Čo by mal spĺňať dobrý firemný web

Prezentujete svoju firmu na internete? V dnešnej dobe je to takmer nevyhnutnosť. Nepodceňujte však význam vzhľadu a obsahu vášho webu. Môže závažiť.

Firemný web je hlavným komunikačným a marketingový nástrojom spoločnosti. Práve podľa webových stránok sa väčšina zákazníkov rozhoduje o kúpe produktu či služby. Zákazník od nich očakáva najmä informácie o tom, ako mu môže vaša spoločnosť pomôcť. Je dôležité zverejniť čo najviac informácií, avšak zároveň dodržať pravidlo, že „v jednoduchosti je krása“.

Pri tvorbe webu treba myslieť predovšetkým na pár základných vecí.

Funkcionalita a design

Akú má mať web pozíciu v súvislosti s ďalšími marketingovými aktivitami? Aká je cieľová skupina? Aký je trend v odbore, v ktorom podnikám? Má web stránka plniť funkciu kontaktu, predajného kanálu, prezentácie alebo všetko naraz?

Odpovediam na tieto otázky je potrebné prispôsobiť kreativitu a celkový design web stránok.

Veľmi dôležitý je obsah

K web stránke treba pristupovať nielen ako k prezentácii firmy, ale tiež výhod a pridanej hodnoty, ktorú zákazníkom ponúkate. Dávajte si pozor na texty. Ak si nie ste istí ich tvorbou, radšej sa obráťte na odborníka. Texty ovplyvňujú nielen správanie návštevníka web stránok, ale tiež ich pozíciu vo vyhľadávačoch.

Veľa spoločností uvádza na svojich web stránkach iba základné informácie o tom, čo skutočne robia. Obávajú sa, že od nich konkurencia okopíruje dôležité informácie a výhody. Predstava, že utajením týchto informácií zamedzia ich zistenie konkurenciou, je naivná. Stačí zavolať alebo predstierať zákazníka a dozvedia sa o vás to, čo by sa dozvedeli priamo na webe. Zatajením podstatných informácií však môžete o zákazníka prísť, pretože skončí u konkurencie, ktorá tieto informácie alebo výhody uvádza. To isté platí v prípade obavy, že si zákazník službu obstará svojpomocne, ak bude mať dostatok informácií. Najmä v prípade služieb zákazníci väčšinou s danou problematikou nemajú skúsenosti a spoľahnú sa preto radšej na odborníka. V neposlednom rade im ide o ušetrený čas a námahu. Zverejnením podstatných informácií zároveň ušetríte mnoho času pri odpovedaní na otázky vašich zákazníkov. Navyše budete na zákazníkov pôsobiť profesionálne. V tejto fáze zákazník nevie ohodnotiť to, čo skutočne dokážete. Hodnotí iba to, čo si o vás prečíta a uvidí. Preto čím viac informácií zverejníte, tým lákavejšie budú vyzerať vaše služby a produkty.

Tip: Ak už webové stránky máte spustené a chcete ich vylepšovať, veľa hodnotných informácií sa môžte dozvedieť z nástroja Google Analytics. Pomôže vám hodnotiť zákaznícke správanie a prispôsobiť obsah tomu, čo zákazník skutočne hľadá.

Firemný web by mal tiež obsahovať údaje povinné podľa obchodného zákonníka. Ktoré to sú sa môžete dozvedieť v našom článku Aké údaje musí obsahovať firemný web?

Štruktúra a navigácia na stránkach

Pri tvorbe štruktúry webu je potrebné vždy myslieť na pravidlo „v jednoduchosti je krása“. Dôležitá je najmä navigácia na stránkach. Sekcie a podsekcie zoraďujte tak, aby boli pre zákazníka intuitívne. Riaďte sa cieľovou skupinou a jej znalosťami.

Prečítajte si tiež

Veľa podnikateľov si myslí, že dôležité je byť originálny. Často vsádzajú na design, ktorým by sa odlíšili od konkurencie. Nič však netreba preháňať, niekedy originálny design s inovatívnou štruktúrou môže byť viac na škodu ako na úžitok.

Dobrý web by mal byť určite intuitívny. A to je len ten, na ktorom sa užívateľ jednoducho a rýchlo dostane práve k takej informácií, ktorú hľadá. Zákazníci neradi rozmýšľajú, preto radšej vsádzajte na jednoduchú navigáciu na stránke. Existujú určité nepísané pravidlá, ktoré zákazníci od webu podvedome očakávajú. Napríklad ak sa chcú dozvedieť niečo o vašej spoločnosti, hľadajú to v sekcii „o nás“. Táto býva zväčša na prvom mieste. Ak naopak hľadajú telefónne číslo alebo email, hľadajú sekciu „kontakt“, ktorá býva posledná.

Pár dobrých rád na záver

Okrem uvedených odporúčaní nezabúdajte na rýchlosť načítania web stránky. Pre návštevníka vášho webu nie je nič horšie ako čakať, kým sa web stránka načíta. Nemalo by to trvať viac ako niekoľko sekúnd.

Taktiež v prípade zložitejšieho webu využite možnosť vyhľadávania. Zákazník tak nebude musieť prehľadávať rôzne podstránky a vy nebudete riskovať, že radšej bez hľadania zo stránky odíde.

Prečítajte si tiež

Keď tvoríte obsah a texty vášho webu, myslite tiež na vyhľadateľnosť v Google alebo iných vyhľadávačoch – SEO. V prípade, že sa tým budete zaoberať až na poslednom mieste, môže vás to stáť zbytočne veľa času a námahy. Dôležité sú totiž nielen kľúčové slová, ale tiež kvalitné spätné linky, ale tiež kvalita IT riešenia, na ktorom je „postavený“ váš web. Dobrá optimalizácia webu pre vyhľadávače vám môže ušetriť nemalé náklady vynaložené na reklamu.

Akým chybám sa pri tvorbe webu vyvarovať a na čo sa zamerať približujeme aj v článku UX expert Jan Kvasnička: Zabudnite na super dizajnové prvky. Web má slúžiť užívateľom.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Informačné povinnosti e-shopu

Čo musí obsahovať webová stránka online obchodu a na aké informácie nezabudnúť v prípade obchodných podmienok či reklamačného poriadku?

Zápis do RPVS: vydavatelia publikácií a prevádzkovatelia webov

Vydavatelia periodických publikácií a prevádzkovatelia spravodajských webov sa musia zapísať do Registra partnerov verejného sektora. Koho sa to (ne)týka a ako postupovať?

Podvodné e-shopy: napodobenín webových stránok pribúda

Podvodníci kopírujú stránky e-shopov a zákazníkov oberajú o peniaze. Ako falošné e-shopy rozpoznať? Čo môžu robiť oklamaní spotrebitelia či prevádzkovatelia odkopírovaných stránok?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky