Reklama platená podielom z predaja - affiliate marketing

Reklama platená podielom z predaja - affiliate marketing

Vzdelávajte a informujte svojich potenciálnych zákazníkov prostredníctvom praktických článkov a PR správ na podnikajte.sk - najväčšom špecializovanom podnikateľskom portáli v SR. Prečítajte si bližšie informácie o podmienkach textovej inzercie u nás.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Predávate na webe produkty alebo služby? Chceli by ste rozšíriť predaj a osloviť nových zákazníkov? Hľadáte efektívnu reklamu, ktorá prinesie 100 % predaj? V tom prípade máme pre Vás riešenie - affiliate marketing.

Affiliate marketing je spôsob predaja za pomoci ďalších sprostredkovateľov. Na rozdiel od bežného obchodného modelu, pri ktorom sú sprostredkovateľmi obchodní zástupcovia platení väčšinou mesačnou mzdou bez ohľadu na ich výkonnosť + odmenami, pri affiliate marketingu platíte len toho sprostredkovateľa, ktorý prinesie skutočný predaj.

Sprostredkovateľ (alebo affiliate partner) je väčšinou majiteľ blogu / tematickej web stránky, na ktorej robí reklamu aj Vám. Sprostredkovanie predaja nieje jeho hlavou činnoťou, preto preňho nerobí žiaden problém, ak ho odmeníte len za reálny predaj.

Zhrňme si to, všetko sa to deje na webe – obchodníci ponúkajú prevádzkovateľom rôznych webových stránok finančnú odmenu, za privedenie nového zákazníka. Na rozdiel od iných foriem platenej reklamy však obchodníci vyplatia províziu len za reálneho zákazníka, ktorý na vašom e-shope / webe urobí nákup, prípadne inú aktivitu (napríklad registráciu, vyplnenie formulára, dohodnutie stretnutia), ktorá je pre Vás cenná a vedie ku následnému predaju.

Ako funguje affiliate marketing v praxi?

Predstavte si, že ste prevádzkovateľom e-shopu, v ktorom predávate knihy. Na spoluprácu oslovíte blogera, ktorý sa venuje písaniu recenzií. Bloger umiestni (podľa svojho uváženia) na svojich stránkach reklamu na váš eshop, napríklad vo forme banneru, prípadne ju v článku prelinkuje na konkrétnu knihu. Čitateľa blogu recenzia zaujme a rozhodne sa knihu ihneď kúpiť. A vďaka odkazu na váš e-shop, nakúpi u vás. Vy predáte knihu a možno získate nového zákazníka aj do budúcna. Prevádzkovateľ blogu dostane za sprostredkovanie obchodu províziu.

Takúto spoluprácu ale musíte zastrešiť pomocou nejakého nástroja, ktorý všetko potrebné zorganizuje za vás.

A tu prichádza na scénu affiliate software AffilPie.com

Affilate software od slovenských vývojárov vám pomôže vybudovať si vlastnú sieť predajcov alebo obchodných zástupcov, ktorí budú propagovať vaše produkty a služby. AffilPie.com môže využívať každý, kto na webe predáva prostredníctvom predajného formulára, registrácie alebo online objednávky.

Ako to funguje?

Po registrovaní do systému AffilPie.com, dostane váš partner unikátny identifikátor. V prípade, že návštevník tohto webu klikne na reklamný baner vášho e-shopu a nakúpi tu, systém to zaznamená a objednávku spáruje s konkrétnym partnerom. Za sprostredkovanie tohto predaja potom dostane províziu, ktorej výšku si nastavujete vy sami (tu je dôležité myslieť na priemernú hodnotu objednávky, aby spolupráca bola zaujímavá aj pre vášho partnera).

Systém dokáže kontrolovať aj objednávky, ktoré návštevníci webu vášho partnera neurobili ihneď, ale až po určitom čase. Funguje to vďaka dočasným súborom tzv. cookies, ktoré si ukladá každý webový prehliadač. Opäť je len na vás akú platnosť cookies si zvolíte. Aj tento faktor ale môže vášho partnera presvedčiť alebo naopak odradiť.

Čo ak Vás partner propaguje aj mimo internetu ?

Aj s tým si software AffilPie.com poradí za pomoci zľavových kupónov. Partner si dokáže vygenerovať (a následne aj vytlačiť) zľavové kupóny, ktoré bude rozdávať svojim zákazníkom osobne.

Keďže každý zákazník rád využije menšiu zľavu, za pomoci zľavového kupónu dokážete identifikovať daného partnera a následne ho aj adekvátne odmeniť. Táto funkcia bude čoskoro dostupná priamo v systéme AffilPie.com.

Nasadenie systému AffilPie.com do praxe

Nasadenie systému je veľmi jednoduché, stačí na Váš web umiestniť sledovací a konverzný kód. Je to podobné, ako keď nastavujete službu Google Analytics.

Sledovací kód sa vloží do každej podstránky webu (ideálne do hlavičky). Konverzný kód na ďakovnú stránku (napr. posledný krok objednávky). K dispozícii budete mať aj nástroj na overenie správnosti vloženia kódov a prípadnú asistenciu, ak by ste si s touto technickou záležitosťou nevedeli poradiť.

Máte záujem?

Affiliate software AffilPie.com s prehľadným rozhraním a množstvom funkcií môžete mať už za 129 eur na rok. K licencii navyše dostanete aj možnosť konzultácií, ktoré Vám pomôžu nastaviť optimálne podmienky Vašich kampaní.

Predbehnite svoju konkurenciu už dnes - zakúpte si AffilPie.com a uchmatnite si svoj kúsok tejto unikátnej webovej propagácie.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

PR článok

Vzdelávajte a informujte svojich potenciálnych zákazníkov prostredníctvom praktických článkov a PR správ na podnikajte.sk - najväčšom špecializovanom podnikateľskom portáli v SR. Prečítajte si bližšie informácie o podmienkach textovej inzercie u nás.


Prečo zabúdate pri online stratégii na affiliate marketing?

V online marketingovej stratégii majú stabilné miesta oblasti ako SEO, PPC, E-mailing, a Content marketing. Prečo sa však zabúda na affiliate marketing?

Ako rozbehnúť eshop bez nutnosti vôbec prísť do kontaktu s tovarom?

Rozmýšľali ste niekedy nad vlastným eshopom, no odrádzali vás povinnosti, ktoré má každý prevádzkovateľ eshopu? Naskladňovanie tovaru, balenie, odosielanie, vybavovanie reklamácií, pomalé napĺňanie eshopu tovarom ...

Zapojenie podnikania do affiliate siete

V minulom článku sme si predstavili affiliate sprostredkovanie všeobecne. V tomto článku sa budeme venovať affiliate kampaniam zo strany inzerenta, ktorý chce svoje podnikanie rozbehnúť, vhodným spôsobom propagovať a má záujem o platbu iba za reálny výkon.

Affiliate marketing na Slovensku

Sprostredkovanie predaja je v rámci sveta obchodu zaužívaným nástrojom. Ak niekto predá váš produkt, získava z predaja sprostredkovateľskú províziu. Je to férová možnosť, akou sa dá aktivita obchodníka (sprostredkovateľa) oceniť a zároveň sa dajú presne ustriehnuť a nastaviť náklady na takúto činnosť. Provízia obchodníkovi (sprostredkovateľovi) predstavuje náklady spojené so získaním zákazníka.