Výpadok eKasy a povinnosti podnikateľa: ako evidovať tržby?

Finančná správa eviduje výpadok v online pripojení niektorých online registračných pokladníc v rámci systému eKasa. Ako v takom prípade postupovať?

Finančná správa v uplynulých dňoch evidovala výpadok v prípade niektorých subjektov používajúcich online registračnú pokladnicu v rámci systému eKasa. Chyba nevznikla na strane finančnej správy, ale v prípade jedného z dodávateľov pokladníc. Týkať by sa mohol približne 3 876 aktívnych pokladníc. Podnikateľov preto finančná správa upozorňuje, aby v prípade výpadku či poruchy pri evidencii tržieb postupovali náhradným spôsobom ako ukladá zákon.

Ako postupovať v prípade výpadku eKasy

V prípade, že sa podnikateľov výpadok online registračnej pokladnice dotkne, finančná správa upozorňuje, aby pri evidencii tržieb postupovali náhradným spôsobom, ako ukladá zákon. Ak dôjde k poruche on-line registračnej pokladnice alebo koncového zariadenia, podnikateľ je povinný obnoviť prevádzku tejto pokladnice alebo tohto zariadenia do 48 hodín od vzniku poruchy alebo začať používať inú on-line registračnú pokladnicu alebo iné koncové zariadenie. Podnikatelia majú k dispozícii napr. bezplatné riešenie v podobe virtuálnej registračnej pokladnice.

Podnikatelia musia vyhotoviť paragón

Počas prerušenia prevádzky je podnikateľ povinný vyhotovovať paragón. Ten podnikateľ vyhotovuje v dvoch vyhotoveniach, pričom originál paragónu bez zbytočného odkladu po prijatí platby alebo vrátení platby  za vrátený tovar alebo poskytnutú službu pri jej reklamácii, odovzdá kupujúcemu a kópiu si ponechá. Údaje z vyhotovených paragónov je podnikateľ povinný zaevidovať v pokladnici, ktorej prevádzka bola prerušená, najneskôr do desiatich dní po uplynutí mesiaca, v ktorom bola prevádzka obnovená.

Zdroj: Finančná správa SR

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Index daňovej spoľahlivosti: zoznam firiem je už zverejnený

Kto v zozname (ne)bude, ako v ňom vyhľadávať a v akom prípade sa index daňovej spoľahlivosti prehodnotí?

Platenie daní kartou od roku 2023

Dane možno po novom platiť komfortnejšie. Finančná správa v spolupráci so Štátnou pokladnicou spustila online úhradu 15 druhov daní aj daňových nedoplatkov.

Registrácia daňového subjektu a pridelenie DIČ od 1.1.2023

Od 1. januára 2023 funguje zjednodušená registrácia a pridelenie daňového identifikačného čísla (DIČ) pre osoby zapísané v živnostenskom registri a obchodnom registri.

Strata účtovných dokladov pri kybernetických útokoch: čo robiť?

Stanovisko Finančnej správy SR k postupu účtovných jednotiek pri kybernetických útokoch na server a definitívnej strate účtovných dokladov.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky