Aj z málo peňazí sa dá vybudovať svetová značka

Aj z málo peňazí sa dá vybudovať svetová značka
Lýdia Hamarčáková

Som človek, ktorý nemá nikdy na nič čas a aj ak ho má vždy si ho nejako rozvrhne. Popri štúdiu a priateľoch si ho rada vypĺňam písaním článkov, ktoré i mňa vždy obohatia o nové informácie. „Neškatuľkujem sa“, a preto ma zaujímajú témy z rôznych oblastí (rada prepínam): ráno politické, popoludní podnikateľské a večer spoločenské. Ako typická žena, nemám problém sa prispôsobiť v akejkoľvek situácii, a to o mne tvrdia i iní. Pri mojich aktivitách je dopingom jednoznačne káva, no i dobrá nálada a príjemní ľudia.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Na vybudovanie silného mena nie vždy potrebujete veľký balík peňazí. Občas postačia dobre nápady, trocha kreativity a úspech je na svete. Svoje o tom vie i značka Calvin Klein.

Majster minimalizmu, ktorý od detstva inklinoval k móde

Calvin Klein, značka, ktorú už takmer 50 rokov poznajú na celom svete nesie meno po svojom zakladateľovi, pánovi Calvinovi Richardovi Kleinovi. Tento muž už od svojich detských čias inklinoval k svetu módy a dizajnu. „Majster minimalizmu“, ako ho mnohí nazývajú sa narodil v Bronxe v New Yorku 19. novembra 1942. Jeho korene však pochádzajú z Európy keďže rodičia boli maďarskými prisťahovalcami, židovského pôvodu žijúci v USA. Calvin už počas štúdia vedel, čo ho bude v budúcnosti živiť, a nemohlo to byť nič iné než svet módy. Práve preto po ukončení strednej školy dizajnu pokračoval na Fashion Institute of Technology v Manhattane.

Po roku na titulnej stránke Vogue

Svieži a nespútaný štýl vtedajšej americkej mládeže bol jeho prioritnou inšpiráciou. Po štúdiu ako radový návrhár v obchodných domoch v New Yorku získaval svoje prvé skúsenosti, čo bolo pre jeho budúcu kariéru odrazovým mostíkom. Tá sa začala v roku 1969 kedy spolu so svojim priateľom Barrym Schwartzom založili spoločnosť Calvin Klein a to len s deväťtisíc dolármi. Následne si otvorili butik s kabátmi, kde predávali tak pánske ako i dámske modely. O tom, či ich štart do sveta módy bol úspešný, nemožno pochybovať. Veď už o necelý rok sa ich model objavil na titulnej stránke prestížneho časopisu Vogue. Každým rokom sa ich portfólio produktov rozširovalo, najskôr o športovú módu, klasické saká, či spodnú bielizeň. V 70. rokoch sa už v sortimente značky Calvin Klein objavili i šaty, topánky, slnečné okuliare, kozmetika, či pánska móda a obrat firmy sa šplhal na desiatky miliónov dolárov. Dnes v sortimente značky nechýbajú ani parfumy, šperky, hodinky, či kabelky. Akýsi zlom nastal v 90. rokoch kedy sa značka Calvin Klein ocitla v kríze. Viedlo to až k odkúpeniu spoločnosti v roku 2002 novým majiteľom Philips Van Heusen Corporation, ktorý opäť pozdvihol spoločnosť Calvin Klein k výšinám.  Pôvodný zakladateľ značky však aj naďalej ostal jej kreatívnym šéfom.

Po dvoch neúspešných manželstvách našiel lásku v mužovi

Calvina Kleina prezývali rôzne, okrem majstra minimalizmu je zároveň i majster farieb, či tvorca provokatívnych a niekedy až erotických návrhov. Bol to práve on, ktorý ako najmladší návrhár získal ocenenie za pánsku a dámsku kolekciu. Je inšpiráciou i pre takých návrhárov ako Prada či Karan. Jeho osobný život je rovnako ako ten pracovný veľmi pestrý. Prvý krát sa oženil, ešte pred tým než založil spoločnosť. Manželstvo však nevydržalo a rozviedol sa. Po druhý krát sa mu v manželstve opäť nepošťastilo a po druhom rozvode našiel svoju spriaznenú dušu v mladom mužskom modelovi Nickovi Gruberovi, ani s ním však už dnes netvorí pár. Calvin Klein si svoj pracovný život popri osobnom a svete módy spestruje zároveň i záujmom o politiku a to ako kandidát Demokratickej strany.

Logo „Ck“

Autorom loga je waleský návrhár Jeffreybank , ktorý ho vytvoril ešte v roku 1970. Pozostáva z písmen „ck“ a pod ním sa nachádza názov spoločnosti. Farby, ktoré sa na logu nachádzajú sú biela a čierna, pričom biela farba evokuje čaro a čistotu značky, zatiaľ čo čierna predstavuje eleganciu a zároveň zdôrazňuje jej kultivovanosť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Lýdia Hamarčáková
Lýdia Hamarčáková

Som človek, ktorý nemá nikdy na nič čas a aj ak ho má vždy si ho nejako rozvrhne. Popri štúdiu a priateľoch si ho rada vypĺňam písaním článkov, ktoré i mňa vždy obohatia o nové informácie. „Neškatuľkujem sa“, a preto ma zaujímajú témy z rôznych oblastí (rada prepínam): ráno politické, popoludní podnikateľské a večer spoločenské. Ako typická žena, nemám problém sa prispôsobiť v akejkoľvek situácii, a to o mne tvrdia i iní. Pri mojich aktivitách je dopingom jednoznačne káva, no i dobrá nálada a príjemní ľudia.


Na výrobu kvalitného vína netreba vlastniť hektáre viníc, stačí vášeň, trpezlivosť a dobré nápady

Dôkazom je enológ Vladimír Hronský, zakladateľ butikovej značky EnoVia, ktorého vína sa tešia obľube aj v USA. Čo pomohlo dostať jeho firmu do povedomia ľudí a ako sa vynašiel v období pandémie?

Svadba v Bojniciach na romantickej záhrade: v hoteli Belassi sa postarajú o každý detail

Svadobný obrad a hostinu, rodinný výlet či biznis stretnutie v bojnickom hoteli premenia na čarovný zážitok. Riaditeľ Rudolf Lukačka a manažérka marketingu Andrea Slobodová prezradili, ako im v tom pomáhajú baťovské zásady a výnimočnosť hotelovej záhrady.

Prínos ERP systému v praxi: keď sa z hobby firmy stanú profíci

Zo živnosti študenta vyrástla projekčno-realizačná spoločnosť a záhradnícke centrum. Ako môže rozvoju firmy pomôcť rodinná atmosféra, ale aj správny výber ERP systému?

Z klenotníctva do ulíc – ako sa šperky počas lockdownu dostali k zákazníkom

Pandemické opatrenia zatvorili aj jedno z amerických klenotníctiev, no jeho majiteľ sa rozhodol, že nebude sedieť doma v papučiach. Svoje šperky aj naďalej ponúka zákazníkom, avšak iným, kreatívnym spôsobom.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky