Ambasádorka podnikateliek Slovenska pre Prešovský kraj - Renáta JESENSKÁ

V rámci projektu Európskej komisie Podpora podnikania žien na Slovensku získalo v minulom roku deväť úspešných slovenských podnikateliek titul „ambasádorka podnikateliek Slovenska“. Ich úlohou je propagovať podnikanie žien, motivovať a inšpirovať všetky z vás, ktoré uvažujete o tom, že si založíte vlastný podnik, rady by ste sa stali nezávislými a samostatnými, alebo prehodnocujete svoje doterajšie profesijné smerovanie. Máme tú česť, každý mesiac Vás zoznámiť s jednou z nich - ambasádorka podnikateliek Slovenska pre Prešovský kraj - Renáta JESENSKÁ.

Čokoláda je zdravé ovocie, ktoré nám ponúka samotná príroda. Jedzte iba kvalitné a prírodné produkty, medzi ktoré pravá čokoláda právom patrí!“ Tieto vety prezrádzajú, na čo sa pani Jesenská zamerala. Svojím predmetom podnikania „robí ľuďom radosť“. V jej čokolatérii Bon Bon si zákazník môže kúpiť pravú organickú čokoládu, posedieť v príjemnej atmosfére pri šálke vysokokvalitnej plantážnej kávy a zároveň sa od kvalifikovaného a milého personálu dozvedieť celý postup výroby požívaného produktu. Zákazník tu nikdy nebude mať pocit, že sortiment je stále rovnaký. Naopak. Vždy tu nájde nové, zaujímavé a veľmi chutné produkty. Aká je pani Renáta a jej názory na podnikanie? Ako začínala a čo musela prekonať? Všetko nájdete v odpovediach, ktoré nám poskytla na naše otázky.

Článok pokračuje pod reklamou


V čom podnikáte?


Obchodujem s organickou čokoládou a s výrobkami z nej.


Prečo ste začali podnikať?


Kvôli nezávislosti, samostatnému rozhodovaniu, možnosti uplatniť svoju kreativitu a tvorivé nápady.


Aké problémy ste museli na začiatku prekonať?


Jednalo sa najmä o finančné a priestorové problémy. Tiež som si musela vybudovať klientelu, etablovať sa na trhu a v neposlednom rade získať aj kontakty na vhodných dodávateľov z rôznych krajín.


Čo si najviac ceníte na Vašom podnikateľskom úspechu?


Spokojného zákazníka a záujem trhu o svoje produkty.


V čom má, podľa Vás, vlastné podnikanie výhodu oproti klasickému zamestnaniu?


Podnikateľ je nezávislý, má slobodu v rozhodovaní. Samostatne si organizuje svoj pracovný a voľný čas. Ak je úspešný, prináša mu podnikanie i lepšie finančné zabezpečenie, neporovnateľne vyššiu možnosť sebarealizácie, možnosť robiť to, čo ho baví.


Odkiaľ čerpáte energiu na zdolávanie nových výziev, ktoré sa spájajú s rozvojom Vášho podniku?


Energiu mi dávajú klienti a odberatelia, ktorí sú spokojní a opakovane podnik navštívia za účelom nákupu, alebo nás vyhľadajú s požiadavkou na rovnakú službu, akú sme im už raz poskytli.


Ako zvládate zosúladiť Váš súkromný život (rodinu) s kariérou podnikateľky?


Myslím, že základom je, aby rodina spolupracovala a akceptovala kariéru podnikateľky. Považujem za šťastie, že najväčších svojich fanúšikov mám doma.


Na čo ste najviac hrdá vo svojom živote?


Na svoju rodinu.


Čo by si mala žena, ktorá uvažuje nad podnikaním, najskôr uvedomiť? Aké by mala mať očakávania?


Mala by si uvedomiť všetky výhody a nevýhody podnikania. Očakávania z vyššej vlastnej sebarealizácie, slobody a nezávislosti.


Prečo ste sa rozhodli zapojiť do projektu Podpora podnikania žien na Slovensku?


Chcela by som zviditeľniť svoje podnikanie a jeho osobitosti.


V čom tkvie recept na to, aby žena bola nezávislá, úspešná a spokojná?


Základným predpokladom je to, aby robila, čo ju baví, alebo čo si myslí, že by ju bavilo.


Keby ste sa mali opätovne rozhodnúť, či začnete podnikať, urobili by ste tak znovu?


Áno.


Vizitka spoločnosti:


DON LEON, s.r.o.
Tatranské Matliare 2
059 53 Vysoké Tatry
www.bonbonin.sk


Zdroj: NARMSP, mesačník podnikanie č. 4/2010, s. 11-12

 

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Záťažové prikrývky Nidū: z riešenia zdravotného problému úspešný biznis

Skúsenosť so záťažovými prikrývkami Andreja Bobáka presvedčila, aby s nimi podnikal. Ako si firma získava zákazníkov a prečo sa Nidū napriek globálnemu potenciálu zatiaľ nepredáva aj v zahraničí?

Od startupu k svetovej špičke: barefoot obuv od Be Lenka si získala zákazníkov po celom svete

Ako sa im podarilo napriek nedôvere okolia preraziť vo svete, naučiť ľudí bez obáv nakupovať barefoot-y online a pritiahnuť zahraničných kolegov do Žiliny?

Digitalizácia a efektívna správa členského vďaka nápadu mladého podnikateľa

Mário Potoček prišiel s inovatívnym riešením, ktorým zaujal aj v podnikateľskej súťaži. Aký problém rieši, vďaka čomu sa jeho zamestnanci tešia do práce a ako funguje predaj cez obchodných zástupcov?

Originalita a remeselná výroba: Oprendekovci našli recept, ako sa odlíšiť od konkurencie

Gabriel sa v zahraničí inšpiroval, vrátil sa a spolu s bratom začal podnikať. Ako sa rozhodli odlíšiť od konkurencie, ako sa vynašli, keď im chýbali financie a na čo by mali myslieť všetci „začiatočníci“?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky