Z klenotníctva do ulíc – ako sa šperky počas lockdownu dostali k zákazníkom

Pandemické opatrenia zatvorili aj jedno z amerických klenotníctiev, no jeho majiteľ sa rozhodol, že nebude sedieť doma v papučiach. Svoje šperky aj naďalej ponúka zákazníkom, avšak iným, kreatívnym spôsobom.

Globálna pandémia koronavírusu ovplyvnila prevádzky po celom svete. Na jej začiatku nebolo iné východisko, ako zatvorenie prevádzok a ekonomiky. Mnohých podnikateľov to položilo na lopatky, iní prežili aj vďaka inovatívnym nápadom, ktorými chceli svojich zákazníkov udržať. Rovnako sa snažil zo situácie vyťažiť Johnny Perri, majiteľ klenotníctva J&M jewellers.

Lockdown majiteľa inšpiroval vytvoriť netradičný zážitok

Johnny sa odboru klenotníctva venuje celý život, remeslo sa naučil do svojho otca. Vo Washingtone má vlastný podnik, kde šperky opravuje, navrhuje aj predáva. Keď však koronakríza prudko udrela na územie USA a nariadenia zavreli všetky obchody, rozhodol sa situáciu využiť kreatívne. Niekoľko dní v domácej izolácii mu vnuklo ideu – buď jeho obchod skrachuje úplne alebo si financie na najbližšie dni zabezpečí iným, „hľadacím“ predajom šperkov.

Spolu s manželkou pochovali klenoty zo svojho obchodu v hodnote milión dolárov v desiatkach miest. Celý štát ukrýval ich inventár – zlaté retiazky, starožitné kúsky, zásnubné prstene atď. Z ich klenotníckych zásob sa stala prepracovaná hra.

Hľadaním pokladu splnil sen „dospelým“ deťom

Lov na šperky sa začínal registráciou účastníkov, ktorá stála 49 dolárov. Následne autori hry im poslali stopy a inštrukcie, ktoré mali hráčov priviesť k pokladu. Hádanky boli vytvorené vtipne a dobrodružne zároveň. Nebola núdza ani o adrenalín či napätie, keďže registrovaní účastníci súťažili, kto poklad nájde prvý. Hru organizovali vo viacerých kolách. Hneď o prvé bol enormný záujem. Len v tomto kole Johnny ukryl šperky z čistého striebra s odhadovanou hodnotou 4 200 dolárov v jednom meste.

Na oficiálnej stránke hľadania pokladu uviedli niekoľko inštrukcií. Johnny účastníkov upozorňuje na dodržiavanie štandardných bezpečnostných pokynov pre COVID-19. Popri hľadaní sa majú zamerať na namaľované X v blízkosti miesta pokladu a miesto nálezu sa nesmie vykopávať. Odmena je schovaná iným spôsobom, preto nie je potrebné prekopať celé mesto. Všetky ukryté šperky majú GPS zariadenia, takže autor hry môže sledovať, či bol poklad nájdený.

Neviete, čo robiť s nájdenými mincami a šperkami? Vráťte ich!

Prstene, retiazky, vzácne mince či čisté tehličky zlata a striebra si víťaz môže nechať. Možno si hovoríte, ako dlho takýto koncept Johnnymu môže vydržať, ak všetky svoje zásoby minie. Avšak myslel na všetko. Účastník môže poklad vrátiť späť majiteľovi klenotníctva. Odkúpi ho za hodnotu, ktorú už vopred avizuje pri registrácii. Takým spôsobom má stále dostatok šperkov na vytvorenie hry, zároveň má dostatok financií z registračných poplatkov aj po vyplatení odmeny.

Cieľom hry bolo pre Johnnyho a jeho ženu jednak zabezpečenie si financií počas pandémie, no taktiež poskytnúť ľuďom možnosť ísť von a odreagovať sa v ťažkých časoch. Vytvoriť si aj na toto obdobie pekné spomienky a zažiť niečo nové, vzrušenie z hľadania rovnako ako si oni užili samotné vytváranie hry.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Vybrať džínsy na mieru či zistiť úbytok centimetrov po cvičení pomáhajú inteligentné legíny

Legíny, ktoré vám povedia na milimeter presne, aké máte miery a pomôžu vybrať vhodné oblečenie z e-shopu – ako funguje netradičný vynález z dielne Izraelčaniek?

Problémy detí nemajú šancu – s radosťou pomôžu malí jedáci starostí

Plyšovú hračku, ktorá pomáha vyrovnať sa so starosťami deťom aj dospelým, vytvoril filmový producent. Čo ho k tomu viedlo a ako môže malý spoločník zbaviť ľudí strachu či obáv?

Hračky, ktoré si nekúpite, ale požičiate - ušetria vašu peňaženku aj planétu

Materská dovolenka môže byť studnicou nápadov a vhodným obdobím na začatie vlastného podnikania. Zakladateľka americkej „požičovne hračiek“ sa rozhodla bojovať s nudou, zbytočným utrácaním aj znečisťovaním prírody.

V oblakoch, a pritom na zemi: netradičná reštaurácia pre cestovateľov

Cestovanie a lietanie chýba počas koronakrízy aj ľuďom v Nigérii. Vznikla tam preto reštaurácia, v ktorej si hostia tento pocit aspoň na chvíľu pripomenú. Na čom jej zakladateľ stavia marketing?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky