Z klenotníctva do ulíc – ako sa šperky počas lockdownu dostali k zákazníkom

Pandemické opatrenia zatvorili aj jedno z amerických klenotníctiev, no jeho majiteľ sa rozhodol, že nebude sedieť doma v papučiach. Svoje šperky aj naďalej ponúka zákazníkom, avšak iným, kreatívnym spôsobom.

Globálna pandémia koronavírusu ovplyvnila prevádzky po celom svete. Na jej začiatku nebolo iné východisko, ako zatvorenie prevádzok a ekonomiky. Mnohých podnikateľov to položilo na lopatky, iní prežili aj vďaka inovatívnym nápadom, ktorými chceli svojich zákazníkov udržať. Rovnako sa snažil zo situácie vyťažiť Johnny Perri, majiteľ klenotníctva J&M jewellers.

Lockdown majiteľa inšpiroval vytvoriť netradičný zážitok

Johnny sa odboru klenotníctva venuje celý život, remeslo sa naučil do svojho otca. Vo Washingtone má vlastný podnik, kde šperky opravuje, navrhuje aj predáva. Keď však koronakríza prudko udrela na územie USA a nariadenia zavreli všetky obchody, rozhodol sa situáciu využiť kreatívne. Niekoľko dní v domácej izolácii mu vnuklo ideu – buď jeho obchod skrachuje úplne alebo si financie na najbližšie dni zabezpečí iným, „hľadacím“ predajom šperkov.

Spolu s manželkou pochovali klenoty zo svojho obchodu v hodnote milión dolárov v desiatkach miest. Celý štát ukrýval ich inventár – zlaté retiazky, starožitné kúsky, zásnubné prstene atď. Z ich klenotníckych zásob sa stala prepracovaná hra.

Hľadaním pokladu splnil sen „dospelým“ deťom

Lov na šperky sa začínal registráciou účastníkov, ktorá stála 49 dolárov. Následne autori hry im poslali stopy a inštrukcie, ktoré mali hráčov priviesť k pokladu. Hádanky boli vytvorené vtipne a dobrodružne zároveň. Nebola núdza ani o adrenalín či napätie, keďže registrovaní účastníci súťažili, kto poklad nájde prvý. Hru organizovali vo viacerých kolách. Hneď o prvé bol enormný záujem. Len v tomto kole Johnny ukryl šperky z čistého striebra s odhadovanou hodnotou 4 200 dolárov v jednom meste.

Na oficiálnej stránke hľadania pokladu uviedli niekoľko inštrukcií. Johnny účastníkov upozorňuje na dodržiavanie štandardných bezpečnostných pokynov pre COVID-19. Popri hľadaní sa majú zamerať na namaľované X v blízkosti miesta pokladu a miesto nálezu sa nesmie vykopávať. Odmena je schovaná iným spôsobom, preto nie je potrebné prekopať celé mesto. Všetky ukryté šperky majú GPS zariadenia, takže autor hry môže sledovať, či bol poklad nájdený.

Neviete, čo robiť s nájdenými mincami a šperkami? Vráťte ich!

Prstene, retiazky, vzácne mince či čisté tehličky zlata a striebra si víťaz môže nechať. Možno si hovoríte, ako dlho takýto koncept Johnnymu môže vydržať, ak všetky svoje zásoby minie. Avšak myslel na všetko. Účastník môže poklad vrátiť späť majiteľovi klenotníctva. Odkúpi ho za hodnotu, ktorú už vopred avizuje pri registrácii. Takým spôsobom má stále dostatok šperkov na vytvorenie hry, zároveň má dostatok financií z registračných poplatkov aj po vyplatení odmeny.

Cieľom hry bolo pre Johnnyho a jeho ženu jednak zabezpečenie si financií počas pandémie, no taktiež poskytnúť ľuďom možnosť ísť von a odreagovať sa v ťažkých časoch. Vytvoriť si aj na toto obdobie pekné spomienky a zažiť niečo nové, vzrušenie z hľadania rovnako ako si oni užili samotné vytváranie hry.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Nápady na podnikanie: inšpirácia zo zahraničia

Riešenie problémov spočíva často v jednoduchých inováciách. Inšpirujte sa podnikateľskými nápadmi, ktoré si na trhu našli svoje miesto aj zákazníkov.

Ako chrániť životné prostredie? Jedlé slamky ako jedno z riešení

Ako eliminovať množstvo slamiek, ktoré často končia v prírode? Úspešné podnikateľské nápady prišli s riešením, slamka sa dá napríklad zjesť.

Ako bojovať proti škodcom bez chémie? Zatočí s nimi hydina

Jednoduchý nápad sa stal úspešným biznisom. Prenájom kačíc sa postará o zárobok ich majiteľke, zákazníkom zasa o ekologické odstránenie škodcov zo záhrady.

Dovolenka počas pandémie: prenájom bazénov pomáha užiť si leto doma

Horúce letné dni poznačené pandémiou a opatreniami je možné užiť si v bazéne doma. Tým, ktorí ho nemajú, s osviežením pomôže americký „bazénový" startup.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky