Čo by mal spĺňať dobrý firemný web

Prezentujete svoju firmu na internete? V dnešnej dobe je to takmer nevyhnutnosť. Nepodceňujte však význam vzhľadu a obsahu vášho webu. Môže závažiť.

Firemný web je hlavným komunikačným a marketingový nástrojom spoločnosti. Práve podľa webových stránok sa väčšina zákazníkov rozhoduje o kúpe produktu či služby. Zákazník od nich očakáva najmä informácie o tom, ako mu môže vaša spoločnosť pomôcť. Je dôležité zverejniť čo najviac informácií, avšak zároveň dodržať pravidlo, že „v jednoduchosti je krása“.

Pri tvorbe webu treba myslieť predovšetkým na pár základných vecí.

Funkcionalita a design

Akú má mať web pozíciu v súvislosti s ďalšími marketingovými aktivitami? Aká je cieľová skupina? Aký je trend v odbore, v ktorom podnikám? Má web stránka plniť funkciu kontaktu, predajného kanálu, prezentácie alebo všetko naraz?

Odpovediam na tieto otázky je potrebné prispôsobiť kreativitu a celkový design web stránok.

Veľmi dôležitý je obsah

K web stránke treba pristupovať nielen ako k prezentácii firmy, ale tiež výhod a pridanej hodnoty, ktorú zákazníkom ponúkate. Dávajte si pozor na texty. Ak si nie ste istí ich tvorbou, radšej sa obráťte na odborníka. Texty ovplyvňujú nielen správanie návštevníka web stránok, ale tiež ich pozíciu vo vyhľadávačoch.

Veľa spoločností uvádza na svojich web stránkach iba základné informácie o tom, čo skutočne robia. Obávajú sa, že od nich konkurencia okopíruje dôležité informácie a výhody. Predstava, že utajením týchto informácií zamedzia ich zistenie konkurenciou, je naivná. Stačí zavolať alebo predstierať zákazníka a dozvedia sa o vás to, čo by sa dozvedeli priamo na webe. Zatajením podstatných informácií však môžete o zákazníka prísť, pretože skončí u konkurencie, ktorá tieto informácie alebo výhody uvádza. To isté platí v prípade obavy, že si zákazník službu obstará svojpomocne, ak bude mať dostatok informácií. Najmä v prípade služieb zákazníci väčšinou s danou problematikou nemajú skúsenosti a spoľahnú sa preto radšej na odborníka. V neposlednom rade im ide o ušetrený čas a námahu. Zverejnením podstatných informácií zároveň ušetríte mnoho času pri odpovedaní na otázky vašich zákazníkov. Navyše budete na zákazníkov pôsobiť profesionálne. V tejto fáze zákazník nevie ohodnotiť to, čo skutočne dokážete. Hodnotí iba to, čo si o vás prečíta a uvidí. Preto čím viac informácií zverejníte, tým lákavejšie budú vyzerať vaše služby a produkty.

Tip: Ak už webové stránky máte spustené a chcete ich vylepšovať, veľa hodnotných informácií sa môžte dozvedieť z nástroja Google Analytics. Pomôže vám hodnotiť zákaznícke správanie a prispôsobiť obsah tomu, čo zákazník skutočne hľadá.

Firemný web by mal tiež obsahovať údaje povinné podľa obchodného zákonníka. Ktoré to sú sa môžete dozvedieť v našom článku Povinné informácie na webovej stránke podnikateľa.

Štruktúra a navigácia na stránkach

Pri tvorbe štruktúry webu je potrebné vždy myslieť na pravidlo „v jednoduchosti je krása“. Dôležitá je najmä navigácia na stránkach. Sekcie a podsekcie zoraďujte tak, aby boli pre zákazníka intuitívne. Riaďte sa cieľovou skupinou a jej znalosťami.

Veľa podnikateľov si myslí, že dôležité je byť originálny. Často vsádzajú na design, ktorým by sa odlíšili od konkurencie. Nič však netreba preháňať, niekedy originálny design s inovatívnou štruktúrou môže byť viac na škodu ako na úžitok.

Dobrý web by mal byť určite intuitívny. A to je len ten, na ktorom sa užívateľ jednoducho a rýchlo dostane práve k takej informácií, ktorú hľadá. Zákazníci neradi rozmýšľajú, preto radšej vsádzajte na jednoduchú navigáciu na stránke. Existujú určité nepísané pravidlá, ktoré zákazníci od webu podvedome očakávajú. Napríklad ak sa chcú dozvedieť niečo o vašej spoločnosti, hľadajú to v sekcii „o nás“. Táto býva zväčša na prvom mieste. Ak naopak hľadajú telefónne číslo alebo email, hľadajú sekciu „kontakt“, ktorá býva posledná.

Pár dobrých rád na záver

Okrem uvedených odporúčaní nezabúdajte na rýchlosť načítania web stránky. Pre návštevníka vášho webu nie je nič horšie ako čakať, kým sa web stránka načíta. Nemalo by to trvať viac ako niekoľko sekúnd.

Taktiež v prípade zložitejšieho webu využite možnosť vyhľadávania. Zákazník tak nebude musieť prehľadávať rôzne podstránky a vy nebudete riskovať, že radšej bez hľadania zo stránky odíde.

Keď tvoríte obsah a texty vášho webu, myslite tiež na vyhľadateľnosť v Google alebo iných vyhľadávačoch – SEO. V prípade, že sa tým budete zaoberať až na poslednom mieste, môže vás to stáť zbytočne veľa času a námahy. Dôležité sú totiž nielen kľúčové slová, ale tiež kvalitné spätné linky, ale tiež kvalita IT riešenia, na ktorom je „postavený“ váš web. Dobrá optimalizácia webu pre vyhľadávače vám môže ušetriť nemalé náklady vynaložené na reklamu.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Zavádzajúca ponuka na registráciu domény chce z podnikateľov vytiahnuť peniaze

Špekulanti sa snažia využiť nevedomosť podnikateľov aj pri registrácii domén pre webstránky. Poplašnou správou chcú od firiem vymámiť stovky eur.

Ako redizajnovať web bez straty pozícií kľúčových slov vo vyhľadávačoch

Takmer každá firma, ktorá sa snaží držať krok s dobou, zažije raz za niekoľko rokov redizajn webu. Je to pomerne náročný a zdĺhavý proces. Množstvo spoločností však zabúda na to, ako si udržať pozície vo vyhľadávačoch aj po zmene/úpravách webu. Aké riziká predstavuje zmena webu pre SEO a ako ich minimalizovať či eliminovať?

6 vecí, ktoré musí obsahovať vaša autorská webstránka

Len čo nadšený čitateľ dočíta vašu knihu, zadá do google meno autora a narazí na vašu webstránku. Je to pravdepodobne prvý kontakt, ktorý s vami bude mať po dočítaní vašej knihy. Obsahuje váš web všetko, čo na ňom čitateľ hľadá?

Používanie cookies v súlade s GDPR

Pojem cookies sa pri používaní internetu stal úplne bežným. Čo sú cookies a kedy sa podľa GDPR považujú za osobný údaj? V ktorých prípadoch je na ich použitie potrebný súhlas?