Výpadok eKasy a povinnosti podnikateľa: ako evidovať tržby?

Finančná správa eviduje výpadok v online pripojení niektorých online registračných pokladníc v rámci systému eKasa. Ako v takom prípade postupovať?

Finančná správa v uplynulých dňoch evidovala výpadok v prípade niektorých subjektov používajúcich online registračnú pokladnicu v rámci systému eKasa. Chyba nevznikla na strane finančnej správy, ale v prípade jedného z dodávateľov pokladníc. Týkať by sa mohol približne 3 876 aktívnych pokladníc. Podnikateľov preto finančná správa upozorňuje, aby v prípade výpadku či poruchy pri evidencii tržieb postupovali náhradným spôsobom ako ukladá zákon.

Ako postupovať v prípade výpadku eKasy

V prípade, že sa podnikateľov výpadok online registračnej pokladnice dotkne, finančná správa upozorňuje, aby pri evidencii tržieb postupovali náhradným spôsobom, ako ukladá zákon. Ak dôjde k poruche on-line registračnej pokladnice alebo koncového zariadenia, podnikateľ je povinný obnoviť prevádzku tejto pokladnice alebo tohto zariadenia do 48 hodín od vzniku poruchy alebo začať používať inú on-line registračnú pokladnicu alebo iné koncové zariadenie. Podnikatelia majú k dispozícii napr. bezplatné riešenie v podobe virtuálnej registračnej pokladnice.

Podnikatelia musia vyhotoviť paragón

Počas prerušenia prevádzky je podnikateľ povinný vyhotovovať paragón. Ten podnikateľ vyhotovuje v dvoch vyhotoveniach, pričom originál paragónu bez zbytočného odkladu po prijatí platby alebo vrátení platby  za vrátený tovar alebo poskytnutú službu pri jej reklamácii, odovzdá kupujúcemu a kópiu si ponechá. Údaje z vyhotovených paragónov je podnikateľ povinný zaevidovať v pokladnici, ktorej prevádzka bola prerušená, najneskôr do desiatich dní po uplynutí mesiaca, v ktorom bola prevádzka obnovená.

Zdroj: Finančná správa SR

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


VRP 2: nová aplikácia virtuálnej pokladnice pomôže aj so zaokrúhľovaním cien

Od 1.7.2022 budú môcť podnikatelia na evidenciu tržieb využívať novú aplikáciu VRP 2. Čo ponúka, ako ju začať používať a čo ak podnikateľ zabudne heslo?

Daňová kontrola a práva daňovníkov

Do akých dokumentov má právo kontrolovaný subjekt nahliadať, k čomu sa môže vyjadrovať a aké sú jeho práva po ukončení kontroly? Súhrn základných práv daňovníkov pri daňovej kontrole.

Čo musí obsahovať pokladničný doklad z e-Kasy?

Aké sú povinné náležitosti pokladničného dokladu z e-Kasy? Ako si overiť pravosť bločku a ako zjednodušiť prácu účtovníkovi, ktorý prichádza do styku s pokladničnými dokladmi?

Finančná správa vymaže niektoré účty na elektronické prihlasovanie

Na portáli finančnej správy je takmer 15 000 duplicitných účtov, ktoré klienti nevyužívajú. Finančná správa sa rozhodla takéto účty vymazať. Čo to bude znamenať pre používateľov?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky