Ako zvládnuť upratovanie firemných priestorov?

Čistota pracovného priestoru má veľký vplyv na pracovnú pohodu aj produktivitu práce. Aké zásady pri upratovaní dodržovať, aby sme pracovný priestor udržali dlhodobo čistý?

Upratovanie je neoddeliteľnou súčasťou našich životov skoro každý deň. Nejedná sa vždy hneď o komplexné upratovanie celého bytu či spoločnosti, ale kľudne môže ísť iba o pravidelne robené drobnosti. Medzi takéto pravidelné upratovanie môžeme zaradiť činnosti, ktoré máme na programe denno-denne a vlastne si ani neuvedomujeme, že niečo čistíme. Nech už sa ale jedná o akúkoľvek drobnosť, nikdy nie je od veci vyhľadať pomoc profesionálov. Medzi takýchto profesionálov určite patrí firma na upratovanie po remeselníkoch Topservis. Zaoberá sa nielen samotným upratovaním, ale aj distribúciou čistiacich prostriedkov.

Poupratujte rýchlo

Komplexné upratovanie je veľkou záťažou poväčšinou hlavne žien. Každý kto však chce mať či už v domácnosti, alebo vo firme čisto vie, ako dlho trvá rozžiariť každý kút či medzierku a čo je horšie, ako dlho daný poriadok aj vydrží. Vo väčšine prípadov po pár dňoch treba začať od znovu. Podľa známej firmy na upratovanie nebytových priestorov Topservis dokonalá čistota nie je to pravé orechové, ak si upratovanie zabezpečujete sami. Najvhodnejšie je zamerať sa na úseky, ktoré sú v najhoršom stave a kde sa hromadí najviac mikroorganizmov. Takto dopadne naše úsilie na úrodnú pôdu s minimom vynaloženej energie.

V prvom rade sa púšťame do oblokov. Pri tomto procese sa zároveň aj dôkladne vyvetrá, povesia vyprané závesy a pripnú záclony. Následne prechádzajte na zaprášený nábytok a rôzne dekoračné predmety. Netreba zabúdať, že vždy sa oplatí postupovať od stropu smerom k podlahe a že čím viac dekoračných predmetov, tým viac čistenia a nášho úsilia. Toto je dôvod podľa profesionála na umývanie okien firmu Topservis, prečo sa do popredia dostáva jednoduchosť a funkčnosť v architektúre. Treba mať vždy na pamäti, že veľa vecí sa vždy rovná väčší neporiadok. V skutočnosti často krát iba stačí pretrieť nábytok obyčajnou švédskou utierkou z mikrovlákna a celý priestor sa rozžiari čistotou. Povysávajte zem od nečistôt a poumývajte dlážku. Iba týchto pár úkonov a ak ste postupovali pedantne, môže Vás obliať spokojnosť, pretože drvivú časť práce máte za sebou.

V nasledujúcej časti upratovania sa sústreďujte na miesta, kde sa vďaka priaznivým vplyvom môžu dokonale šíriť choroboplodné zárodky a mikroorganizmy. Bavíme sa tu o sociálnom zariadení, kúpeľni, WC, ale tiež kuchynské drezy, trúby, sušičky, príslušenstvo k HI- TECH technológiám, klávesnice, ovládače, vypínače a kľučky od dverí. Všetko dôkladne poumývajte upratovacími prípravkami a určite nezabúdajte ani na práčku. Ak používate dezinfekčné prostriedky, dôkladne odstránite aj skryté nečistoty a plesne v bubne práčky. S dezinfekciou to však nikdy nepreháňajte. Okrem používania chemických látok v prostriedkoch, ktoré nám škodia, nám nesvedčí ani žiť v úplne sterilnom prostredí. Po týchto činnostiach ste už úplne na konci. Teraz stačí len poprať bielizeň, poumývať vnútro skríň a nakopčekovať bielizeň. Dobrá rada na záver, nepotrebné veci nikdy neskladujte.

Z upratovania nikdy nechytajte depresiu, ale vždy majte na pamäti, že dokonalá čistota sa nedá dosiahnuť a v najhoršom prípade je tu vždy profesionálna firma na upratovanie obytných priestorov Topservis.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


11 rád ako urobiť efektívnu pracovnú poradu

V dobe, keď všetci bojujeme s časom, sú neefektívne porady pre firmu hotovou katastrofou. Namiesto toho, aby sa zamestnanci zaoberali riešením problémov, pre ktoré ste ich zamestnali, strácajú na nich čas. Ako mať vo firme efektívnejšie porady?

Prevádzkový poriadok

Niektorí podnikatelia majú povinnosť mať vypracovaný prevádzkový poriadok. V rámci kontrol je jeho absencia častokrát dôvodom na uloženie pokuty.

Uvedenie podnikateľského priestoru do prevádzky

Mnoho podnikateľov zabúda na povinnosť získať súhlas regionálneho úradu verejného zdravotníctva s uvedením priestorov do prevádzky. Táto povinnosť sa pritom týka každého.

Rozrastá sa vám biznis? Dajte svojej firme vianočný darček

Väčšina malých a stredných firiem vôbec nevyužíva firemný server, pretože nepozná výhody, ktoré takéto riešenie ponúka. Oboznámte sa s malými servermi od spoločnosti Hewlett Packard.