Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.78) – Hrať s jedlom sa (ne)patrí

Tiež si pamätáte, ako vám vždy rodičia pri stole prízvukovali, že sa nemáte hrať s jedlom ale ho jednoducho zjesť? Najmä v prípade, že tanier obsahoval „pochúťky“, ktoré vás až tak nelákali? Dieťa je hravé stvorenie a je prirodzené, že sa mu je lepšie, ak je aj obed tak trochu hra. A presne na tomto koncepte postavil svoje inovatívne produkty aj talentovaný poľský dizajnér...

 

Dieťa nechcelo jesť, ja som začal rozmýšľať

Presne vďaka tejto postupnosti vznikol nápad, ktorý do finálnej podoby pretavil poľský dizajnér Boguslaw Sliwinski. O jeho kreativite niet pochýb, keďže sa už aj predtým venoval dizajnu zaujímavých kúskov. Okrem iného napríklad dizajnu kobercov s motívom kruhy v obilí, či na motív škvŕn z psychologických testov, alebo aj svietidiel simulujúcich ľudské postavy.
Jeho najnovším výtvorom sú však taniere. A nie len tak hocijaké. Boguslaw premenil svoj každodenný problém, či skôr zápas, na parádne inovatívne podnikanie. Ako rodič začal mať totiž problém s tým, že jeho dieťa nechcelo jesť. S jedlom na tanieri sa iba pohrávalo a nič ho nemotivovalo k tomu, aby síce zdravé, no nie moc lákavé potraviny, zjedlo s radosťou a chuťou.
Až kým Sliwinski nevymyslel taniere s motívom dopravných prostriedkov. Od tej doby už sa deti môžu s jedlom hrať a dokonca ho zjedia rady...

Článok pokračuje pod reklamou


„Transportné“ taniere

Ide o celkom jednoduchý koncept, ktorý je ale zároveň jasný a brilantný. Boguslaw vytvoril 6 motívov z oblasti transportu v čierno-bielom prevedení. K dispozícii sú teda taniere s vláčikom, helikoptérou, nákladnou loďou, so žeriavom, nákladným autom či s  vysokozdvižným vozíkom. Kresby na tanieroch sú jednoduché a detské, presne také, aby vyhovovali cieľovej skupine.
Jeden tanier stojí 15 € a 6 motívov tvorí celý servis. K dispozícii sú dve veľkosti – s priemerom 20,5 cm alebo 26 cm. Ako materiál na výrobu bola použitá trvácna keramika z prírodných ekologických materiálov vypálená pri teplote 800 °C.
Cieľom tohto dizajnérskeho výrobku je búrať tradičné princípy a priblížiť sa mysleniu zákazníka – v tomto prípade dieťaťa. Každé dieťa sa chce hrať – aj pri jedle. Prečo teda nespojiť príjemné s užitočným a vďaka kreatívnemu kuchynskému riadu nedožičiť deťom súčasne zábavu aj zdravú stravu. Ako hovorí sám Boguslaw, deti vám potom budú na otázku „Zlatko, koľko si dnes zjedol hrášku?“ odpovedať „Dva vagóny, oci!“ No nie je to milé?

V jednoduchosti je krása

Biznis model aj celá myšlienka poľského dizajnéra sú veľmi jednoduché. Náklady na výrobu takejto kreatívnej keramiky zrejme nebudú až také vysoké. Keďže však majú inovatívne kúsky vysokú pridanú hodnotu, možno ich predať aj za vyššiu cenu. Navyše, ak vymyslíte niečo také skvelé ako Boguslaw, určite sa o vás bude písať a hovoriť, čo môže predaj jedine podporiť.
Základným princípom tohto nápadu na podnikanie je teda otázka – prečo by sme mali neustále podliehať rôznym zákazom, príkazom a nezmyselným tradíciám? Čo tak pozrieť sa na veci inak? Možno práve po takýchto otázkach prídete na odpovede, ktoré bude možné pretaviť do ďalšieho zaujímavého podnikania...

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.

Filmy o biznise, pri ktorých načerpáte inšpiráciu

Cesty, skúsenosti aj pády úspešných podnikateľov či geniálne nápady, ktoré dokazujú silu reklamy. Výber filmov z oblasti podnikania, ktoré sa oplatí pozrieť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky