Propagácia firmy na internete: ako začať?

Prvá lekcia bezplatného vzdelávacieho programu SMB Academy od spoločnosti Google firmám približuje kroky, ako začať s propagáciou firmy na internete. Čo by ste mali vedieť?

Bezplatný vzdelávací program SMB Academy reaguje na potreby firiem v súvislosti s pandémiou. Cieľom je poskytnúť firmám praktické návody, ako využiť internet pre rast svojho biznisu. Postupne sa firmy naučia, ako byť dohľadateľný online, ako predávať online, expandovať do zahraničia a efektívne spolupracovať. Všetky cenné informácie vám odborníci zo spoločnosti Google prinesú v jednotlivých lekciách aj prostredníctvom portálu Podnikajte.sk. 

V rámci prvej lekcie s názvom „Buďte online“ približujú fungovanie vyhľadávania, aké digitálne kanály môžete ako firma na internete využiť a v neposlednom rade sa pozrú aj na plánovanie digitálnej stratégie.

Na čo myslieť pred plánovaním digitálnej stratégie?

Než sa ale vôbec pustíte do „digitálu“, v prvom rade by ste mali mať prehľad o dostupných digitálnych kanáloch na internete. Až potom totiž môžete začať plánovať akúkoľvek digitálnu stratégiu.

Druhou dôležitou oblasťou, v ktorej by ste mali mať jasno, je vaša cieľová skupina, tzn. vedieť ju správne identifikovať a takisto poznať jej správanie, s čím dokáže pomôcť marketingový model “STDC” (SEE-THINK-DO-CARE), ktorý pokrýva 4 nákupné fázy zákazníka (od prvotného kontaktu až po nákupnú starostlivosť). Do tretice je kľúčové dokázať sa zviditeľniť na internete, pričom dostupné sú bezplatné aj platené formy – je na vás, ktorá forma je pre vás najefektívnejšia, obvykle ide o kombináciu oboch.

Medzi základné digitálne kanály, ktoré môže firma využiť na svoju propagáciu patrí Vyhľadávanie, reklama v Obsahovej sieti, emailing, reklama na sociálnych sieťach a obsahový marketing.

Vo Vyhľadávaní rozlišujeme dva druhy výsledkov:

  1. platené (zobrazujúce sa prostredníctvom Google Ads – môže ísť o textové reklamy, prípadne reklamy v službe Nákupy Google, tzv. Shopping Ads) a 
  2. organické (prirodzené zobrazenie výsledkov vo vyhľadávaní na základe zadaného kľúčového slova).

Postup pri propagácii firmy na internete

Prvým krokom je vytvorenie si profilu v službe „Moja firma na Googli“. Tá umožňuje bezplatnú propagáciu firmy vo výsledkoch Vyhľadávania, kde svojim potenciálnym zákazníkom poskytujete prvé informácie o firme či o vašich službách. Nezabúdajte na pravidelnú aktualizáciu profilu, pokiaľ sa napríklad zmenia vaše otváracie hodiny (najmä teraz, počas prijímania rôznych vládnych opatrení počas pandémie).

Propagáciu firmy na internete od jej základov až po vytvorenie digitálnej stratégie, približuje Petra Krištof z Googlu:

Viac informácií o programe SMB Academy pre firmy nájdete na stránke: www.growwithgoogle.sk/prefirmy    

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Prvú vlnu prežili vďaka online priestoru: Ako si zákazníkov udržalo kníhkupectvo Artforum?

Pandémia prinútila mnohých obchodníkov pôsobiť na istý čas výlučne na internete. Ako sa ale dá do online priestoru presunúť netradičné kníhkupectvo, ktoré je zároveň kultúrnym bodom mesta?

Ako predávať pomocou YouTube?

YouTube je najväčšou svetovou televíziou. Oplatí sa ho preto použiť aj na propagáciu svojej značky. Ako správne nastaviť kampaň?

Reklama na TikToku

Sociálnu sieť TikTok čoraz viac používajú najmä mladšie generácie, ale aj influenceri. Vďaka čomu je TikTok obľúbený a aké reklamné príležitosti a formáty ponúka inzerentom?

Ako vybrať vhodný ERP systém?

Ako postupovať pri výbere ERP systému do firmy, aby ste predišli zbytočným problémom a vybrali si to najlepšie riešenie?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky