Ako ovládnuť svetové móla? (HUGO BOSS)

Ako ovládnuť svetové móla? (HUGO BOSS)
Lýdia Hamarčáková

Som človek, ktorý nemá nikdy na nič čas a aj ak ho má vždy si ho nejako rozvrhne. Popri štúdiu a priateľoch si ho rada vypĺňam písaním článkov, ktoré i mňa vždy obohatia o nové informácie. „Neškatuľkujem sa“, a preto ma zaujímajú témy z rôznych oblastí (rada prepínam): ráno politické, popoludní podnikateľské a večer spoločenské. Ako typická žena, nemám problém sa prispôsobiť v akejkoľvek situácii, a to o mne tvrdia i iní. Pri mojich aktivitách je dopingom jednoznačne káva, no i dobrá nálada a príjemní ľudia.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

O tom ako vybudovať firmu, ktorá patrí k jedným z najziskovejších predajcov módy na svete vám bližšie napovie podnikateľský príbeh spoločnosti HUGO BOSS.

Hugo Ferdinand Boss ako tvorca HUGO BOSS

Táto prestížna spoločnosť oslavuje tento rok už svoje 90. narodeniny a neustále si udržiava popredné miesto na svetovom trhu v luxusnom segmente globálneho módneho trhu. Za jej úspechom stojí jej zakladateľ Hugo Ferdinand Boss, od ktorého je odvodený aj názov spoločnosti. Hugo Ferdinand Boss sa narodil 8. júla 1885 v Metzingene, v ktorom prežil väčšinu svojho života a napokon aj umrel. Navštevoval tu základnú a strednú školu, z ktorej však ešte pred maturitou odišiel a školu ukončil trojročným obchodným vzdelaním. Možno povedať, že zakladateľ spoločnosti nebol vysoko študovaným človekom, no napriek tomu sa mu podarilo stáť pri zrode tak úspešnej módnej značky akou Hugo Boss celkom určite je. Po skončení svojej povinnej vojenskej služby sa začal venovať odevnému priemyslu a roky 1902 – 1904 možno preto označiť ako jeho prvé kroky v rozvíjaní svojej kariéry, najskôr len na pozícii zamestnanca v tkáčovni v Metzingene a Kostnici.

Z malej dielne na svetový trh módy

Po skončení prvej svetovej vojny sa Hugovi podarilo svojím úsilím založiť v roku 1924 továreň na oblečenie spolu s dvomi spoločníkmi, kde spočiatku vyrábali košele, spodnú bielizeň a neskôr i pracovné odevy. V období 30. rokov a druhej svetovej vojny sa továreň špecializovala predovšetkým na výrobu uniforiem. Továreň v danom období mala niečo vyše 300 zamestnancov a to najmä zo západnej a východnej Európy.

Po vojne Huga Ferdinanda Bossa skolili zdravotné problémy, ktoré mu nedovolili naďalej sa venovať svojej práci a tak sa novým generálnym riaditeľom stal jeho zať Eugen Holy. Hugo vykonával už len zástupcu generálneho riaditeľa až do svojej smrti, ktorá nastala 9. augusta 1948, kedy umrel vo veku 63 rokov.

Od začiatku 50. rokov sa práve pod vedením Eugena darilo firme čoraz viac a tak stúpal aj počet zamestnancov a rozširoval sa počet pracovných miest. V roku 1960 sa spoločnosť začala venovať výrobe pánskych oblekov, čo možno považovať za veľký krok vpred. Následne v roku 1969 prevzali vedenie spoločnosti bratia Jochen a Uwe Holy, synovia Eugena a práve vďaka ich práci sa spoločnosť stala jednou z najprestížnejších módnych značiek a udržala si svoju pozíciu až dodnes. Ich stratégia spoločnosti bola založená na konkurencii podnikov medzinárodného formátu. Jednotlivé oblasti zamerania mali medzi sebou rozdelené, pričom Uwe bol zodpovedný za oblasť administratívy, ľudských zdrojov a verejného obstarávania a Jochen mal na starosti oblasti marketingu a reklamy.  Ich vzájomná spolupráca dokázala spoločnosť nakopnúť do výšin módneho sveta.

Prechod Hugo Boss aj do sveta parfumov, topánok, slnečných okuliarov, ...

Od roku 1970 si značka Hugo Boss udržiava svoju výrobu vysokokvalitných pánskych oblekov, ale vďaka úspechom, ktoré sa im darilo získavať sa v spoločnosti objavili snahy aj o postup vo výrobe iných druhov oblečenia. Dnes tvorí komplexné portfólio produktov tejto svetoznámej značky klasická móda, moderné bussiness, elegantné večerné, či športové oblečenie.

Ambície spoločnosti však týmto určite nezhasli a húževnatosť byť najlepším ich posúvalo do ďalších oblastí, už nie len výučne módneho sveta. Máme na mysli prechod značky Hugo Boss aj do svete parfumov a vôní, v ktorom sa značka parfumov Hugo Boss pohybuje v rebríčku popredných obľúbených svetových značiek.

Ďalším veľkým posunom značky bol prechod vo výrobe a špecializácii navrhovania slnečných okuliarov, topánok, kožených doplnkov, hodiniek, či domácej textílie.

Míľnikom vo vývoji značky sa stal rok 1998 kedy sa prvý krát značka obrátila aj k výrobe dámskej módy a vytvorila dámsku kolekciu z radu Hugo Boss. Nepochybne inovatívnym rokom bol pre značku Hugo Boss rok 2005 keď sa vrhli pri všetkých svojich oblastiach výroby opäť na niečo úplne nové a bola vytvorená nová kategória výroby starostlivosti o pleť pre mužov z radu Hugo Boss.

Sponzoring a dobročinnosť

Tvorcovia značky Hugo Boss si uvedomujú, že byť úspešný a uznávaný neznamená výlučne stoj čo stoj preraziť s každým produktom na trhu, preto sa rozhodli ísť aj inou cestou a podporovať aktivity, ktoré im na druhej strane neustále zabezpečujú reklamu,  obľúbenosť a nárast publika značky. Aj preto sa Hugo Boss už niekoľko rokov aktívne venuje sponzorskej činnosti a to najmä Formuly 1, tenisu, golfu, či plachteniu, alebo aj oblasti kultúry a výtvarného umenia. Vďaka týmto aktivitám sa spoločnosť snaží sprostredkovať svoje základné hodnoty, ktorými sú dynamika, dokonalosť, presnosť, v oblasti umenia je to dizajn a kreativita.

Spoločnosť Hugo Boss zároveň spolupracuje aj s dobročinnými organizáciami ako sú UNICEF a „Save the children“ a tak podporuje deti v najchudobnejších afrických krajinách.

Deväťdesiat rokov na trhu

V roku 1985 bola spoločnosť registrovaná ako akciová spoločnosť na nemeckej burze so sídlom vo Frankfurte nad Mohanom. Doplnením značiek Hugo a Baldessarini, ktoré priniesli inovatívny a luxusne sofistikovaný štýl sa otvorili nové skupiny stúpencov značky HUGO BOSS. Výrazný prelom v spoločnosti nastal v roku 2007 keď väčšinový podiel v spoločnosti získal britský finančný investor Permira.

Napriek týmto zmenám, ktoré sa v spoločnosti udiali, značka HUGO BOSS aj naďalej napreduje a prináša na trh neustále nové a nové nápady, ako byť v tom, čo robí, na vrchole rebríčka. Atraktivitu a obľúbenosť na svetovom trhu dokazujú úspešné módne prehliadky v rôznych svetových mestách módy, akými sú Paríž, Londýn, či New York.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Lýdia Hamarčáková
Lýdia Hamarčáková

Som človek, ktorý nemá nikdy na nič čas a aj ak ho má vždy si ho nejako rozvrhne. Popri štúdiu a priateľoch si ho rada vypĺňam písaním článkov, ktoré i mňa vždy obohatia o nové informácie. „Neškatuľkujem sa“, a preto ma zaujímajú témy z rôznych oblastí (rada prepínam): ráno politické, popoludní podnikateľské a večer spoločenské. Ako typická žena, nemám problém sa prispôsobiť v akejkoľvek situácii, a to o mne tvrdia i iní. Pri mojich aktivitách je dopingom jednoznačne káva, no i dobrá nálada a príjemní ľudia.


Generačná výmena môže biznis posunúť vpred: príkladom je prešovská textilná firma

Zakladateľ OZEX Control System zveril firmu deťom, výsledkom je rozšírenie výroby a nová značka oblečenia. Čomu vďačia za hladký priebeh nástupníctva a prečo kladú dôraz na firemnú kultúru?

Za vznikom cukrárne DELIGHTILLI stojí diagnóza zakladateľky i láska k pečeniu

Našla dieru na trhu a založila bezlepkovú cukráreň, hoci polovicu zákazníkov tvoria ľudia bez alergií. Ako sa na úspechu firmy podieľa tím Petry Illeovej a čím v čase zdražovania potešila zákazníkov?

Konkurenčná výhoda firmy Profirol: inovácie a hodnoty v biznise

Vo firme s tieniacou technikou si zakladajú na férovosti a odbornosti. Ako zakladateľ Andrej Lehota firmu vedie, aby hodnotami žila a čím sa líšia od konkurencie?

Cukráreň Floril: súdržnosť rodiny sa odráža v ich fungovaní aj zákuskoch

Z pivnice do vlastných prevádzok, kaviarní či hotelov. Ako funguje 80-členný kolektív, ktorého štvrtinu tvoria príbuzní zakladateľov a čo by im uľahčilo podnikanie?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky