Jana Bielik (Mrs. Sporty): V podnikaní spájam svoje hobby s prácou

Jana Bielik, partnerka franchisingového konceptu Mrs. Sporty, ktorá od roku 2011 prevádzkuje prvý fitness klub pre ženy pod touto značkou na Slovensku, nám poskytla rozhovor o svojom podnikateľskom príbehu a o svojich skúsenostiach pri franchisingovom podnikaní. Pani Jana po ukončení vysokej školy začala pracovať ako chemička na kontrolnom oddelení kvality. Chcela pôsobiť v odbore, ale láska ju zaviedla inde. V roku 1989 emigrovala za svojím terajším manželom do Rakúska. Tam pracovala ako technická laborantka, ale potom prišli deti, materská a aj nasledovanie manžela za prácou...

1. Čo ťa viedlo k rozhodnutiu podnikať v oblasti športu a prečo si sa rozhodla založiť si vlastný Mrs.Sporty klub?

Po materskej dovolenke som opäť hľadala uplatnenie v práci, kde by som využila moje vzdelanie a prax. Nebolo to ľahké.  A nakoľko ma šport zaujímal už od detstva, rozhodla som sa nájsť uplatnenie v oblasti športu.  Od roku 1999 som začala podnikať v oblasti športu a fitness a spoznala aj značku Mrs.Sporty.

Rozmýšľala som a hľadala spôsoby, ako by bolo možné tento koncept, Mrs.Sporty, ktorého spoluzakladateľkou je svetová tenistka Steffi Grafová, uplatniť aj na Slovensku. Moje doterajšie športové skúsenosti a koncepcia klubu, ktorá ma veľmi zaujala, sa stali podnetom pre zakúpenie franchisingu a založenie vlastného športového klubu Mrs.Sporty, a to práve v mojom rodnom meste - Bratislave. Neprestala som byť Slovenkou.

2. Čo bol Tvojím cieľom a čo si chcela dosiahnuť?

Mojím cieľom bolo, aby sa filozofia Mrs.Sporty  rozšírila aj na Slovensko, pretože si myslím, že si ženy zaslúžia mať miesto, kde je cvičenie radosť, kde nemajú komplexy zo svojej postavy, kde ich s úškrnom nepozorujú vyšportovaní mladíci či slečny, miesto, kam sa radi budú vracať a stretávať so svojimi priateľkami.  Ja som zároveň spojila svoje hoby s prácou.

Článok pokračuje pod reklamou

3. Čo Ťa viedlo k zakúpeniu franchisingu a zevedeniu značky Mrs.Sporty na Slovensko?

Mrs.Sporty je silná etablovaná značka v Európe a  v susedných krajinách už niekoľko rokov úspešne prosperuje, preto rozširovanie klubov je tam veľmi jednoduché.  Mojím bonusom je overený a úspešný európsky koncept. Vstup Mrs.Sporty do novej krajiny si samozrejme vyžadoval najprv dôkladnú prípravu. Následne bolo potrebné prispôsobiť všetky rozhodnutia, požiadavky, legislatíve Slovenskej republiky.  Náš klub je prvý a bolo dôležité splniť všetky požiadavky franchisingu, ako aj presvedčiť vedenie v centrále o správnosti vstupu do novej krajiny.  Jednou z najťažších úloh bolo a je dostať na Slovensku do povedomia značku Mrs.Sporty a jej filozofiu – vytvoriť pre ženy každého veku príjemné prostredie na cvičenie, aby sa v športovom klube cítili nadmieru spokojne a tešilo ich znovu prísť.

4. Akú máš podporu z nemeckej Mrs.Sporty centrály?

Tak ako pre všetkých franchisingových partnerov v novej krajine, ani pre nás nebolo najľahšie otvoriť si klub s neznámou značkou na trhu. Avšak veľkú pomoc a podporu či už  v prípravnom období, pred otvorením, ako aj po otvorení som dostala a pravidelne dostávam od skúsených pracovníkov centrály v Nemecku, ktorí mi v každej oblasti poradia a pomôžu.

5. Čo Ťa denne motivuje?

Pomaly sa aj na Slovensku šport integruje do nášho života. Ženy ešte stále menej športujú ako muži, avšak veľkou motiváciou pre ženy je krása a zdravie. Všetky chceme byť krásne a zdravé. A práve preto sme tu my a náš klub!  Len u nás môžu cvičiť iba ženy, stačí, že si tréning dokážu zaradiť medzi svoje povinnosti. Nepotrebujú žiadne špeciálne vedomosti a ani skúsenosti z cvičenia. To všetko sa naučia u nás, pod dohľadom skúsenej cvičiteľky. Najviac ma motivujú úspechy mojich členiek, ktorým u nás ponúkame radosť z pohybu a zdravý životný štýl. To ma napĺňa a v tom budem pokračovať.

6. Čo je na tomto koncepte výnimočné, čo sa za ním skrýva a aká je vaša klientela?

Zárukou úspechu krásy a zdravia je nájsť pre seba 30 minút, a to 2 až 3 krát do týždňa. Ideálne je, ak môžu športovať  v blízkosti svojho bydliska alebo pracoviska. Našou cieľovou skupinou nie sú fitnessky,  ani modelky.  Naša cieľová skupina sú ženy od 35 rokov a viac, na ktoré je tento klub a jeho koncepcia zameraná. Je to o zohľadnení  ich zdravotných problémov a potrieb či špeciálnych požiadaviek, v tom sa odlišujeme od radových fitnescentier. Motivujeme ženy k športu, zdravému stravovaniu, životnému štýlu, aby spolu s nami dosiahli svoje vytýčené ciele, zbavili sa bolestí, vyformovali si postavu, zlepšili si kondíciu a naučili sa starať o seba a svoje telo. Naučili sa, že šport nie je luxus.

7. Ktoré momenty boli pre Teba doteraz najkrajšie?

Dôležité je vybudovať  ženám každého veku rodinnú a príjemnú atmosféru tak, aby sa v športovom klube cítili nadmieru spokojne a tešilo ich  prísť znova. Týmto chcem  usmerniť  všetky ženy a povzbudiť ich, ako možno týmto jedinečným 30-minútovým tréningom, 2 až 3-krát týždenne úspešne dosiahnuť svoje individuálne športové  a zdravotné ciele. To sú moje najkrajšie pocity z hľadiska trénerky, ako aj z hľadiska vlastného šéfa.

8. Komu a prečo by si odporučila partnerstvo?

Chcem, aby sa filozofia Mrs.Sporty rozšírila aj do ďalších miest Slovenska. Veľmi rada poradím každej záujemkyni o otvorenie si takéhoto klubu a rada zaškolím ďalších franchisingových partnerov, pretože Mrs.Sporty je silný európsky koncept vyvinutý expertmi z oblasti športu, manažmentu a výživy.

Mrs.Sporty mi ukázala cestu v mojom osobnom živote. Mysím, že aj v na Slovensku má Mrs.Sporty budúcnosť.

Viac informácií k ponuke franchisingového konceptu Mrs. Sporty pre budúcich podnikateľov

Fotogaléria

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ako ovplyvnila globalizácia vývoj franchisingu

Históriu moderného franchisingu začal písať americký výrobca šijacích strojov Isaac Singer v roku 1850. Jeho nápad sa z dnešného pohľadu javí ako "z núdze cnosť". Potreboval totiž v tom čase kapitál na financovanie rozšírenia výroby a tiež na to nadväzujúci rozvoj systému distribúcie svojich výrobkov.

Uvedie Coca-Cola na Slovensko značku Costa Coffee?

Pohár so značkou Costa Coffee v zaranžovanej fotografii vedľa plechovky klasickej Coca-Coly, sa objavila vo svetových médiách koncom augusta. Symbolizuje dohodu o kúpe spoločnosti Costa Limited, ktorú kúpi Coca-Cola od jej materskej spoločnosti Whitbread Limited a zaplatí za ňu 5,1 miliardy dolárov.

Metodika tvorby franchisingového balíka - Interný manuál franchisora

Podľa metodiky FRANCHISING made in Slovakia sú vzory zmluvnej dokumentácie franchisingového konceptu súčasťou Interného manuálu franchisora. Obsahuje všeobecné vzory zmlúv, ktoré používa franchisor pri zazmluvňovaní franchisee.

Metodika tvorby franchisingového balíka - prevádzkový manuál

Podľa metodiky FRANCHISING made in Slovakia sú prevádzkové príručky (manuály) franchisingového konceptu uvedené v druhom module franchisingového balíka pod súhrnným názvom Prevádzkový manuál.