Lucia Stefansky

Mgr. Lucia Stefansky

V minulosti pôsobila ako marketingová špecialistka v Telefónica O2, v súčasnosti pracuje v oblasti riadenia vzťahov so zákazníkmi Slovak Telekom, a.s. Je absolventkou medzinárodných vzťahov Univerzity Komenského a práva na Paneurópskej vysokej škole v Bratislave. Špecializuje sa na témy z oblasti marketingu a práva.


Rudolf Lukačka, Jana Hronská (Best Western): Najväčšia motivácia pre franchising bola konkurenčne sa odlíšiť

Fungovanie franchisingovej hotelovej siete Best Western z pohľadu Ruda Lukačku a jeho dcéry Jany Hronskej z bojnického hotelu Belassi.

Tomáš Török: Franchising naše podnikanie naštartoval natoľko, že pôvodne parciálny projekt sa premenil na samostatnú spoločnosť s viac ako 70 licenčnými partnermi

Spoločnosť EMPIRE Slovensko pozná už od roku 2004. Kým spočiatku sa inovatívnou metódou v rámci nej cudzie jazyky vyučovali iba v trojici miest – v Bratislave, Prahe a Košiciach – 12 rokov od jej založenia má vybudovanú sieť 70 licenčných partnerov na Slovensku i v Čechách.

Marian Paták (Directreal): Všetky rozhodnutia, ktoré robím, robím tak, aby sme sa približovali k nášmu cieľu

Directreal je najväčšia slovenská franchisingová sieť realitných kancelárií. Na trhu s realitami pôsobí už od roku 2007 a za tú dobu sa jej podarilo v rámci Slovenska otvoriť 33 kancelárií a osloviť tisícky klientov.

Richard Churý (RE/MAX): Najväčšie čaro na franchisingu je, že máte možnosť modelovať veci a tvoriť

O rozšírenie siete realitných kancelárií RE/MAX na Slovensku sa postaral Richard Churý – aké sú jeho skúsenosti a názory na franchisingové podnikanie?

Róbert Šarina (Deaf Kebab): Keď sme začínali, nemali sme ani na kávu

Deaf Kebab je jedinečným konceptom predaja rýchleho občerstvenia, ktorý dnes môžete nájsť vo viacerých mestách na Slovensku. Nejde však len o obyčajnú predajňu kebabu – túto obľúbenú pochúťku vám totiž pripraví nepočujúci personál.

Jozef Šétaffy (Pizza Mizza): Pri franchisingu ponúkate svoje podnikanie ako produkt

Príbeh franchisingovej siete Pizza Mizza, ktorá je dnes najväčšou sieťou svojho druhu na Slovensku s 10 prevádzkami u nás aj v susednom Česku.

Ako vybudovať franchisingovú sieť

Každý nový franchisor si musí uvedomiť, že franchising je nielen modelom expanzie na domácich a zahraničných trhoch, ale tiež aj spôsobom marketingu, ktorý je spojený s podnikateľskou činnosťou ako takou. Predtým, ako začnete s procesom budovania franchisingovej siete, potrebujete vedieť ako zostaviť funkčnú franchisingovú zmluvu s franchisantmi, ako vyberať a školiť vašich franchisantov a ako obchodovať nielen s výrobkami alebo službami, ktoré franchisant bude predávať, ale aj s franchisingovým konceptom samotným voči potenciálnym franchisantom. Prinášame prehľad praktických rád, ktoré by ste mali vedieť predtým, ako sa do budovania franchisingovej siete pustíte.

Štefan Súkeník (KINEKUS): Dôležité je nájsť správnych ľudí, ktorí sa stotožnia s našou filozofiou a každodennou prácou ju posúvajú ďalej

Firma KINEKUS začala ako výrobná spoločnosť. Dnes je najväčším slovenským veľkoobchodom s domácimi potrebami s vlastnými aj franchisingovými predajňami. V článku sa dozviete nielen vzniku firmy a jej premene na franchisingový koncept.