BLOG: Tipy a triky ako prezentovať podnikanie na Facebooku

V dnešnej dobe sa rozmohlo používanie frázy Ak nie si na facebooku neexistuješ. Počuli ste už o facebooku? Som si istí, že väčšina z vás teraz kýva hlavou. A vy čo nekývate, poďakujte sa vnúčikom a vnučkám za to, že vám vytlačili článok z www.podnikajte.sk. Dnes by som tu s vami celkom rád rozbehol kreatívny brainstorming na tému, ako by mohol podnik čo najefektívnejšie výhody, ktoré mu táto sociálna sieť prináša.

Na začiatok si musíme povedať, že facebook poskytuje úplne iný druh komunikácie s verejnosťou (naschvál nehovorím so zákazníkmi) ako webové stránky vašej firmy. Váš podnik, geniálny nápad ako zarobiť milióny, alebo aj produkt tu prichádza do obojstrannej spoločenskej interakcie s inými používateľmi, aj keď len vo virtuálnom priestore. Komunikácie je obojstranná.


Úplným začiatkom úspechu na facebooku je vytvoriť si vhodný profil, v ktorom napíšete čo najpútavejšie a najkreatívnejšie kto ste (meno), v čo veríte (vízia vášho podniku, vaše ciele), čo robíte a prečo by to ľudom nemalo byť jedno(t.j. produkt a výsledok vášho podnikania a to, pre koho je primárne určený). Ďalej text doplníte vhodnou fotografiou, keďže človek je tvor vizuálne zameraný (predsa len pozeráme všetci na monitor). Ak je súčasťou vášho podnikania niečo - produkt - ktorý môžete zobraziť, neváhajte a využite fotoalbum, ktorý vám facebook ponúka ako portfólio vašich najlepších prác.


Nasleduje vytvorenie si siete kontaktov - networking. V závislosti od toho, či sa váš podnik prezentuje vo forme osoby, skupiny alebo fan page oslovíte ľudí zo svojho zoznamu kontaktov aby sa k vám pripojili. Je na vás, či sa rozhodnete masovo osloviť všetkých - rodinu, priateľov, kolegov, mafiánsku rodinu, ovocie a zeleninu z FarmVille..., alebo či si vytvoríte menší, ale vyprofilovaný a najmä verný segment trhu. Niekedy je menej viac. Váš úspech teraz závisí od chytľavosti informácií, ktoré ste uviedli.


Teraz už máme základ, na ktorom môžeme stavať. Pomocou relevantných statusov budete kŕmiť svojich verných, ale dajte pozor aby ste ich nepresýtili. Raz za čas stačí dať niečo na odľahčenie a zasmiatie. Môžete využiť aplikácie, ktoré sú vám k dispozícii, alebo môžete osloviť niekoho, aby vám vytvoril aplikáciu na želanie (pravdepodobne výmenou za splnenie želania jeho banky).


Vhodné je tiež raz za čas vašich "kamarátov" popohnať do akcie. Predstavivosti sa medze nekladú, je len na vás, čo vymyslíte. Môže sa jednať o súťaž, alebo aj o outdoor akciu. Na to, aby ste o nej dali vedieť, použijete vytvorenie udalosti - eventu.


To je zatiaľ len veľmi malý okruh toho, čo sa dá na facebooku podniknúť. Teraz je rad na vás, podeľte sa v diskusii o svoje nápady, ako sa prezentovať v prostredí sociálnej siete facebook.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Videomarketing na sociálnych sieťach: prečo a ako ho využiť?

Vývoj používateľského správania na internete naznačuje, že na sociálnych sieťach zaujmú skôr jednoduchšie a kratšie formáty obsahu. Populárne sú najmä videá. Ako ich využiť v prospech podniku?

Odborníci zo sveta reklamy predstavia horúce trendy online marketingu už 22.9.2021

Jeden z „reklamných mágov“, Peter Šebo, však niečo prezradil už teraz, v rozhovore. Ako sa budú trendy v marketingu ďalej formovať, čo si myslí o propagácii cez influencerov a čo je pre neho najväčšou výzvou pri tvorbe kampaní?

Najnovšie trendy vo Facebook kreatíve

Dobrá kreatíva, teda vizuál reklamy, je pri online marketingu jedným z kľúčových prvkov, ako zaujať zákazníka, odlíšiť značku, ale najmä zvýšiť tržby z online predaja. Ako na to?

Dizajn web stránok a aplikácií: chyby pri spolupráci s odborníkmi

Ako ovplyvňuje firmu, ak podnikateľ kladie svoje predstavy o vzhľade webovej stránky či aplikácie nad odporúčania dizajnérov?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky