Virtuálna registračná pokladnica

Finančná správa pripravila pre podnikateľov bezplatnú novinku – virtuálnu registračnú pokladnicu. Ide o aplikáciu, ktorá im umožní splniť si nové zákonné povinnosti a minimalizuje náklady.

Pre koho je virtuálna registračná pokladnica určená

Aplikácia je určená pre podnikateľov, ktorým od apríla 2015 vzniká povinnosť používať registračnú pokladnicu a zároveň mesačne vydajú maximálne 1 000 bločkov.

Ako funguje virtuálna registračná pokladnica

Virtuálna registračná pokladnica umožní podnikateľom vytvárať a následne tlačiť pokladničné doklady, spravovať tovary a službu a evidovať vytvorené pokladničné doklady. Pri používaní virtuálnej registračnej pokladnice podnikateľ nie je povinný evidovať kópie bločkov, či uzávierok. Aplikácia tiež poskytuje automatické uchovávanie dát na servroch finančnej správy.

Článok pokračuje pod reklamou

Koľko stojí používanie virtuálnej registračnej pokladnice

Registrácia aj využívanie virtuálnej registračnej pokladnice je bezplatné a nevyžaduje zo strany podnikateľa žiadne dodatočné náklady (napríklad na servis). Podnikatelia tak ušetria za nákup pokladnice a tiež  za každoročný servis.

Čo potrebuje podnikateľ, aby mohol využívať virtuálnu registračnú pokladnicu

Základným predpokladom pre používanie virtuálnej registračnej pokladnice je internetové pripojenie užívateľa. Virtuálnu registračnú pokladnicu bude možné používať na klasickom stolovom počítači či notebooku, alebo prostredníctvom smartphonu cez mobilnú aplikáciu. Dostupná bude pre dva najväčšie mobilné operačné systémy. Mobilné zariadenia musia spĺňať podmienky pre Android 4.X a iOS 8, webová aplikácia predpokladá podporu štandardných prehliadačov.

Kedy začne virtuálna registračná pokladnica fungovať

Registrácia na používanie virtuálnej registračnej pokladnice bude pre podnikateľov prístupná od marca 2015. Viac informácií získate na portáli https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/dane/virtualna-registracna-pokladni.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ukončenie používania a predaj eKasy

Zrušili ste prevádzku, alebo máte nepotrebnú eKasu? Prinášame vám informácie o tom, či je možné predať používanú eKasu napríklad cez bazár a o tom, aké povinnosti s tým súvisia.

Daniari budú kontrolovať eKasy hneď v januári. Nepripojeným podnikateľom hrozia vysoké pokuty

Len približne dva týždne zostávajú na pripojenie sa k eKase podnikateľom, ktorí ešte eKasu nemajú. Finančná správa hneď po novom roku spúšťa kontroly.

Ako opraviť či stornovať pokladničný doklad vo VRP a ORP (eKase)

Praktický návod ako postupovať pri oprave alebo storne pokladničných dokladov vyhotovených eKasou? Jednotný postup je pri používaní virtuálnej pokladnice (VRP) a líšiť sa môže pri jednotlivých online kasách (ORP).

Daniari pre eKasu predlžujú hodiny call centra

Na pripojenie pokladníc k systému eKasa zostávajú posledné dni. Finančná správa preto rozširuje prevádzkové hodiny na call centre aj na sviatky.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky