Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.91) – „Kópia“ dieťaťa za 149 dolárov

Ak máte malé deti, potom určite viete, čo bude nasledovať, ak sa v okruhu 50 metrov objaví nejaké hračkárstvo. Hračky, ktoré deti obľubujú, sa menia podobne ako móda, no to hlavné ostáva. Dievčatá budú mať vždy rady bábiky. A o to viac, ak sa im budú môcť podobať. Presne na tomto princípe je totiž založený nasledujúci inšpiratívny podnikateľský nápad.

Taká istá ako ja

Podnikanie, o ktorom v tomto príbehu bude reč, má sídlo v meste Chatham v americkom štáte Virginia. Nesie príznačné meno My Twinn (v preklade Moja Dvojička) a keď sa bližšie pozriete na web stránku či do katalógu firmy, rýchlo pochopíte prečo.
Hlavný cieľ, či ak chcete core business firmy, je totiž výroba bábik, ktoré budú podobné ich majiteľkám – malým slečnám. Samozrejme nesmie chýbať ani identické oblečenie pre bábiku a pre mladú dámu, ktorá bude túto na mieru vyrábanú hračku vlastniť.
Idea je teda jasná a ako mnohé iné podnikateľské nápady, aj tento konkrétny nápad je postavený na modernom trende individualizácie.
Veď ktoré malé dievča by už len nechcelo mať bábiku, ktorá bude oblečená ako ona alebo bude dokonca vyzerať ako ona?
Podnikatelia z USA dobre vedia, ako zaujať, no aj ako zarobiť. Jedna bábika na mieru vyrobená podľa fotografie dieťaťa a pomocou online konfigurátora totiž stojí úctyhodných 149 dolárov. Ak si k tomu pripočítame oblečenie a stovky ďalších doplnkov, črtá sa nám celkom slušný biznis.

Článok pokračuje pod reklamou


Biznis s hračkami

Keď už hračky, tak vo veľkom. My Twinn teda nieiba bábiky, ale aj všetko, čo k nim patrí. Tak napríklad... oblečenie a topánky pre bábiky, šperky pre bábiky, hudobné nástroje pre bábiky, či dokonca načúvací prístroj a invalidný vozík pre bábiky. Samozrejme v ponuke My Twinn nájdete aj takú „nudnú klasiku“ ako kuchynku pre bábiky.
To ale nie je všetko. K dispozícii je celá hromada nábytku pre bábiky a dokonca nemocnica pre bábiky.
Firma samozrejme myslí aj na marketing. Hračky nie sú najlacnejšie ani pre americký trh, preto vám My Twinn napríklad ponúkne zľavu, ak ste ich zákazník a privediete im nového zákazníka.
Takisto sú k dispozícii darčekové poukážky a sezónne katalógy s novinkami, ktoré vychádzajú vždy v septembri. Pred Vianocami – múdro...

Detský zákazník

Ak máte blízko k deťom a zároveň chcete robiť biznis, My Twinn je ideálna ukážka, ako tieto dve veci spojiť. Detský zákazník je totiž veľmi chtivý zákazník a ak prídete s veľmi lákavou či veľmi užitočnou záležitosťou pre malé ratolesti, rodičia kúpe len ťažko odolajú.
Nemusí ísť iba o hračky, môžete sa zamerať na oblečenie, knižky, pomôcky do školy, bicykle, či čokoľvek iné. Dôležité však je, nájsť pridanú hodnotu a ponúknuť malému zákazníkovi niečo viac, niečo unikátne. Ako v prípade My Twinn. Trúfnete si?

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.