Nemáte zabezpečený web (https), vaša stránka dostane nálepku „nezabezpečená stránka“

Nemáte zabezpečený web (https), vaša stránka dostane nálepku „nezabezpečená stránka“
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu. Neváhajte ho kontaktovať na stránke vojtyla.sk

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Najpoužívanejší internetový prehliadač Google Chrome začne roku 2017 označovať nešifrované stránky ako nezabezpečené. Týmto krokom chce zvýšiť bezpečnosť návštevníkov a upozorňovať ich na rizikové weby.

Nemáte zabezpečený web (https), od roku 2017 môžete mať problém

Začiatkom roka 2017 je naplánovaná zmena, ktorá sa dotkne mnohých podnikateľov a ich firemných prezentácií na webe. Prehliadač Google Chrome zmení spôsob zobrazovania informácií o stránkach. Stránky nepoužívajúce zabezpečený protokol HTTPS (známy ako zelený zámok), budú označené ako nezabezpečené v prípade, že pracujú s heslami alebo bankovými kartami.

Zdroj obrázka: Google Security Blog

Postupne sa uvedená zmena začne týkať aj ďalších webov a cieľový stav je zobrazenie varovania pri každej nezabezpečenej webovej stránke.

Zdroj obrázka: Google Security Blog

Ako zmeniť web z nezabezpečeného (http) na zabezpečený (https)

Ak nechcete, aby vašich návštevníkov čakalo na webe nepríjemné upozornenie znižujúce ich dôveru vo vašu stránku, mali by ste čím skôr riešiť prechod. Prechod z nešifrovaného protokolu HTTP na šifrovaný HTTPS má viaceré výhody:

  • bezpečný prenos dát,
  • lepšia pozícia vo vyhľadávačoch,
  • označenie „zabezpečená stránka“,
  • väčšia dôveryhodnosť.

Zložitosť migrácie záleží od viacerých ukazovateľov. Jedným z nich sú samotné bezpečnostné certifikáty. Tie dnes možno získať aj zadarmo. Bývajú platné na tri mesiace, ale každý kvalitný webhosting ich automaticky predlžuje bez potreby nejakých zásahov. Alternatívou sú platené certifikáty na jeden rok, ktorých cena začína na sume 50 €. Rozdiel medzi týmito certifikátmi je okrem ceny práve v dobe platnosti. V prípade, že budete chcieť zobraziť meno vašej firmy v URL adrese, budete si musieť priplatiť ešte viac. Ďalšie ukazovatele zložitosti migrácie - systém, ktorý používa stránka, veľkosť stránky, poskytovateľ hostingových služieb.

Samotná migrácia má viacero krokov. Ide o veľmi technickú záležitosť, ktorú je potrebné konzultovať s tvorcami vašej webovej stránky. V prípade záujmu môžete kontaktovať aj nás.

POZOR: migráciu je potrebné vykonať s náležitou odbornosťou, aby nespôsobila stratu pozícií vo vyhľadávaní.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu. Neváhajte ho kontaktovať na stránke vojtyla.sk


Tvorte kvalitný obsah a váš biznis sa vám poďakuje

Doba sa posúva veľmi rýchlo dopredu a aj marketing sa presunul z offline priestoru do vôd internetu. Latka sa neustále zvyšuje a dnes už nestačí iba „byť“ online.

Ako tvorba obsahu nahradí prieskum trhu

Či už rozbiehate novú firmu alebo nový projekt, potrebujete si urobiť prieskum trhu. Na tieto účely môže poslúžiť aj natívny obsah. Ukážeme vám ako.

O trendoch v online marketingu budú diskutovať Visibility, Triad Advertising a PS:Digital

Byť o krok, aj dva, dopredu a byť pripravený na trendy, ktoré ovládnu online marketing v blízkej budúcnosti! O tom bude večer so série SmartTalk, ktorý sa so skúsenými hráčmi v slovenskej reklame pozrie na trendy v online marketingu. Hosťami podujatia budú v utorok 19. marca v KC Dunaj agentúry Visibility, Triad Advertising a PS:Digital. Moderátorom večera bude Kamil Aujeský.

Zavádzajúca ponuka na registráciu domény chce z podnikateľov vytiahnuť peniaze

Špekulanti sa snažia využiť nevedomosť podnikateľov aj pri registrácii domén pre webstránky. Poplašnou správou chcú od firiem vymámiť stovky eur.