7 marketingových tipov ako zvýšiť počet svojich priaznivcov na Instagrame

Aká je prvá a najčastejšia otázka ohľadom Instagramu, ktorú si kladú ľudia pracujúci v marketingu na sociálnych sieťach? Začína jednoducho: „Ako získam viac priaznivcov, fanúšikov?“. Väčšina ľudí síce tvrdí, že ich nezaujíma, koľko majú instagramových fanúšikov. Je to ale základ: čím väčšie publikum máte, tým viac ľudí a potenciálnych zákazníkov ste schopných pritiahnuť.

Ak využijete seriózne stratégie, budete sa usilovať a nájdete si čas na túto sociálnu sieť, určite sa to ukáže v stále väčšom počte fanúšikov a veľkosti vašej komunity, ktorú vybudujete. Ak si prečítate týchto 7 bodov a začnete ich aj používať, určite zlepšia vašu stratégiu a pomôžu vám vybudovať silnú komunitu.

1. Používajte hashtagy

Hashtag je skvelý spôsob, ako získať väčší záujem a zmnožiť svoje publikum. Hlavne používajte konkrétne, relevantné a len pre vás špecifické hashtagy. Nestaňte sa hashtagovým násilníkom, pretože ich prílišné používanie môže vaše publikum skôr odstrašiť. Teda nepoužívajte hashtagy na všetko. Nemajte viac hashtagov než slov. Jednoducho používajte primerane konkrétne, relevantné a len pre vás špecifické hashtagy.

2. Naplánujte “takeover”

Väčšina firiem patrí do istého priestoru a trhu v rámci spoločnosti. Ak chcete nájsť nových členov svojho publika a fanúšikovskej základne, existuje možnosť prenechať váš Instagram na jeden deň alebo dokonca týždeň významnému hosťovi, neboli zorganizovať takzvaný „takeover“. Hosť môže byť niekto populárny, váš zamestnanec alebo aktívny komentátor vášho Instagramu. Publikovanie vášho hosťa na Instagrame vám môže pomôcť dosiahnuť mnohé z vašich cieľov na sociálnych sieťach, či už to bude vďaka väčšiemu zapojeniu publika, získaniu nových fanúšikov, alebo vybudovaním unikátnej značky a spôsobu jej komunikácie.

3. Organizujte súťaže

Pravdou je, že všetci milujú veci zadarmo. Samozrejme môžete neznášať darovanie vecí, pretože je to nákladné. Avšak treba si uvedomiť, že náklady spojené s marketingom sú často krát oveľa vyššie a majú oveľa menší úspech než súťaže, ktoré vytvoríte. 

Prečítajte si tiež

Súťaže na Instagrame sú skvelým spôsobom, ako môžete odmeniť stálych fanúšikov. Zároveň ale vďaka nim môžete ku svojej značke prilákať nových. K tomu pomôžu vhodne nastavené podmienky na účasť v súťaži. Najjednoduchším a základným pravidlom je dať “like” súťažnej fotke. Ďalšou možnosťou je súťaž v komentároch, kde musí súťažiaci k príspevku pridať komentár s odpoveďou na súťažnú otázku. Účinné môže byť tiež označenie kamaráta v komentári, alebo pridanie originálnej súťažnej fotky, na ktorej bude označený váš profil a prípadne bude doplnená špeciálnym súťažným hashtagom.

4. Zdieľajte videá

Videá sú hitom marketingu sociálnych médií na rok 2016. Ak chcete staviť na istotu, využite video. Fotografie na Instagrame vám pomáhajú predať váš príbeh, pomocou videa je to ale oveľa dynamickejšie. Videá na Instagrame majú dvakrát väčšiu pozornosť než fotografie, môžu vám získať oveľa väčšiu pozornosť vášho publika. Vytvorte jednoduché, zábavné a pútavé video, ktoré ľudí zaujme tak, že v komentároch budú chcieť označiť svojich priateľov.

5. Uverejňujte svoje fotky strategicky

Väčšinu času v podnikaní sa musíte usilovať, to platí aj o marketingu na Instagrame. Zaujať fanúšikov musíte najmä vtedy, keď na ňom sú, práve v tom čase musíte uverejňovať svoj najlepší obsah. Najefektívnejšie spôsob ako zistiť, kedy sa na ňom nachádzajú, je, keď začnete uverejňovať/testovať svoje fotky v rôznych častiach dňa. Ak zistíte, že viac likeov, komentárov má vaša fotka ráno alebo doobeda než večer, upravte harmonogram uverejňovania vašich postov na skorší čas dňa.

6. Likeujte a komentujte fotografie

Môže sa to zdať samozrejmé, ale je to presvedčivý spôsob, akým vzrastie obľúbenosť vášho Instagramu. Majte interakciu zo svojimi fanúšikmi, je to veľmi dôležité. Tiež vám pomôže, ak budete komentovať obsah iných používateľov. Rozhodne to ale nepoužívajte na všetky obrázky a fotografie, ktoré uvidíte, ale len na také, pri ktorých si myslíte, že majú ku vám nejaký vzťah. Ak máte pocit, že po čase vám toto spojenie nič neprináša, nájdite si nové.

7. Pýtajte sa otázky

Otázky môžete použiť ako súčasť nejakej súťaže, alebo len samostatne na zapojenie fanúšikov. Napríklad môžete uverejniť fotografie svojich nových produktov a opýtať sa ich, na ktorý sa najviac tešia. Ak ste napríklad firma, ktorá má niečo spoločné s módou, opýtajte sa svojho publika, k čomu nosia nejaký váš produkt/odev/šperk. S trochou kreativity možnosti sú nekonečné.

Článok bol pripravený v spolupráci s klenotníctvom Eppi, na základe praktických skúseností tohto eshopu.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Michelinská hviezda nie je jediné ocenenie, ktoré môže reštaurácia získať

Prestíž gastro prevádzkam zabezpečí aj Bib Gourmand či Green Star. O čo ide a aké sú kritériá hodnotenia pri jednotlivých michelinovských oceneniach?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky