Odvaha a chuť pracovať sa vám odmenia úspechom

Na konci októbra sa v Bratislave uskutoční 2. ročník Výstavy pre podnikanie a franchising. Medzi vystavovateľmi nebude chýbať úspešný medzinárodný koncept siete výživových poradní NATURHOUSE. O ambíciách a pôsobení na našom trhu sme sa rozprávali s Jánom Gondom, master franchisantom pre Slovensko a Českú republiku.

Ako sa darí konceptu NATURHOUSE na slovenskom trhu?

Náš koncept výživových poradní NATURHOUSE na Slovensku je stabilizovaný. V súčasnosti prevádzkujeme celkom dvanásť výživových poradní NATURHOUSE, z ktorých je deväť celkovo v správe franchisantov. V najbližšej dobe budeme otvárať štyri nové poradne v Banskej Bystrici, Galante, Púchove a Šali.

Prečo práve poradenstvo v oblasti výživy?

K odboru zdravia som mal vždy blízko a aktívne sa o neho zaujímal, navyše v ňom mám viac ako 10-ročnú prax. Jedna známa mi poradila, že sa v Poľsku rozvíja franchisová sieť poradní NATURHOUSE, ktorá je prevratnou novinkou na trhu s výnimočnými terapeutickými ako aj obchodnými výsledkami. V tej dobe som hľadal možnosti svojho uplatnenia a práve značka NATURHOUSE a jej filozofia ma presvedčila, nakoľko spĺňala moje predstavy o koncepte z oblasti zdravia. Po niekoľkých návštevách v Poľsku a Španielsku som získal master franchisingovú licenciu pre Slovensko a Českú republiku. V roku 2008 som otváral prvú pobočku v Českých Budějoviciach a myslel som si, že otvorím maximálne tri výživové poradne v ČR. O rok neskôr som však v krátkej dobe otváral hneď tri ďalšie poradne, ktoré boli v rukách franchisantov. Dnes svoje rozhodnutie určite neľutujem.

Aký je záujem o franchisingovú licenciu NATURHOUSE? Akí sú franchisanti?

Záujem je veľký, práve teraz otvárame štyri nové pobočky a ďalšie tri máme v prípravnej fáze. Franchisanti sú dobre oboznámení s nárokmi, vedia, do čoho idú a čo ich čaká. Aktívne sa o podnikanie zaujímajú a neváhajú napríklad osloviť našich súčasných partnerov a získať informácie z prvej ruky. Naši franchisanti radi pomáhajú ľuďom plniť ich sny a súčasne sú motivovaní ziskom. Ako príklad môžem uviesť výživovú poradňu v malom slovenskom meste s približne 18 tisíc obyvateľmi, ktorá priemerne dosahuje mesačný obrat vo výške 20 tisíc eur, čo predstavuje zárobok pre majiteľa, resp. franchisanta 9 tisíc eur mesačne. Podmienkou však je starostlivé dodržiavanie pokynov a metódy NATURHOUSE, ktorá je do detailu prepracovaná, overená a neustále inovovaná zo strany centrály.

Ako by ste porovnali pôsobenie v Českej a Slovenskej republike? Vidíte nejaké rozdiely z pohľadu záujmu zákazníkov o značku?

Záujem o značku zo strany klientov je v oboch krajinách vysoký. Slováci aj Česi veľmi dobre vedia, že štíhla postava, zdravie a dobrý pocit zo seba samého sú kľúčom k lepšiemu životu. A my im ten lepší život pomáhame získať, vďaka čomu môžu plnohodnotne žiť. Pokiaľ franchisant starostlivo dodržiava odporučené postupy a know-how a zameriava sa na kvalitnú prácu, neexistuje rozdiel medzi slovenským a českým mestom. Napriek tomu sa však prehlbujú rozdiely medzi oboma trhmi, ale náš medzinárodne zameraný koncept sa s nimi dokáže bez problémov vyrovnať.

Aké máte ambície na slovenskom trhu a koľko máte momentálne pobočiek?

V súčasnej chvíli prevádzkujeme dvanásť výživových poradní, ďalšie štyri budeme otvárať v priebehu jesene a ďalšie tri máme v príprave. Predpokladáme, že na slovenskom trhu nájde uplatnenie až päťdesiat poradní NATURHOUSE.

Čím je Vaša ponuka atraktívna pre zákazníkov?

Určite tým, že je unikátna a vo svojej podstate nemá konkurenciu. Nesľubujeme klientom vzdušné zámky, ale reálne výsledky na základe ich zdravotného stavu a celkového životného štýlu. Výživoví poradca je pre klienta partnerom, blízkou osobou, dôverníkom a spoločne zdieľa klientove ciele a úspechy. Proces chudnutia je nastavený tak, aby klient v žiadnom ohľade nestrádal. Klienti sa teda netrápia hladom, chuťovo je ich strava taktiež vyvážená. Navyše výživový poradca ich učí samostatnosti, poskytuje im rady a tipy na chutné a zdravé jedlá. Tým, že k nám klienti obvykle dochádzajú každý týždeň, vidia presvedčivé výsledky už hneď od začiatku. Okrem toho je celé výživové poradenstvo zo strany dietológa zadarmo, klient si hradí iba zakúpené produkty.

Aké predpoklady by mal franchisový partner značky NATURHOUSE spĺňať?

Je potrebné mať odvahu, elán a chuť pracovať. Taktiež je dobré mať aspoň základné znalosti z ekonómie, riadenia financií a disponovať dostatočnou finančnou rezervou na štart podnikania. Poradňu je možné prevádzkovať dvoma spôsobmi, buď ako dietológ – majiteľ, teda pôsobiť v roli dietológa s tým, že vás kompletne zaškolíme v oblasti výživy, predaja a komunikácie s klientom. Alebo môžete výživovú poradňu viesť ako investor a zamestnať v nej personál. S výberom a školením vhodného personálu vám samozrejme pomôžeme.

Aké novinky plánujete do budúcna?

Okrem neustáleho vývoja a zdokonaľovania metódy NATURHOUSE sme pripravili podporné materiály pre klientov, ktorých hlavným cieľom je prinášať tipy, odporúčania a triky pre jednoduchšie chudnutie a získanie lepšieho pocitu zo seba samého. Ďalej pripravujeme nové, atraktívnejšie a modernejšie web stránky. Prichystali sme sériu 45 video cvičení so známym fitness trénerom Davidom Hufom. V neposlednom rade práve teraz štartuje celkom nový kompletný vzdelávací program NATURHOUSE University, ktorého hlavným zmyslom je kontinuálne zvyšovať odborné znalosti a osobný rozvoj výživových poradcov tak, aby sa o svojich klientov starali na najvyššej možnej úrovni po stránke odborných znalostí, ale taktiež im vedeli dodať toľko potrebnú podporu, povzbudenie a motiváciu na ceste za vysnenou postavou. NATURHOUSE University je jediný MBA program na slovenskom trhu so špecializáciou na management výživového poradenstva. Úspešní absolventi získajú certifikovaný diplom americkej LIGS University a titul MBA.

Aká je Vaša rada pre podnikateľov, ktorí uvažujú o kúpe franchisovej licencie?

Odporúčam zistiť si čo najviac informácií nielen zo strany franchisora, ale tiež zo strany súčasných franchisantov. Odbor, v ktorom zamýšľa budúci franchisant podnikať, by mu mal byť blízky a chytiť ho za srdce. Franchising zo svojej podstaty nie je vhodný pre každého, najmä sa neodporúča ľuďom, ktorí sú veľmi kreatívni a tým, ktorí nie sú ochotní dodržiavať určité pravidlá. Preto pri rozhodovaní, či ísť do franchisingu alebo nie, buďte hlavne sami k sebe úprimní a zvážte svoje preferencie a osobnostné vlastnosti. Najhoršie totiž je, ak sa cítite zviazaní a nemáte zo svojej práce radosť. Nakoľko ide o podnikanie v sieti, určité procesy sú riadené z centrály a tieto nariadenia je dôležité rešpektovať a riadiť sa nimi. Vo franchisingu totiž platí, že určitá samostatnosť a dodržovanie pravidiel sú pre úspech nevyhnutné.

Čo očakávate od Vašej prezentácie na výstave franchisingu?

Na výstave by sme radi oslovili vhodných partnerov, ktorým by sme mohli ponúknuť otvorenie vlastnej výživovej poradne NATURHOUSE v mestách ako je Bratislava, Poprad, Dunajská Streda, Komárno, Martin, Zvolen, Ružomberok, Michalovce, Rožňava, Brezno a ďalšie. Tešíme sa na stretnutie so všetkými záujemcami o tému franchisingu.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Znakovanie si zamilovala, dnes vedie franšízu Baby Signs® na Slovensku

Anna Beňadiková počas materskej zistila, že so svojím dieťaťom môže komunikovať skôr ako začne rozprávať, a to použitím jednoduchých gest. Metódu znakovania si obľúbila natoľko, že vedie slovenskú pobočku americkej značky Baby Signs®. Ako sa projektová manažérka v oblasti IT dostala k vedeniu kurzov pre deti a ich rodičov?

Franchising od McDonald's: Svetová značka ponúka Slovákom svoje prevádzky

McDonald´s hľadá na Slovensku franchisingových partnerov pre svoje existujúce aj nové reštaurácie. Unikátna príležitosť pre tých, ktorí chcú podnikať so svetovou značkou.

Gastronómia na rázcestí – akým problémom čelila v minulosti a dnes

Moderná gastronómia sa definuje ako teória kuchárskeho umenia prihliadajúca na zásady správnej výživy človeka. V širšom význame sa ale v praxi pojem gastronómia často používa aj na všeobecné pomenovanie pohostinských služieb a súvisiacich podnikateľských aktivít.

Ako ovplyvnila globalizácia vývoj franchisingu

Históriu moderného franchisingu začal písať americký výrobca šijacích strojov Isaac Singer v roku 1850. Jeho nápad sa z dnešného pohľadu javí ako "z núdze cnosť". Potreboval totiž v tom čase kapitál na financovanie rozšírenia výroby a tiež na to nadväzujúci rozvoj systému distribúcie svojich výrobkov.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky