Sprievodca brandingom na sociálnych médiách pre malé firmy

Teraz, keď ste vytvorili krásne logo pre vašu spoločnosť alebo pre osobný projekt, je čas ukázať ho svetu. Alebo ešte nemáte logo? Máme riešenie!

Ak potrebujete skvelo vyzerajúce logov čo najkratšom čase, najlepšou voľbou je použitie logaritmu Logaster.  V tomto článku budeme hovoriť o tom, ako pomocou vášho loga prispôsobiť svoje stránky na sociálnych médiách. 

Prečo potrebujete byť na sociálnych médiách?

Sociálne platformy ponúkajú ohromné príležitosti na propagáciu vašej značky. Môžete vytvoriť a posilniť svoje meno tým, že uverejníte relevantné informácie o vašej spoločnosti, aktuálnych udalostiach, propagáciách a prezentácii svojej značky v najlepšom možnom svetle.

Okrem toho môžete pomocou svojich sociálnych stránok nájsť nových klientov, partnerov, zamestnancov alebo investorov. Sociálne médiá sú taktiež zdrojom cenných vedomostí, ktoré pomáhajú vašej spoločnosti rozvíjať sa efektívnejšie.

Lojalitu svojich zákazníkov môžete zvýšiť poskytnutím spätnej väzby, či už ide o sťažnosti alebo návrhy. Môžete vylepšiť vaše SEO zámery a dostať vaše stránky na vrchol Google, Yahoo a ďalších vyhľadávacích systémov. Taktiež môžete zvýšiť efektivitu iných marketingových nástrojov, ako napríklad firemného blogu, bulletinov, webových seminárov a offline akcií.

To sú hlavné dôvody, prečo musíte konať a začať budovať imidž svojej spoločnosti online.

Ktoré sociálne platformy sú vhodné pre vašu značku?

Ako zistiť, ktoré sociálne platformy ponúkajú najlepšie príležitosti na spojenie sa s cieľovým publikom? Toto je veľmi dôležité rozhodnutie, ktoré je potrebné starostlivo zvážiť.

Pred zvolením správnej platformy si treba uvedomiť niekoľko vecí:

  1. Sociálna platforma, ktorú si vyberiete, závisí od druhu podnikania, ktorému sa venujete. Napríklad pre umenie by bol najlepšou voľbou YouTube, Instagram alebo SoundCloud. Pre dodávanie či predaj štandardných tovarov a služieb - Facebook.
  2. Vyberte si tú s najvyššou návštevnosťou. Tradične ide o Facebook, po nej nasledujú Twitter, Instagram a YouTube. Nesnažte sa ich zvládnuť všetky, vyberte si tú, ktorá vytvára silný prílev potenciálnych zákazníkov.
  3. Ak je vaším cieľom, aby sa o vašej spoločnosti hovorilo, môžete si vytvoriť účty na všetkých hlavných sociálnych sieťach. Pridajte svoje firemné informácie o tom, čo robíte, aby bolo jasné, že ste aktuálny. Investujte však väčšinu svojho času a úsilia do 2-3 sietí, ktoré pri ovplyvňovaní vášho podnikania zohrávajú najväčšiu úlohu.
  4. Vytvorte robustnú komunikačnú stratégiu a berte do úvahy charakteristiky každého média. Napríklad Facebook je ideálnou platformou pre uverejňovanie článkov a správ, spravovanie spätnej väzby zákazníkov a objednávok, využívanie cielených reklamných techník. Youtube je naopak vhodný pre recenzie a prezentácie videa atď.

Význam vytvorenia pekných firemných stránok

Trik je v tom, aby stránky žili kvalitným obsahom, nie zahlcovaním návštevníkom nadmerným množstvom informácií. Ľudia každý deň vidia stovky značiek a lôg, a to tak on-line aj offline. Vašou hlavnou úlohou je, aby si vašu značku zapamätali a individualizovali ju.

Vytváraním dobrého obsahu môžete pestovať lojalitu zákazníkov, propagovať svoju značku. Zákazníci budú na vaše marketingové úsilie reagovať pozitívne.

Tipy pre značku na sociálnych médiách

Ako získať cvik pri navrhovaní vašich stránok na rôznych sociálnych platformách?

