecifická tlač katalógov

Katalógy majú iné využitie ako plagáty a letáky. V katalógoch je podstatne viac menšieho textu, takže tu je priam nutnosťou využitie pätkového písma. Je vytvorené práve na malé a hustejšie texty, tzv. novinárske.

Pri tlači katalógu okraje neodstraňujte, práve naopak, nesmiete zabudnúť na to, že tá strana, na ktorej je list zošitý do väzby musí mať o niečo širší okraj, aby väzba nezasiahla do textu alebo obrázka, čím znemožní jeho porozumenie.

Ak nie ste schopní tieto chyby odstrániť sami, určite sa obráťte na odborníkov. Mnohé profesionálne firmy, medzi ktoré patrí napríklad polygrafcentrum.sk, ponúkajú aj grafické služby, takže vám určite pomôžu, keď si nebudete vedieť poradiť sami.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Prečo prezentovať kaviareň či reštauráciu na sociálnych sieťach?

Pandémia koronavírusu núti prejsť do online sveta aj gastro prevádzky. Sociálne siete im pritom ponúkajú mnohé benefity – aké to sú a vďaka čomu prilákajú nových zákazníkov?

Videomarketing na sociálnych sieťach: prečo a ako ho využiť?

Vývoj používateľského správania na internete naznačuje, že na sociálnych sieťach zaujmú skôr jednoduchšie a kratšie formáty obsahu. Populárne sú najmä videá. Ako ich využiť v prospech podniku?

Odborníci zo sveta reklamy predstavia horúce trendy online marketingu už 22.9.2021

Jeden z „reklamných mágov“, Peter Šebo, však niečo prezradil už teraz, v rozhovore. Ako sa budú trendy v marketingu ďalej formovať, čo si myslí o propagácii cez influencerov a čo je pre neho najväčšou výzvou pri tvorbe kampaní?

Najnovšie trendy vo Facebook kreatíve

Dobrá kreatíva, teda vizuál reklamy, je pri online marketingu jedným z kľúčových prvkov, ako zaujať zákazníka, odlíšiť značku, ale najmä zvýšiť tržby z online predaja. Ako na to?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky