Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.52) – Revolučná debordelizácia ženských kabeliek

Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.52) – Revolučná debordelizácia ženských kabeliek

Ak je niečo kvalitné a dobré, hovorí sa, že to „beží ako švajčiarske hodinky“. Dnešný inšpiratívny podnikateľský nápad dá tomuto prísloviu zrejme za pravdu. Predstavíme vám totiž malý ale veľmi šikovný a jednoduchý vynález zo Švajčiarska, ktorý dokáže raz a navždy vyriešiť závažný ženský problém – večný „bordel“ v kabelke...

 

Švajčiarska precíznosť aj v kabelke

Ak ste žena a čítate tento príbeh, potom sa pri spojení slov mobil a kabelka s veľkou pravdepodobnosťou pousmejete. Ak ste muž, zrejme vás pri pomyslení na podobné slovné spojenie mierne dvíha zo stoličky. Veď je to takmer bežne, čo vám vaša polovička, kolegyňa či sestra zdvihne telefón až na desiate zvonenie. Prečo? Nemôže nájsť mobil v kabelke!

Tento závažný ženský problém sa rozhodli riešiť vo vydarenej kooperácii švajčiarska dizajnérka Jennifer Hoose a kreatívna agentúra Digital Mint. Z celkom jednoduchého ženského problému, ktorým bol neporiadok v taške, sa vykľulo jednoduché riešenie – premyslený textilný organizér do ženskej kabelky, ktorý má skvelú výhodu – možnosť premiestňovať organizér aj s celým obsahom z jednej tašky do druhej. Nápad dostal meno coucou a reprezentuje ho malá sovička.

Článok pokračuje pod reklamou


Samotný organizér má tvar členitej minitašky s uškami, ktorá má presne premyslený každý jeden centimeter kubický svojej plochy. Nájdete tu priehradku na peňaženku a okuliare, na žuvačky, na mobil, na vreckovky, na make-up a rúž, pero, ceruzku či zvýrazňovač. Všetko má svoje presne určené miesto. Prvou výhodou je samozrejme konečne poriadok v kabelke. Druhou je okamžitý presun celého obsahu kabelky do inej kabelky, čo ohromne šetrí čas a tiež zabraňuje opätovnému vzniku nového neporiadku v druhej kabelke. Chutný organizér je vyrábaný vo viacerých farbách a dizajnoch a prezentuje sa výstižnými sloganmi ako swiss inside, „keep your stuff under control“ alebo „neat, sweet“.


Biznis model postavený (aj) na dizajne

Ušiť kabelkový organizér nie je zrejme žiadny zásadný problém, ktorý by nezvládla i bežná slovenská krajčírka. Pridanú hodnotu tohto podnikania však tvorí neopozeraný dizajn. A nielen ten produktový... Rozpitvajme túto tému hlbšie. Samotný produkt odráža charakteristické prvky krajiny, odkiaľ pochádza. Sám sa tak stavia do dôveryhodnej pozície, v ktorej korešponduje s heslom „ako švajčiarske hodinky“. Ďalšou aplikovateľnou pravdou by mohlo byť napríklad aj heslo „v jednoduchosti je krása“. Ak navyše spojíme nenápadný no atraktívny dizajn s kvalitou výroby, dostaneme produkt, ktorý bude atraktívny pre každú ženu.
Coucou organizér stojí 19 € a pri odhade nákladov na výrobu môžeme tušiť, že zisk za každý jeden kus môže byť naozaj príjemný. Predáva sa najmä cez internet v klasickom e-shop režime a čo je dôležité, k dispozícii je zasielanie do celého sveta. To umožňuje platobný systém PayPal (viac o jeho používaní v podnikaní sme písali v tomto článku) či kreditné karty. Opäť teda raz staré dobré globálne podnikanie.
Opomenúť nesmieme ani nesmierne dôležitý kvalitný a kreatívny webdizajn, ktorý stránke a produktu zabezpečil nemalú popularitu. Ak si totiž najmete na vytvorenie vašej internetovej prezentácie skutočne dobrého dizajnéra a oželiete aj vyšší účet za jeho služby, bude vás pravdepodobne čakať to, čo švajčiarsku značku Coucou – umiestnenie sa na popredných priečkach vo veľkých svetových dizajnérskych galériách, kam chodia denne desaťtisíce návštevníkov. A prečo by to malo byť pre vás zaujímavé? Pretože ktokoľvek z tohto obrovského množstva ľudí sa už zajtra môže stať vaším zákazníkom!


Nápady „na ukradnutie“

Švajčiarsky organizér Coucou je očividne do detailov premyslený koncept. Je teda čo „odkukávať“ aj v našich podmienkach. Prvým podnetom je už vyššie spomínaný špičkový webdesign, do ktorého sa oplatí investovať v prípade, ak máte globálne zámery a vaša cieľová skupina je naozaj široká. Druhým dobrým nápadom je práve v takomto prípade aj stránka v angličtine, resp. vo viacerých jazykových mutáciách. V neposlednom rade je to potom zásielkový obchod s nálepkou „worldwide“, teda celosvetovo. Tak si okruh zákazníkov rozšírite zo slovenských 5 miliónov na svetových 6 miliárd... No a aby sme nezabudli, určite vyskúšajte platobný systém PayPal, ktorý je pri medzinárodnom e-shope ideálnou voľbou. Na záver spomenieme, že Coucou hľadá okrem e-predaja aj lokálnych obchodníkov na predaj organizérov v miestnych kamenných obchodoch. Otázka teda znie – distribuovať alebo skúsiť podobné podnikanie na vlastnú päsť? Popremýšľajte a sami uvidíte, ktorá voľba by pre vás znamenala väčšiu radosť...

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.