Pozor, falošný web Finančnej správy

Pozor, falošný web Finančnej správy

Finančná správa upozorňuje na podvodnú web stránku a falošnú výzvu na dodanie dokladov. Portál finančnej správy opäť skopírovali podvodníci s cieľom získať údaje od našich klientov. Vyzývame preto návštevníkov webu finančnej správy, aby si poriadne skontrolovali zadanú adresu a v žiadnom prípade nereagovali na zaslané maily.

Podvodníci zasielajú ľuďom mail z adresy judita.novakova@financna-sprava.org a žiadajú predložiť transferovú dokumentáciu, pričom sa vyhrážajú pokutou až do 33-tisíc eur, ak tak subjekt neurobí. Na záver odkážu adresáta na webovú stránku, ktorá vyzerá po otvorení presne tak isto ako portál finančnej správy.

Finančná správa oznamuje, že svojim klientom neposiela žiadne maily s výzvou na doloženie transferovej dokumentácie a ani sa daňovým subjektom nevyhráža pokutou do výšky 33-tisíc eur, ak tak neurobia. Finančná správa zároveň oznamuje, že Judita Nováková nie je zamestnankyňou finančnej správy a nemá tak oprávnenie na úkony v mene finančnej správy.

Ukážka falošného e-mailu

Finančná správa upozorňuje subjekty, aby v žiadnom prípade neotvárali žiadne linky zo spomínanej stránky. Portál finančnej správy má adresu www.financnasprava.sk a za akékoľvek iné adresy finančná správa nezodpovedá. Dáta všetkých klientov finančnej správy sú aj naďalej v bezpečí a skopírovanie stránky finančnej správy nemá na nich žiadny vplyv.

Portál finančnej správy prvý raz podvodníci skopírovali začiatkom tohto roka. Vtedy nabádali návštevníkov k inštalácií škodlivého softvéru, ktorý vydávali za „elektronickú komunikáciu.“ Takzvaný „ransomware“ potom zašifroval súbory v počítači a pýtal výkupné za ich odšifrovanie.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


TAXANA – chatbot, ktorý bude radiť daňovníkom

Finančná správa spustila najväčšiu novinku tohto roka v oblasti proklientských opatrení – chatbot TAXANA.

Zjednodušenie registrácie a autorizácie pri elektronickej komunikácii s finančnou správou

Od 1.7.2018 sú fyzické osoby registrované pre daň z príjmov a ich zástupcovia povinní komunikovať s finančnou správou výlučne elektronicky. Z uvedeného dôvodu finančná správa začiatkom júla 2018 zjednodušila registráciu a výrazne skrátila čas autorizácie na portáli finančnej správy.

Autorizácia už za pár minút

Finančná správa výrazne skrátila čas autorizácie na portáli finančnej správy. Daňové subjekty registrujúce sa pomocou kvalifikovaného elektronického podpisu (KEP) alebo občianskeho preukazu s čipom (eID), získajú potvrdenie o autorizácii okamžite.

Elektronický podpis, kvalifikovaný elektronický podpis, elektronická pečať a časová elektronická pečiatka

Aký je rozdiel medzi elektronickým podpisom a kvalifikovaným elektronickým podpisom, elektronickou pečaťou a časovou pečiatkou a na čo tieto prostriedky slúžia.