5 prípadov, kedy by ste pri vašom podnikaní mali osloviť advokátsku kanceláriu

Podnikateľský úspech neprichádza náhodou. Vždy ide o zmes tvrdej driny, šťastia a správnych rozhodnutí. V priebehu podnikania môžu vzniknúť akékoľvek neočakávané (ale aj očakávané) situácie, v ktorých sa bez odbornej právnej pomoci môžete skôr zamotať ako z nich vyviaznuť. Kedy sa oplatí investovať do právnika?

1. Zakladanie podnikania

Založenie živnosti alebo spoločnosti s ručením obmedzeným je dnes už pomerne jednoduchou záležitosťou, ktorú vybavíme aj cez internet. Právne poradenstvo sa aj napriek tomu odporúča, a to najmä v prípade zakladania s.r.o. a vzniku právnickej osoby. Nechajte si poradiť od právnika minimálne pri koncipovaní zmlúv a ustanovení právomocí viacerých spoločníkov, vyhnúť sa tak môžete budúcim súdnym sporom vzniknutým na základe nedostatkov v zmluvách.

2. Organizačné zmeny v spoločnosti

Aj keď sú právnické osoby neživé bytosti, vnímané sú, paradoxne, ako živý organizmus. Počas ich „života“ môže dôjsť k rôznym zmenám, či už plánovaným, alebo neočakávaným. Organizačne sa to môže týkať napríklad zvyšovania základného imania alebo zmeny konateľa. Využitie služieb advokátskej kancelárie v takomto prípade môže ušetriť najmä čas, navyše budete mať istotu, že všetky zmeny prebehnú pod právnym dohľadom.

3. Pracovné zmluvy a ich zánik

Aj keď to na prvý pohľad môže znieť ako zbytočné plytvanie prostriedkov, právnika by ste mali osloviť aj vtedy, keď prijímate nových zamestnancov alebo sa s nejakými lúčite. Právne poradenstvo sa v tomto prípade týka najmä vytvárania alebo kontroly zmlúv, či už ide o tie vstupné, alebo výstupné. Advokátska prax zaznamenáva mnohé prípady vzniku súdnych sporov medzi zamestnancami a zamestnávateľmi, ktorým sa vy môžete vyhnúť v predstihu. Ak ide o ukončenie pracovných zmlúv, právnik bude slúžiť ako odborný garant starajúci sa najmä o ich definitívnu platnosť.

4. Vymáhanie pohľadávok

Ak je vaše podnikanie založené na dodávateľských vzťahoch služieb alebo tovarov, môže sa stať, že niektorý z vašich partnerov odmietne zaplatiť faktúry alebo mu to jednoducho bude trvať podozrivo dlho. Viacerí podnikatelia majú tendenciu takúto situáciu riešiť drahým súdnym sporom, no prax hovorí, že často je pri vymáhaní pohľadávky namiesto žaloby účinnejšia advokátska výzva.

5. Investovanie a výber zmluvného partnera

Investície si so sebou vždy nesú riziká, preto je využitie právnych služieb logickým krokom a stávkou na istotu. Pomôcť v tomto smere môže najmä advokátska kancelária. Bratislava ako najväčšie a hlavné mesto Slovenska ponúka už tradične najviac možností ako naraziť na skúsených odborníkov na rôzne oblasti. Ani dobrý právnik však neporadí kde a ako investovať. Výrazne poslúži najmä odhadom rizík podnikania a tiež môže preveriť, či je váš výber zmluvného partnera šťastný. Vopred vás upozorní, či takýto partner nemá náhodou finančné problémy alebo pochybnú minulosť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Zamestnanecká rezistencia (odpor) voči zmene: ako jej predísť?

Až 6 z 10 zmien vo firmách nekončí podľa očakávaní. Častým dôvodom je ignorovanie prirodzených reakcií a potrieb zamestnancov. Ako predchádzať odporu zamestnancov k zmenám alebo ho minimalizovať?

Projektový manažment vs manažment zmien: v čom je rozdiel?

Obe oblasti zahŕňajú riadenie ľudí i procesov a pre úspešný priebeh väčších projektov sú kľúčové. V čom sa líšia, ako sa navzájom dopĺňajú, a akú úlohu hrajú projektový manažment a manažment zmien pri efektívnom riadení inovácií a zmien vo firme?

Čo je manažment zmien a prečo by mal byť súčasťou manažérskej výbavy firmy?

Čo je change management (manažment zmien), kedy je vhodné ho využiť, aké sú jeho výhody a ako firme šetrí financie?

Projektový manažment vo firme: predchádza problémom a šetrí financie

Venovať pozornosť projektovému manažmentu by mala každá firma – bez ohľadu na veľkosť. Prečo je dôležitý, ako efektívne projekty riadiť a na čo dať pozor, aby sa ich realizácia nepredlžovala a nepredražovala?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky