Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.60) – Zarobte na online „blšáku“

Jedným z najúspešnejších príbehov z prvej 50-tky inšpiratívnych nápadov bol biznis, pri ktorom ste nekupovali, ale iba si požičiavali. Dnešný mu bude pomerne podobný, akurát ho oblečieme do online prostredia, prepojíme ho s Facebookom a Amazonom, pridáme podarený dizajn, štipku nemeckej pracovitosti a dostaneme inšpiratívny nápad na podnikanie, ktorý premysleným spôsobom zhmotňuje celkom jednoduchú myšlienku... 

Keď si priatelia požičiavajú...

Hviezdou dnešného príbehu bude nemecký start-up, ktorý uzrel svetlo sveta v marci 2010, ide teda ešte o skutočné mláďa. Idea, ktorú vymysleli Philipp Sebastian Rogge, Ferdinand Mühlhäuser a Carlo Pohlhausen však jednoznačne stojí za zmienku. O čo presne ide?
Berlínčania priniesli do sveta internetu inováciu v oblasti sociálnych sietí. Nie, nebudeme hovoriť o ďalšom Facebooku, nebojte sa. Ide skôr o akúsi „nadstavbu“, keďže cieľom tohto mladého podnikania je nielen prezentovať ľudí ako na sociálnych sieťach, ale aj to, aké veci vlastnia. Na základe takýchto virtuálnych „zoznamov“ potom možno jednoducho snoriť v regáloch kamarátov či susedov a neskôr si prísť v reálnom svete tieto veci požičať. Práve na základe tejto myšlienky (friends rent things) vznikol aj názov služby – frents.com.
Služba funguje online, prihlásiť sa možno aj prostredníctvom už existujúceho Facebook konta. Následne stačí naplniť svoj profil vlastnými vecami, prezrieť si, čo kto má v okruhu priateľov či v susedstve a potom už len požičiavať si, vymieňať, zdieľať, prenajímať, kupovať či predávať. Hlavnou ideou portálu je primäť ľudí k požičiavaniu si vlastných vecí – veď načo má susedove auto stáť celý víkend v garáži, keď vám sa môže hodiť na cestu k starým rodičom?

Článok pokračuje pod reklamou


Moderné online podnikanie

Sviežemu a modernému nemeckému portálu sa v rodnej krajine ušla aj nominácia v súťaži Start-up roka 2010. O projekte písali aj mnohé veľké národné médiá a jeho silnou stránkou je i príťažlivá forma prezentácie a podarený dizajn.
Ako je už pomerne známe, základom online podnikania je užívateľ. Inak tomu nie je ani v tomto prípade. Projekt sa musel na začiatku ujať, získať si popularitu a dôveryhodnosť, potom dostatočnú užívateľskú základňu a neskôr mohli prísť na rad aj zisky. Portál generuje svoj zisk z reklamy a z provízií za predaj vecí cez portál.
Užívateľov k používaniu frents podnecuje zvedavosť, chuť mať nové veci aj bez nákupov či možnosť refinancovať niektoré svoje nákupy alebo aktivity najímaním (predajom) vlastných vecí.
Obchodnou výhodou majiteľov portálu je to, že tento online „blšák“ funguje sám o sebe – keďže si veci medzi sebou predávajú a kupujú samotní inzerenti, nezodpovedá majiteľ za prípadné reklamácie a nemusí ani riešiť obaly a doručovanie. Myšlienka má teda aj ekologický rozmer.
Čo konkrétne na portáli vlastne možno nájsť? Sú to hlavne knihy, filmy, CD-čká, PC hry, no i foto a video technika, či dokonca autá...

 

 

video prezentácia portálu (iba v NJ)


Na čo sa pripraviť

Ak vás takýto typ online podnikania oslovuje a máte svoju vlastnú podobnú ideu, budete musieť poriadne „zamakať“. Finančne i technicky pomerne náročný je samotný vývoj portálu. Pritom by mal byť vaším číslom 1 hlavne krásny profesionálny dizajn, pretože je to práve on, kto láka na web nových návštevníkov. Ďalším podstatným prvkom je kvalitný virálny marketing alebo buzz marketing – cieľom je totiž, aby sa o vás dozvedelo čo najviac ľudí. No a v neposlednom rade kvalitný tím odborníkov, keďže takto náročný projekt nemôže byť one-man-show. Ak sa takýto veľký projekt podarí, určite má potenciál prinášať rozprávkový zisk. No bude to chcieť nemalé úsilie.


Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Inovatívne slúchadlá prispôsobujú zvuk každému používateľovi na mieru

Startup Nura ponúka slúchadlá, ktoré fungujú na základe špeciálnej lekárskej techniky. Nápad zaujal aj na crowdfundingovej platforme a získal najviac financií zo všetkých austrálskych kampaní.

So šetrením vody v domácnosti či vo firme pomáha tryska s netradičným dizajnom

Jednoduché riešenie zo Švédska má veľký dopad na udržateľnosť. Inovatívny nápad pomáha v boji proti plytvaniu vodou a šetrí aj peňaženky domácností, gastro prevádzok či ubytovacích zariadení.

Originálne prianie k sviatkom: správa vyrytá do zemiaku

Bežné odkazy či fotografie sa môžu stať výnimočnými – napríklad, keď sú vyryté do zemiaku. Ako môže takýto nápad zarábať a stať sa úspešným biznisom? Dokázala to firma Potato Parcel.

Originálne (nielen vianočné) darčeky: kreatívne nápady slovenských a českých podnikateľov

Obdarovať blízkeho „netuctovým“ darčekom pomáhajú kreatívni podnikatelia. Čo pripravili pre zákazníkov, ktorí hľadajú niečo originálne?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky