BLOG: Ako si nakopnúť vlastnú produktivitu

BLOG: Ako si nakopnúť vlastnú produktivitu

Absolventka študijného odboru Aplikovaná matematika na STU v Bratislave. Medzi jej záujmy patrí okrem matematiky aj politika, ekonómia a ekológia. Momentálne pôsobí v Amsterdame, kde pracuje ako konzultant pre technológiu blockchain a kryptomeny, klientmi sú finančné inštitúcie, právnické kancelárie, poisťovne, štát a komerčné spoločnosti rôzneho druhu. Tiež podniká v oblasti organizovania podujatí venovanej tejto technológii. V jej sieti kontaktov sa nachádzajú mnohí svetoví odborníci pre túto technológiu, s ktorými úzko spolupracuje. Rada cestuje, číta a stále hľadá spôsob, akým môže zlepšiť svet okolo seba.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Už dlhšie hľadáte spôsoby ako zvýšiť svoju produktivitu tak, že keď sa obzriete za svojím bežným dňom, budete mať pocit dobre vykonanej a zorganizovanej práce? V tom prípade ste práve otvorili ten správny článok. V nasledujúcich pár vetách sa vám budem snažiť opísať postupy, ktoré som si vyskúšal a overil sám na sebe a zároveň vidím, že ich používajú ľudia v mojom až deprimujúco produktívnom okolí.

Odporúčanie č. 1: Vstávajte skôr

Vedci síce nepotvrdili, že by ranné vstávanie zásadným spôsobom ovplyvňovalo produktivitu jednotlivca, takže to môže byť aj psychologický faktor, ktorý pôsobí na každého inak. Každopádne vstať ráno skôr, otvoriť okno a nadýchať sa čerstvého rosou voňajúceho vzduchu, prísť do práce predtým, ako si diaľnica D1 uvedomí, že je pondelok a mať polovicu vecí hotovú v čase, keď sa vašim kolegom ešte len darí oblievať si klávesnicu kávou. Proste lahoda. A ak už raz zažijete ten pocit, že vaši spolupracovníci za vami nestíhajú, zapáči sa vám to a budete držať tempo.

Odporúčanie č. 2: Určite si ciele

90% článkov o produktivite a efektivite odporúča, aby ste si stanovili ciele. A je to pravda. Stanovte si niečo, za čím chcete ísť, čo chcete dosiahnuť a zamerajte na to svoju energiu. Opýtajte sa sami seba, čo chcete dosiahnuť v najbližšom období, dajme tomu do konca roku 2010? A čo musíte urobiť tento mesiac na to, aby ste sa k tomu posunuli? A tento týždeň? Výborne. Teraz to dajte na papier. A nie len to: Urobte to!

Článok pokračuje pod reklamou

Odporúčanie č. 3: Dajte najdôležitejšie veci na prvé miesto

Ak poznáte knihu The 7 Habits of Highly Effective People od Stephena Coveya toto odporúčanie vám určite nie je neznáme. Vo svojom každodennom živote si môžete vybrať z tisícov rôznych aktivít na každý deň. Nečudo, že mnohí ľudia v našom okolí nevedia kam skôr. Covey rozdelil tieto činnosti do matice: Urgentné - Dôležité, Urgentné - Nedôležité, Neurgentné - Dôležité, Neurgentné - Nedôležité. Určite si sem zvládnete zaradiť svoje aktivity. Viac o tomto princípe si ešte určite povieme, alebo si môžete naštudovať nepovinnú literatúru ;-)

Odporúčanie č. 4: Zorganizujte si pracovné prostredie

V istom bode kancelárskeho života prestane vertikálne – chronologický odkladací systém (najnovšie veci navrch) fungovať a váš pracovný stôl stane vašim nepriateľom. Najprv sa vám prestane pracovať pohodlne a nakoniec sa mu začnete vyhýbať. Doprajte si chvíľku na to, aby ste si svoje miestečko vyčistili, zbavili sa zbytočných harabúrd a zbohatli na zbere papiera. Dôležité veci si pekne roztrieďte, kúpte si stojan na papiere, pohárik na ceruzky a napríklad aj tie milé lepiace papieriky. Ako povedal Einstein: Ak je neporiadok na stole odrazom neporiadnej mysle, odrazom čoho je prázdny stôl?

Odporúčanie č. 5: Využívajte okná vo vašom harmonograme

Ruku na srdce: Využívate všetok čas čo máte k dispozícii? Čo tak napríklad počúvať audio knihu cestou z/do práce, písať si poznámky na schôdzu alebo vybavovať maily a sms-ky v autobuse?

Odporúčanie č. 6: Nezabúdajte na oddych a odmenu

Ako nás učí reklama, po úspešnom dni si zaslúžite odmenu. Či už je to čokoláda, spánok, čítanie rozprávok deťom, nájdite si čas na aktivity, ktoré vám robia radosť. Práve tie vás totiž ženú dopredu a sú to, na čo sa celý deň tešíte.

V budúcnosti si o produktivite ešte povieme viac, takže vám prajem produktívne strávený čas!

PS: Pochváľte sa nám v diskusii, čo robíte preto, aby ste boli produktívnejší?

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Jana Petkaničová

Absolventka študijného odboru Aplikovaná matematika na STU v Bratislave. Medzi jej záujmy patrí okrem matematiky aj politika, ekonómia a ekológia. Momentálne pôsobí v Amsterdame, kde pracuje ako konzultant pre technológiu blockchain a kryptomeny, klientmi sú finančné inštitúcie, právnické kancelárie, poisťovne, štát a komerčné spoločnosti rôzneho druhu. Tiež podniká v oblasti organizovania podujatí venovanej tejto technológii. V jej sieti kontaktov sa nachádzajú mnohí svetoví odborníci pre túto technológiu, s ktorými úzko spolupracuje. Rada cestuje, číta a stále hľadá spôsob, akým môže zlepšiť svet okolo seba.


On-line rezervačné systémy ako trend dnešnej doby

Organizácia času predstavuje kľúčový prvok úspešného podnikania a moderné technológie Vám s ňou môžu pomôcť.

Na posielanie dokumentov sa oplatí využiť kvalitné kuriérske služby

Právne dokumenty potrebujú dostatočnú ochranu, najmä pri ich presune na inú adresu – firemnému právnikovi či partnerom alebo spolupracujúcej firme. Ak máte právnu firmu, s dôležitými dokumentmi pracujete neustále. Inak tomu nie je ani v bežných podnikoch. Dokonca aj ich majitelia majú často citlivé dokumenty, ktoré potrebujú poslať inde. Vtedy je najlepšie spoľahnúť sa na skutočne kvalitné kuriérske služby.

Relax CEO, relax

Pri našich potulkách po ambicióznych menších a stredných spoločnostiach sa často stretávame s veľmi zaujímavými ľuďmi. Častokrát najmä majiteľmi, zakladateľmi alebo výkonnými riaditeľmi (CEOs). Je zaujímavé sledovať, ako rôzne k svojim firmám pristupujú, no jedna vec je spoločná: miera energie, ktorú dávajú do svojej práce je enormná.

Ako drieť a pritom sa nezodrať?

Dá sa podnikať a pritom nezanedbávať svoje zdravie, rodinu a priateľov?