S okamžitými platbami využite aj automatické párovanie

Vďaka okamžitým platbám a službám otvoreného bankovníctva si viete zjednodušiť prácu.

Čo je otvorené bankovníctvo?

Otvorené bankovníctvo vytvára priestor na zdieľanie informácií medzi bankami a ďalšími stranami prostredníctvom vysoko zabezpečeného technologického rozhrania. Človek nemusí byť nijak zvlášť technologicky zdatný, o to sa postará samotná banka, ktorá vytvára takzvané API rozhranie. Ide o softvérové služby, pomocou ktorých dochádza ku komunikácii medzi bankou a inými aplikáciami alebo medzi bankami navzájom. Majiteľ či disponent na účte, napríklad účtovník, sa vďaka tomu ľahko dostane k informáciám o pohyboch na účtoch v rôznych bankách bez toho, aby sa musel samostatne prihlasovať do každej banky zvlášť.

Ako funguje automatické párovanie platieb v praxi?

Predstavme si bežnú rannú rutinu. Sadnete k počítaču, prihlásite sa do digitálneho bankovníctva v jednej alebo vo viacerých bankách a stiahnete si výpisy v xml formáte. Následne si tieto výpisy importujete do fakturačného systému a párujete faktúry, odosielate objednávky na spracovanie alebo vystavujete upomienky. Toto všetko k predchádzajúcemu dňu, z ktorého máte výpis.

Ak však využívate fakturačný systém od firiem, ktoré spolupracujú s Tatra bankou, toto všetko viete zefektívniť a riešiť online v reálnom čase a bez potreby sťahovania výpisov. Samotná implementácia je jednoduchá a bezplatná, stačí si ju vyklikať v nastaveniach fakturačného systému, ktorý túto službu podporuje. Patrí sem napríklad KROS, SuperFaktúra, Účto+, Accai, Billdu a ďalšie.

Ukážka obrazovky Sprístupnenie účtov cez Open banking vo fakturačnom systéme. Zdroj: Tatra banka
Ukážka obrazovky Sprístupnenie účtov cez Open banking vo fakturačnom systéme. Zdroj: Tatra banka

Do systému si viete pridať nielen účty vedené v Tatra banke, ale aj iné banky zapojené do systému otvoreného bankovníctva. Oprávnenie pristupovať k údajom potom stačí aktualizovať raz za 90 dní. Službu poskytuje banka pod označením Premium API – účty a je poskytovaná partnermi banky v rámci fakturačného systému.

Získajte viac informácií o Premium API →

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Overovanie príjemcu platby a fakturácia: na čo dať pozor?

Banky po novom overujú, či názov príjemcu sedí s jeho účtom. Prečo môžu QR kódy na starších faktúrach spôsobiť problémy a čo by mali urobiť podnikatelia, aby sa vyhli komplikáciám?

Povinné bezhotovostné platby a platby cez QR kód od 1.3.2026

Obchodníci budú musieť od marca 2026 svojím zákazníkom umožniť bezhotovostnú platbu. Ak nemajú terminál, môžu zaviesť platby cez QR kód. Ako to bude fungovať a ako postupovať?

Služba „Overenie príjemcu platby" od októbra 2025

Banky zavádzajú novú službu pre odosielateľov platieb, zadávať sa bude aj meno príjemcu. Čo ak banka nenájde zhodu s IBAN-om? Je nutné meniť trvalé príkazy? A na čo by mali myslieť obzvlášť podnikatelia?

Uprednostňovanie platieb v hotovosti pre transakčnú daň: čo (nie) je v súlade so zákonom?

Po zavedení transakčnej dane začali mnohí podnikatelia žiadať zákazníkov o platbu v hotovosti. Aké spôsoby sú ešte v medziach legislatívy a kedy podnikatelia riskujú pokutu?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky