Simulátor prostredia kaviarne

Simulátor prostredia kaviarne
Lýdia Hamarčáková

Som človek, ktorý nemá nikdy na nič čas a aj ak ho má vždy si ho nejako rozvrhne. Popri štúdiu a priateľoch si ho rada vypĺňam písaním článkov, ktoré i mňa vždy obohatia o nové informácie. „Neškatuľkujem sa“, a preto ma zaujímajú témy z rôznych oblastí (rada prepínam): ráno politické, popoludní podnikateľské a večer spoločenské. Ako typická žena, nemám problém sa prispôsobiť v akejkoľvek situácii, a to o mne tvrdia i iní. Pri mojich aktivitách je dopingom jednoznačne káva, no i dobrá nálada a príjemní ľudia.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Veľa začínajúcich podnikateľov či freelancerov trávi svoj pracovný deň v kaviarňach. Pre časť ľudí je to ideálne pracovné prostredie. Ak k nim patríte tiež, no zároveň musíte z rôznych dôvodov sedieť v kancelárii, tak aj pre vás existuje riešenie.

Aký je ideál pracovného hluku?

Možno si ideálny pracovný deň predstavujete skôr v kaviarni pri šálke rozvoniavajúcej horúcej kávy, než v stereotypnej a tichej kancelárii. Mnohým z nás totiž tiché prostredie bráni v efektívnom premýšľaní a rozvíjaní myšlienok, rovnako ako aj nadmerne hlučné prostredie. Kde je teda ideál pracovného hluku? No predsa na coffitivity.com.

Pre tých, ktorých zamestnávateľ si potrpí na pracovný čas strávený výlučne v kancelárii a svoju osemhodinovú „šichtu“ si musia v nej tvrdo odsedieť je to možnosť, ako sa naladiť na atmosféru príjemného kaviarenského prostredia. Coffitivity je však výhodou aj pre tých, ktorým podmienky práce z kaviarne síce umožňujú v nej pracovať, avšak jeden z elementov, ktorý ich pri práci ruší je častokrát príjemná spoločnosť opačného pohlavia sediaca pri vedľajšom stole. To sa vám pri práci s Coffitivity nemôže stať.

Cinkanie šálok podporuje kreativitu

Mnohokrát je práve zvuk cinkajúceho riadu a tlmeného rozhovoru občas narušeného smiechom, ideálnym prostredím pre rozvíjanie nových myšlienok. Séria experimentov, ktorú uskutočnili výskumníci z University of Illinois potvrdila, že náhodné zvuky, ktoré pri prací počúvame, často krát povzbudzujú naše abstraktné myslenie. Odborný asistent univerzity Ravi Mehta potvrdil, že práve extrémne tiché prostredie je dôvodom, prečo sme na problém príliš zameraní a nie sme schopní ho vyriešiť. Výsledky štúdií však upozorňujú i na to, že výhody mierneho hluku sú priaznivé len pri riešení kreatívnych úloh. Projekty, ktoré si vyžadujú veľkú pozornosť je lepšie vykonávať v tichom a pokojnom prostredí.

Kórejský ruch

Tvorcovia stránky Coffitivity sa rozhodli staviť na vytvorenie ideálneho pracovného hluku. Za celým projektom stál Justin Kauszler, ktorý si všimol, že po návrate do svojej kancelárie zakaždým jeho produktivita a efektívnosť myslenia klesla. Tak potreboval vyriešiť problém ako prenesie atmosféru svojej obľúbenej kaviarne Harrison Street Cafe do svojho počítača.

Stránka Coffitivity začala fungovať 4. marca 2013 a už v tento deň mala niečo okolo 120 zobrazení. V súčasnosti je veľmi obľúbenou a najviac zobrazovanou práve v Južnej Kórei v meste Soul, kde je najvyšší počet kaviarní na svete. Za ním však nezaostávajú ani mestá ako New York, Londýn, Los Angeles či Chicago.

V súčasnosti má stránka solídnych 7 – 12 tisíc zobrazení denne a tím Coffitivity sa neustále snaží vytvárať nové aplikácie a soundracky šité na mieru konkrétnej krajiny.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Lýdia Hamarčáková
Lýdia Hamarčáková

Som človek, ktorý nemá nikdy na nič čas a aj ak ho má vždy si ho nejako rozvrhne. Popri štúdiu a priateľoch si ho rada vypĺňam písaním článkov, ktoré i mňa vždy obohatia o nové informácie. „Neškatuľkujem sa“, a preto ma zaujímajú témy z rôznych oblastí (rada prepínam): ráno politické, popoludní podnikateľské a večer spoločenské. Ako typická žena, nemám problém sa prispôsobiť v akejkoľvek situácii, a to o mne tvrdia i iní. Pri mojich aktivitách je dopingom jednoznačne káva, no i dobrá nálada a príjemní ľudia.


Biznis zameraný na deti – 5 úspešných nápadov zo zahraničia

Podnikať sa dá v rôznych oblastiach, avšak biznis cielený na deti asi nikdy nevymizne. Produkty sa totiž nemenia, len inovujú. Sladkosti bez cukru, knižky na mieru alebo bláznivé ponožky. Aj to sú biznis nápady, ktoré dokázali vo svete zarobiť milióny.

Zo školských lavíc priamo k biznisu. Veľtrh podnikateľských talentov ukázal nádejných biznismenov

Počítačová myš dobíjaná solárnym panelom, prístroj pomáhajúci zbaviť sa račkovania či špeciálne viazanie na lyže pri cestovaní. Nápady slovenských študentov môžu plnohodnotne konkurovať biznisom skúsených podnikateľov.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.