BLOG: Tipy a triky ako prezentovať podnikanie na Facebooku

V dnešnej dobe sa rozmohlo používanie frázy Ak nie si na facebooku neexistuješ. Počuli ste už o facebooku? Som si istí, že väčšina z vás teraz kýva hlavou. A vy čo nekývate, poďakujte sa vnúčikom a vnučkám za to, že vám vytlačili článok z www.podnikajte.sk. Dnes by som tu s vami celkom rád rozbehol kreatívny brainstorming na tému, ako by mohol podnik čo najefektívnejšie výhody, ktoré mu táto sociálna sieť prináša.

Na začiatok si musíme povedať, že facebook poskytuje úplne iný druh komunikácie s verejnosťou (naschvál nehovorím so zákazníkmi) ako webové stránky vašej firmy. Váš podnik, geniálny nápad ako zarobiť milióny, alebo aj produkt tu prichádza do obojstrannej spoločenskej interakcie s inými používateľmi, aj keď len vo virtuálnom priestore. Komunikácie je obojstranná.


Úplným začiatkom úspechu na facebooku je vytvoriť si vhodný profil, v ktorom napíšete čo najpútavejšie a najkreatívnejšie kto ste (meno), v čo veríte (vízia vášho podniku, vaše ciele), čo robíte a prečo by to ľudom nemalo byť jedno(t.j. produkt a výsledok vášho podnikania a to, pre koho je primárne určený). Ďalej text doplníte vhodnou fotografiou, keďže človek je tvor vizuálne zameraný (predsa len pozeráme všetci na monitor). Ak je súčasťou vášho podnikania niečo - produkt - ktorý môžete zobraziť, neváhajte a využite fotoalbum, ktorý vám facebook ponúka ako portfólio vašich najlepších prác.


Nasleduje vytvorenie si siete kontaktov - networking. V závislosti od toho, či sa váš podnik prezentuje vo forme osoby, skupiny alebo fan page oslovíte ľudí zo svojho zoznamu kontaktov aby sa k vám pripojili. Je na vás, či sa rozhodnete masovo osloviť všetkých - rodinu, priateľov, kolegov, mafiánsku rodinu, ovocie a zeleninu z FarmVille..., alebo či si vytvoríte menší, ale vyprofilovaný a najmä verný segment trhu. Niekedy je menej viac. Váš úspech teraz závisí od chytľavosti informácií, ktoré ste uviedli.


Teraz už máme základ, na ktorom môžeme stavať. Pomocou relevantných statusov budete kŕmiť svojich verných, ale dajte pozor aby ste ich nepresýtili. Raz za čas stačí dať niečo na odľahčenie a zasmiatie. Môžete využiť aplikácie, ktoré sú vám k dispozícii, alebo môžete osloviť niekoho, aby vám vytvoril aplikáciu na želanie (pravdepodobne výmenou za splnenie želania jeho banky).


Vhodné je tiež raz za čas vašich "kamarátov" popohnať do akcie. Predstavivosti sa medze nekladú, je len na vás, čo vymyslíte. Môže sa jednať o súťaž, alebo aj o outdoor akciu. Na to, aby ste o nej dali vedieť, použijete vytvorenie udalosti - eventu.


To je zatiaľ len veľmi malý okruh toho, čo sa dá na facebooku podniknúť. Teraz je rad na vás, podeľte sa v diskusii o svoje nápady, ako sa prezentovať v prostredí sociálnej siete facebook.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Kto je influencer a ako môže pomôcť vašej značke alebo produktu?

Výber influencera môže pre váš biznis znamenať raketový rast, ale aj prepad a zbytočne minuté prostriedky. Ako nájsť toho správneho?

Newslettere a direct maily - naučte sa z nich vyťažiť čo najviac

Existuje veľké množstvo marketérov, podľa ktorých má e-mail marketing svoje zlaté časy už dávno za sebou. Tvrdia, že budúcnosť online marketingovej komunikácie patrí sociálnym sieťam, čo sa však úplne nevylučuje.

Ako písať reklamné texty na Facebooku

Niet pochýb o tom, že nielen banner, ale aj reklamné texty dokážu ovplyvniť úspešnosť reklamy na Facebooku. Zhrnieme vám, čo nám na našich klientoch najviac fungovalo, čo má byť v texte reklamy a ako najlepšie napísať reklamný text na Facebooku.

Ako si vybrať webhosting: kľúčové faktory, ktoré si treba porovnať pri výbere

Zvažujete kúpu hostingu, ale neviete, podľa čoho vyberať? Ak chcete webhosting pre firemný web, toto sú najdôležitejšíe kritériá, ktoré treba zohľadniť.