  • Zostaňte v jednotnom štýle. Použite rovnaké verzie loga, písma, farebné schémy, grafické vzory atď. na všetkých vašich sociálnych platformách, čo napomôže zákazníkom rozpoznať vašu firmu aj bez jej loga či značky.
  • Veľkosť loga či rozlíšenie obrázka musí zodpovedať požiadavkám každej sociálnej platformy. Zatiaľ čo jedna veľkosť loga môže vyzerať dobre na Facebooku, na Instagrame alebo inde bude komprimovaná. S cieľom uľahčiť vám život ponúka Logaster verzie loga pripravené na použitie pre všetky hlavné online siete.
  • Ak sociálna platforma obsahuje malý profilový obrázok, môže byť vhodné používať zjednodušenú verziu vášho loga, napr. bez textu. V opačnom prípade môže byť text nečitateľný.
  • Venujte zvláštnu pozornosť vášmu profilovému obrázku a obrázku pozadia alebo videu. Ide o prvky, ktoré o vašej spoločnosti veľa povedia. Je dôležité, aby váš profilový obrázok a pozadie mali rovnaký dizajn a rovnakú paletu farieb.
  • Ak je to možné, umiestnite svoje firemné vzory na rovnakú časť stránky.
  • Môžete použiť obrázok na pozadí na zobrazenie informácií, ktoré chcete svojmu publiku oznámiť.
  • Otestujte ho na rôznych zariadeniach vrátane stolného počítača, prenosného počítača, tabletu, smartfónu atď. Uistite sa, že všetky obrázky sa zobrazujú správne bez akýchkoľvek chýb. V opačnom prípade budete v očiach vašich zákazníkov vyzerať menej atraktívne.
Článok pokračuje pod reklamou

Aké sú rozmery obrázkov pre hlavné platformy sociálnych médií?

Teraz si povieme ako prispôsobiť novovytvorené logo najpopulárnejším sociálnym sieťam. Je dôležité zabezpečiť, aby mal váš obrázok správne rozmery, aby vyhovoval konkrétnej platforme. Rozmery obrázkov pre hlavné sociále médiá (2019) sú nasledovné:

Facebook

  • Odkazové príspevky: 1200 x 630 px
  • Obrázkové príspevky: 1200 x 630 px
  • Obrázok pozadia: 820 х 312 px
  • Profilový obrázok: 180 х 180 px

Twitter

  • Obrázkové príspevky: 1024 x 512 px
  • Obrázok pozadia: 1500 х 500 px
  • Profilový obrázok: 200 x 200 px (min. veľkosť)

Instagram

  • Obrázkové príspevky: 1080 x 1080 px
  • Profilový obrázok: 150 x 150 px (min. veľkosť)

YouTube

  • Náhľadový obrázok: 1280 x 720 px
  • Obrázok pozadia: 2560 x 1440 px
  • Profilový obrázok: 800 x 800 px

Pinterest

  • Obrázkové príspevky: 735 x 1102 px
  • Profilový obrázok: 240 x 240 px

LinkedIn

  • Odkazové príspevky: 520 х 272px
  • Obrázkové príspevky: 520 x 320 px
  • Obrázok pozadia: 1584 x 396 px
  • Profilový obrázok: 400 х 400 px

Ak chcete správne nastaviť svoje stránky, musíte previesť logo do formátu PNG.

Praktické služby na prispôsobenie stránok sociálnych médií

Vytvorili sme malý zoznam služieb, ktoré vám pomôžu pridať vlastný vzhľad na vaše stránky sociálnych médií.

  • Logaster - vytvorte a sťahujte logá, ktoré boli upravené tak, aby zodpovedali rôznym sociálnym platformám.
  • Crello.com - vytvorte nádherné pozadia pre vaše sociálne médiá.
  • Sproutsocial - prispôsobte svoje obrázky tak, aby vyhovovali špecifikáciám hlavných sociálnych platforiem.
  • Pablo - vyhľadajte obrázky na pozadia a pridajte im text.
  • Pixabay.com - bezplatné fotografie s úžasnými obrázkami na pozadie.
  • Pexels.com - bezplatná databáza fotografií na vytváranie obrázkov na pozadia a príspevkov na sociálnych médiách.
  • Unsplash - skvelé fotografie na vytvorenie jedinečných stránok sociálnych médií.
  • Jaymantri.com - abstraktné obrazy pre navrhovanie úhľadných pozadí a vytváranie príspevkov, ktoré lahodia očiam.
  • Designspiration - skvelé miesto na hľadanie inšpirácie.
  • Fonts.google.com - veľká zbierka voľných fontov.
  • Coolors.co - ohromujúce farebné schémy na vytvorenie krásnych pozadí a zábavných príspevkov.

Je najvyšší čas pripustiť si, že vaše podnikanie potrebuje na získanie podpory trhu sociálne médiá. Výrazné pôsobenie na internete vytvára skvelépríležitosti, zvyšuje povedomie o značke a vytvára dôveru medzi firmou a jej zákazníkmi. V duchu našich odborných tipov skúste zmeniť svoje stránky sociálnych médií na konečné marketingové nástroje, s cieľom prilákať a udržať si zákazníkov na sociálnych médiách.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.

Klamlivé konanie

Čo je klamlivé konanie a ktoré obchodné praktiky sú považované za nekalé? Aké sankcie hrozia za porušenie zákazu používania klamlivého konania pri obchodných transakciách?

Online a offline marketing: ako na efektívnu reklamu?

Spôsobov, ako propagovať firmu v online prostredí, je niekoľko. Podľa čoho si vybrať tú najvhodnejšiu a ako prepojiť online marketing s offline propagáciou?

Robinsonov zoznam a nevyžiadané marketingové hovory

Ako sa registrovať do Zoznamu telefónnych čísel pre zamedzenie nevyžiadaných marketingových volaní, čo to znamená pre firmy a čo robiť, ak hovory neprestávajú?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky