Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.78) – Hrať s jedlom sa (ne)patrí

Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.78) – Hrať s jedlom sa (ne)patrí

Tiež si pamätáte, ako vám vždy rodičia pri stole prízvukovali, že sa nemáte hrať s jedlom ale ho jednoducho zjesť? Najmä v prípade, že tanier obsahoval „pochúťky“, ktoré vás až tak nelákali? Dieťa je hravé stvorenie a je prirodzené, že sa mu je lepšie, ak je aj obed tak trochu hra. A presne na tomto koncepte postavil svoje inovatívne produkty aj talentovaný poľský dizajnér...

 

Dieťa nechcelo jesť, ja som začal rozmýšľať

Presne vďaka tejto postupnosti vznikol nápad, ktorý do finálnej podoby pretavil poľský dizajnér Boguslaw Sliwinski. O jeho kreativite niet pochýb, keďže sa už aj predtým venoval dizajnu zaujímavých kúskov. Okrem iného napríklad dizajnu kobercov s motívom kruhy v obilí, či na motív škvŕn z psychologických testov, alebo aj svietidiel simulujúcich ľudské postavy.
Jeho najnovším výtvorom sú však taniere. A nie len tak hocijaké. Boguslaw premenil svoj každodenný problém, či skôr zápas, na parádne inovatívne podnikanie. Ako rodič začal mať totiž problém s tým, že jeho dieťa nechcelo jesť. S jedlom na tanieri sa iba pohrávalo a nič ho nemotivovalo k tomu, aby síce zdravé, no nie moc lákavé potraviny, zjedlo s radosťou a chuťou.
Až kým Sliwinski nevymyslel taniere s motívom dopravných prostriedkov. Od tej doby už sa deti môžu s jedlom hrať a dokonca ho zjedia rady...

Článok pokračuje pod reklamou


„Transportné“ taniere

Ide o celkom jednoduchý koncept, ktorý je ale zároveň jasný a brilantný. Boguslaw vytvoril 6 motívov z oblasti transportu v čierno-bielom prevedení. K dispozícii sú teda taniere s vláčikom, helikoptérou, nákladnou loďou, so žeriavom, nákladným autom či s  vysokozdvižným vozíkom. Kresby na tanieroch sú jednoduché a detské, presne také, aby vyhovovali cieľovej skupine.
Jeden tanier stojí 15 € a 6 motívov tvorí celý servis. K dispozícii sú dve veľkosti – s priemerom 20,5 cm alebo 26 cm. Ako materiál na výrobu bola použitá trvácna keramika z prírodných ekologických materiálov vypálená pri teplote 800 °C.
Cieľom tohto dizajnérskeho výrobku je búrať tradičné princípy a priblížiť sa mysleniu zákazníka – v tomto prípade dieťaťa. Každé dieťa sa chce hrať – aj pri jedle. Prečo teda nespojiť príjemné s užitočným a vďaka kreatívnemu kuchynskému riadu nedožičiť deťom súčasne zábavu aj zdravú stravu. Ako hovorí sám Boguslaw, deti vám potom budú na otázku „Zlatko, koľko si dnes zjedol hrášku?“ odpovedať „Dva vagóny, oci!“ No nie je to milé?

V jednoduchosti je krása

Biznis model aj celá myšlienka poľského dizajnéra sú veľmi jednoduché. Náklady na výrobu takejto kreatívnej keramiky zrejme nebudú až také vysoké. Keďže však majú inovatívne kúsky vysokú pridanú hodnotu, možno ich predať aj za vyššiu cenu. Navyše, ak vymyslíte niečo také skvelé ako Boguslaw, určite sa o vás bude písať a hovoriť, čo môže predaj jedine podporiť.
Základným princípom tohto nápadu na podnikanie je teda otázka – prečo by sme mali neustále podliehať rôznym zákazom, príkazom a nezmyselným tradíciám? Čo tak pozrieť sa na veci inak? Možno práve po takýchto otázkach prídete na odpovede, ktoré bude možné pretaviť do ďalšieho zaujímavého podnikania...

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.