Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.22) – Nezvyčajné kombinácie, nezvyčajný podnikateľský úspech

Človek dnešnej doby je častokrát tak zavalený prúdom každodenných pesimistických informácií, že stráca nadhľad a neverí konceptom, ktoré prichádzajú s navonok nezlučiteľnou kombináciou rôznych prvkov. Potom sa však objaví podnikateľský príbeh, ktorý všetkým neveriacim Tomášom poriadne otvorí oči. My máme pre Vás dnes takéto príbehy až dva.

Kníhkupectvo a pizzeria v jednom

Volá sa Pizzateca a sídli v španielskom Madride. Už názov tohto konceptu prezrádza prepojenosť pizzerie a akejsi bibliotéky, či kníhkupectva. U nás notoricky poznáme prepojenie kníhkupectva a kaviarne. Ale pizza? Kto by sa na niečo také dal? A aký už to len môže mať úspech?
Skeptik by iste hneď podotkol, že dve tak odlišné činnosti sa nedajú zvládať naraz. Piecť pizzu a predávať knihy? A predsa to funguje...

Majitelia tejto „knihopizzerie“ stavili na myšlienku, že uhasia návštevníkom hneď dva druhy hladu. Fyzický hlad uhasí pizza a hlad po informáciách, dobrodružstve, či romantike zasa knihy. V podniku je stále plno, veď kto by už len nechcel spojiť príjemné s užitočným – dobre sa najesť a pritom si prelistovať a neskôr i kúpiť knižku, ktorá prispeje k osobnému rozvoju.

Činnosť pritom nie je až taká náročná, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Pizza sa pečie vo forme menších kúskov, ktoré sa potom naukladané na veľkom plechu položia na vyhrievaný samoobslužný pult. Zákazník si teda naloží pizzu sám a zaplatí ju pri kase podobne ako samotné knihy z kníhkupeckej časti. Oboje si potom môže vychutnať pri niektorom zo stolov či barových pultov.  Pizzateca ponúka aj špeciálne akcie – 1 kúsok pizze + najnovší paperback bestseller za 5 €. Kto by sa nenechal nalákať na také dobroty?

Článok pokračuje pod reklamou


Kníhkupectvo zamerané na kuchárske knihy a zároveň reštaurácia

Druhý koncept spája o niečo bližšie prvky, no opäť v odvážnej kombinácii. Ide totiž o spojenie predaja kuchárskych kníh s reštauráciou. Podnik menom 25°C z mesta Singapore začal svoje ťaženie na trhu pod heslom „vyskúšaj prv než kúpiš“. 25°C funguje nielen ako kníhkupectvo plné farebných kuchárskych kníh ale i ako reštaurácia, kde z týchto kuchárskych kníh varia.

Kníhkupectvo je rozdelené podľa štýlov stravovania, používaných surovín, jednotlivých krajín či podľa autorov. Podobne je rozdelené aj menu reštaurácie. Môžete si vybrať jedlo z Indie, od Jamieho Oliviera alebo výhradne z bio surovín. Menu sa strieda sezónne podľa konkrétnych kuchárskych kníh. Ak Vám objednané jedlo chutilo, môžete si kúpiť celú kuchársku knihu a skúšať aj doma. Ak máte záujem len o jeden konkrétny recept, ktorý ste si počas návštevy „zjedli“, ten máte započítaný už v cene jedla.


Netradičné kombinácie na Slovensku?

Oba spomenuté podnikateľské nápady jednoduchým a napodiv až banálne prirodzeným spôsobom spájajú dva celkom odlišné podnikateľské zámery. Kde je ale napísané, že keď chcete predávať knihy, musíte iba predávať knihy? Prečo by podnikateľ nemohol prepojiť 2 navonok hoci i vôbec nesúvisiace aktivity? Môže tým jedine získať. Jednak kopec zvedavcov, ktorí si nový koncept okamžite zamilujú a jednak dve tržby miesto jednej. Na jednom mieste, s jedným tímom zamestnancov. Ekonomické, nie? A čo podobné nápady na Slovensku? Poznáte podobné iniciatívy? Alebo už premýšľate o tej vlastnej celkom novej a neošúchanej?

 

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.