Čoho sa vyvarovať pri tlačení propagačných materiálov?

Poznáte ten pocit, keď si vytvoríte v počítači skvelý grafický návrh a po vytlačení zistíte, že vyzerá úplne inak? Povieme vám, prečo je to tak a čo urobiť, aby sa to nestávalo.

Ako pripraviť letáky a plagáty na tlač

Situáciu, kedy po tlači letákov či plagátov nastáva sklamanie, pozná asi každý z nás. Ak si doma svojpomocne vytvárate propagačné materiály a nedáte ich grafické spracovanie za úlohu ľuďom, ktorí sa tým živia, musíte sa naučiť vyvarovať určitých laických chýb. Je to dôležité, pretože takéto chyby vás stoja dodatočnú prácu, čas a samozrejme aj peniaze.

Je dôležité si uvedomiť, že výsledná farba plagátu je málokedy taká, ako v počítači. Stáva sa to hlavne pri samostatne namiešaných odtieňoch, preto príliš neexperimentujte.

Nezabúdajte skontrolovať, ako máte nastavené okraje. Môže sa vám stať, že plagát vytlačíte aj s neželanými bielymi okrajmi.

Problematický je aj výber fontov. Mnohí si vyberajú čo najnezvyčajnejšie fonty. Musíte však rátať s tým, že každý font je vyrábaný pre iný účel. Príliš prezdobené písmo nie je určené pre bežný text, ten musí byť zrozumiteľný a dobre čitateľný. Preto sa oplatí použiť klasické novinárske druhy písma na menší text. Na dlhší text používajte pätkové písma, bezpätkové slúžia len na nadpisy a logá.

Odkontrolujte si aj kvalitu obrázkov. Ak vyzerajú rozmazane v počítači, na papieri je oveľa horšie. Určite nesmú byť rozpixelované.

Obr: Ukážka profesionálne spracovaných tlačených materiálov od Polygrafického centra

Špecifická tlač katalógov

Katalógy majú iné využitie ako plagáty a letáky. V katalógoch je podstatne viac menšieho textu, takže tu je priam nutnosťou využitie pätkového písma. Je vytvorené práve na malé a hustejšie texty, tzv. novinárske.

Pri tlači katalógu okraje neodstraňujte, práve naopak, nesmiete zabudnúť na to, že tá strana, na ktorej je list zošitý do väzby musí mať o niečo širší okraj, aby väzba nezasiahla do textu alebo obrázka, čím znemožní jeho porozumenie.

Ak nie ste schopní tieto chyby odstrániť sami, určite sa obráťte na odborníkov. Mnohé profesionálne firmy, medzi ktoré patrí napríklad polygrafcentrum.sk, ponúkajú aj grafické služby, takže vám určite pomôžu, keď si nebudete vedieť poradiť sami.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Michelinská hviezda nie je jediné ocenenie, ktoré môže reštaurácia získať

Prestíž gastro prevádzkam zabezpečí aj Bib Gourmand či Green Star. O čo ide a aké sú kritériá hodnotenia pri jednotlivých michelinovských oceneniach?

Patrí Slovensko na gastronomickú mapu Michelin Guide?

Zaradenie do sprievodcu môže mať prínos pre náš cestovný ruch aj ekonomiku. Od čoho spolupráca s Michelinom závisí, aký význam by mala pre neocenené prevádzky a čo môže Slovensko ponúknuť?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky