Využite cielenú reklamu, oslovte užívateľov smartfónov

Jedným zo spôsobov ako osviežiť marketingové kampane a rozšíriť dosah reklamy na čo najviac zákazníkov je využívanie mobilného marketingu. Rastúci a veľmi zaujímavý segment spotrebiteľov ponúkajú práve užívatelia smartfónov, ktorí radi objavujú, skúšajú a samozrejme aj nakupujú prostredníctvom svojich mobilných telefónov.

Pútavý obsah a personalizácia

Rovnako ako všade vo svete, aj na Slovensku sa predpokladá dynamický rast mobilného marketingu, ktorý bude okrem iného závisieť na technologickom rozvoji a ochote ľudí využívať nové technológie. Užívatelia smartfónov očakávajú pri využívaní a podpore svojho telefónu personalizáciu. Ľudia sú často na mobilných telefónoch závislí, či už kvôli telefonickej komunikácii alebo využívajú svoj mobil ako spôsob spojenia so svetom prostredníctvom sociálnych médií a e-mailu. Okrem toho im prináša ich smartfón mnoho zábavy a pútavého obsahu. Niet divu, že sa developeri aplikácií a operačných systémov snažia vyhovieť často náročným požiadavkam. Smartfóny vďaka tomu naďalej tvoria neoddeliteľnú časť života ľudí, ktorí ich využívajú. Mobilné zariadenia sú čoraz viac využívané na surfovanie po internete, čo je samozrejme veľmi silným signálom pre mnohých marketérov. Rastúca penetrácia smartfónov a mobilného internetu robí z mobilného marketingu stabilnú súčasť marketingových aktivít.

Mobilný marketing dnes typicky zahŕňa SMS správy, multimediálny obsah a telemarketing. Zatiaľčo všetky tieto aktivity môžu byť smerované aj na užívateľov mobilných zariadení bez prístupu na internet, smartfóny otvárajú dvere práve do sveta internetovej reklamy. Veľkosť obrazovky, pripojenie na internet a ostatné technické parametre sú určujúcimi faktormi úspešnosti reklamných kampaní. Mobilný marketing má výhodu, že je cielený, rýchly a pomerne presný. Kampane môžu byť veľmi dobre načasované a často dosahujú vysokú konverziu medzi oslovenými zákazníkmi.

V záujme udržania konkurencieschopnosti by podnikatelia nemali ignorovať, že ich zákazníci využívajú mobilné zariadenia na interakciu s ich značkou a samozrejme v neposlednom rade aj na nákup ich produktov a služieb. Ak chcete držať trend s dobou a využiť možnosti cielenej reklamy, ponúkame vám niekoľko zaujímavých riešení.

Marketingové tipy s využitím smartfónu

V prvom rade by malo byť vaše podnikanie viac priateľské k mobilu. To znamená, že vaša webstránka musí mať svoju mobilnú verziu alebo byť aspoň prispôsobená na prehliadanie na mobilnom zariadení. Ľudia používajúci smartfóny často v prvých štádiách nákupu hľadajú na informácie na internete. Určite chcete, aby prvé stretnutie potenciálnych zákazníkov s vašou značkou bolo príjemné. Z tohto dôvodu je nutné, aby vaša stránka bola ľahko prehliadateľná v mobile. Najlepším riešením je responzívny dizajn, vďaka ktorému bude vaša webstránka fungovať na rôznych zariadeniach. Webové stránky postavené na responzívnom dizajne rozpoznajú zariadenia užívateľa prezerajúceho webstránku a prispôsobia text, zobrazenie a dokonca aj reklamu veľkosti jeho obrazovky.

Okrem toho nezabúdajte na sociálne siete. Čoraz viac užívateľov sociálnych médií pristupuje na sociálne siete prostredníctvom mobilu. Facebook nedávno zverejnil štatistiky, podľa ktorých asi tretina ich užívateľov minimálne raz mesačne pristupuje na ich platformu cez mobilné zariadenie a každý šiesty užívateľ využíva sociálnu sieť výhradne cez mobil. To znamená, že ak sú sociálne médiá súčasťou vášho marketingového plánu, budete musieť vziať do úvahy mobilných užívateľov a prispôsobíte reklamu a príspevky mobilným zariadeniam.

Ďalším dobrým spôsobom ako osloviť užívateľov smartfónov je vytvoriť mobilnú aplikáciu. Aplikácie boli pôvodne vyvinuté na podporu produktivity a zhromažďovania informácií. Podnikatelia používajú aplikácie ako nástroj na mnohostranné spojenie zákazníka s ich značkou. Tieto aplikácie umožňujú zákazníkovi prepojiť internetové vyhľadávanie s rýchlym odkazom na informácie, ktoré v danej chvíli potrebujú. Ak neviete, ako vytvoriť mobilnú aplikáciu, oslovte niektorú zo spoločností, ktorá sa touto činnosťou zaoberá. Nezabúdajte, že zákazníci najčastejšie hľadajú prostredníctvom aplikácií umiestnenie vášho obchodu, ponúkané produkty a služby, kontaktné informácie, otváracie hodiny, zľavy a samozrejme navigáciu. Dobrým príkladom pre vás môže byť aplikácia sietí drogérií drogerie markt alebo nákupného reťazca Billa.

Článok pokračuje pod reklamou

Súčasťou mobilného marketingu by malo byť aj začlenenie miestneho vyhľadávania do vašej stratégie. Podľa prieskumu trhu spoločnosti Deloitte až 67 % užívateľov smartfónov vyhľadáva umiestnenie obchodov cez svoj mobil. Najväčší zmysel to dáva práve vo chvíli, keď je užívateľ smartfónu na cestách a hľadá umiestnenie nejakého konkrétneho typu obchodu. Pre vašu marketingovú stratégiu to znamená, že SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) by mala byť súčasťou vášho plánu a je potrebné mať informácie ako mapy, navigáciu a otváracie hodiny vždy ľahko po ruke.

Okrem toho môžete využiť ďalsie zaujímavé nástroje ako osloviť užívateľov smartfónov. Napríklad ponúknuť im zľavy prostredníctvom mobilu. Ak nemáte aplikáciu, ale vaša webstránka je prispôsobená pre mobily, môžete ponúknuť zľavové kupóny zákazníkom počas nákupu na vašej stránke prostredníctvom smartfónu alebo tabletu. V prípade, že aplikáciu máte, v súvislosti s rozvojom geolokačných služieb môžete potom ešte presnejšie osloviť vašich zákazníkov. Jednoducho im pošlete správu s informáciou o špeciálnej ponuke vo chvíli, kedy vstupujú do vášho obchodu alebo okolo neho prechádzajú.

Kreativite sa medze nekladú, obzvlášť pri mobilnom marketingu. Zákazníci zvyknú byť pri využívaní svojich smartfónov viac neformálni, čo umožňuje vytvoriť oveľa zábavnejšie kampane ako na desktopoch. Pri uvažovaní o možnostiach mobilného marketingu však nezabúdajte na základné kľúčové body: myslite na vyhľadateľnosť, snažte sa zviditeľniť dizajnom a používajte presmerovania cez mobilné stránky. Postupne ľudia trávia čím ďalej, tým menej času doma za počítačom, a preto využite možnosť spojiť sa s kedykoľvek počas dňa prostredníctvom ich mobilných telefónov.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Starostlivosť o zákazníka u lídra na trhu s vonkajšími žalúziami

Pozitívne recenzie privádzajú do firmy Profirol s tieniacou technikou viac ako polovicu nových zákazníkov. Ako docieliť zákaznícku spokojnosť?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.

Klamlivé konanie

Čo je klamlivé konanie a ktoré obchodné praktiky sú považované za nekalé? Aké sankcie hrozia za porušenie zákazu používania klamlivého konania pri obchodných transakciách?

Robinsonov zoznam a nevyžiadané marketingové hovory

Ako sa registrovať do Zoznamu telefónnych čísel pre zamedzenie nevyžiadaných marketingových volaní, čo to znamená pre firmy a čo robiť, ak hovory neprestávajú?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky