BLOG: Tipy a triky ako prezentovať podnikanie na Facebooku

V dnešnej dobe sa rozmohlo používanie frázy Ak nie si na facebooku neexistuješ. Počuli ste už o facebooku? Som si istí, že väčšina z vás teraz kýva hlavou. A vy čo nekývate, poďakujte sa vnúčikom a vnučkám za to, že vám vytlačili článok z www.podnikajte.sk. Dnes by som tu s vami celkom rád rozbehol kreatívny brainstorming na tému, ako by mohol podnik čo najefektívnejšie výhody, ktoré mu táto sociálna sieť prináša.

Na začiatok si musíme povedať, že facebook poskytuje úplne iný druh komunikácie s verejnosťou (naschvál nehovorím so zákazníkmi) ako webové stránky vašej firmy. Váš podnik, geniálny nápad ako zarobiť milióny, alebo aj produkt tu prichádza do obojstrannej spoločenskej interakcie s inými používateľmi, aj keď len vo virtuálnom priestore. Komunikácie je obojstranná.


Úplným začiatkom úspechu na facebooku je vytvoriť si vhodný profil, v ktorom napíšete čo najpútavejšie a najkreatívnejšie kto ste (meno), v čo veríte (vízia vášho podniku, vaše ciele), čo robíte a prečo by to ľudom nemalo byť jedno(t.j. produkt a výsledok vášho podnikania a to, pre koho je primárne určený). Ďalej text doplníte vhodnou fotografiou, keďže človek je tvor vizuálne zameraný (predsa len pozeráme všetci na monitor). Ak je súčasťou vášho podnikania niečo - produkt - ktorý môžete zobraziť, neváhajte a využite fotoalbum, ktorý vám facebook ponúka ako portfólio vašich najlepších prác.


Nasleduje vytvorenie si siete kontaktov - networking. V závislosti od toho, či sa váš podnik prezentuje vo forme osoby, skupiny alebo fan page oslovíte ľudí zo svojho zoznamu kontaktov aby sa k vám pripojili. Je na vás, či sa rozhodnete masovo osloviť všetkých - rodinu, priateľov, kolegov, mafiánsku rodinu, ovocie a zeleninu z FarmVille..., alebo či si vytvoríte menší, ale vyprofilovaný a najmä verný segment trhu. Niekedy je menej viac. Váš úspech teraz závisí od chytľavosti informácií, ktoré ste uviedli.


Teraz už máme základ, na ktorom môžeme stavať. Pomocou relevantných statusov budete kŕmiť svojich verných, ale dajte pozor aby ste ich nepresýtili. Raz za čas stačí dať niečo na odľahčenie a zasmiatie. Môžete využiť aplikácie, ktoré sú vám k dispozícii, alebo môžete osloviť niekoho, aby vám vytvoril aplikáciu na želanie (pravdepodobne výmenou za splnenie želania jeho banky).


Vhodné je tiež raz za čas vašich "kamarátov" popohnať do akcie. Predstavivosti sa medze nekladú, je len na vás, čo vymyslíte. Môže sa jednať o súťaž, alebo aj o outdoor akciu. Na to, aby ste o nej dali vedieť, použijete vytvorenie udalosti - eventu.


To je zatiaľ len veľmi malý okruh toho, čo sa dá na facebooku podniknúť. Teraz je rad na vás, podeľte sa v diskusii o svoje nápady, ako sa prezentovať v prostredí sociálnej siete facebook.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Rozbeh e-shopu: 10 krokov, ktoré treba urobiť

Rozbehnúť úspešne online obchod nie je len tak. Ako ho založiť, na čo dať pozor pri tvorbe domény či mailovej adresy a ako si získať prvých zákazníkov?

Marketing vo filmovom priemysle: spôsob propagácie sa prispôsobuje aj divákom

Vylepiť plagát o premietaní filmu v kine už v súčasnosti nestačí. Ako v iných odvetviach, aj v tom filmovom sa treba prispôsobiť trendom. Čím sa snažia tvorcovia divákov zaujať a vyniknúť medzi konkurenciou?

Ako zvýšiť predaj na e-shope a udržať si zákazníkov?

Ako môže webová stránka, sociálne siete či vhodný ERP systém zvýšiť šancu, že e-shop na trhu zaujme a získa zákazníkov? Na čo by mali podnikatelia myslieť, radia odborníci z praxe.

55 tipov a návodov na úspešný e-shop: to najpodstatnejšie v jedinej knihe

Viac ako 50 expertov zdieľalo svoje skúsenosti v e-commerce (nielen) so začínajúcimi podnikateľmi. Čo v knihe možno nájsť a „ochutnávku“ niekoľkých rád, ponúkol jeden z autorov Štefan Polgári.
Videonávod podania návrhu na zápis údajov do obchodného registra

Ako zvládnete zápis do 30.9.2022 svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky