Virtuálna registračná pokladnica

Finančná správa pripravila pre podnikateľov bezplatnú novinku – virtuálnu registračnú pokladnicu. Ide o aplikáciu, ktorá im umožní splniť si nové zákonné povinnosti a minimalizuje náklady.

Pre koho je virtuálna registračná pokladnica určená

Aplikácia je určená pre podnikateľov, ktorým od apríla 2015 vzniká povinnosť používať registračnú pokladnicu a zároveň mesačne vydajú maximálne 1 000 bločkov.

Ako funguje virtuálna registračná pokladnica

Virtuálna registračná pokladnica umožní podnikateľom vytvárať a následne tlačiť pokladničné doklady, spravovať tovary a službu a evidovať vytvorené pokladničné doklady. Pri používaní virtuálnej registračnej pokladnice podnikateľ nie je povinný evidovať kópie bločkov, či uzávierok. Aplikácia tiež poskytuje automatické uchovávanie dát na servroch finančnej správy.

Článok pokračuje pod reklamou

Koľko stojí používanie virtuálnej registračnej pokladnice

Registrácia aj využívanie virtuálnej registračnej pokladnice je bezplatné a nevyžaduje zo strany podnikateľa žiadne dodatočné náklady (napríklad na servis). Podnikatelia tak ušetria za nákup pokladnice a tiež  za každoročný servis.

Čo potrebuje podnikateľ, aby mohol využívať virtuálnu registračnú pokladnicu

Základným predpokladom pre používanie virtuálnej registračnej pokladnice je internetové pripojenie užívateľa. Virtuálnu registračnú pokladnicu bude možné používať na klasickom stolovom počítači či notebooku, alebo prostredníctvom smartphonu cez mobilnú aplikáciu. Dostupná bude pre dva najväčšie mobilné operačné systémy. Mobilné zariadenia musia spĺňať podmienky pre Android 4.X a iOS 8, webová aplikácia predpokladá podporu štandardných prehliadačov.

Kedy začne virtuálna registračná pokladnica fungovať

Registrácia na používanie virtuálnej registračnej pokladnice bude pre podnikateľov prístupná od marca 2015. Viac informácií získate na portáli https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/dane/virtualna-registracna-pokladni.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


eKasa v praxi – najčastejšie otázky

Vy sa pýtate, my odpovedáme. V rámci našej poradne Podnikajte s odborníkmi ste nám zaslali otázky k systému eKasa, na ktorom musia fungovať všetky pokladnice od 1. júla 2019. Na otázky odpovedal Peter Hennel zo Slovenskej komory daňových poradcov.

Ako funguje eKasa a aké zmeny prináša

Aké zmeny prináša zavedenie systému eKasa pre podnikateľov z hľadiska rozsahu ich povinností a z hľadiska praktického používania pokladnice eKasa klient?

Systém eKasa – pripravte sa na online registračné pokladnice

Zavedenie systému eKasa podnikateľom prijímajúcim tržby v hotovosti prinesie výrazné zmeny. V článku sa dozviete všetko o tejto reforme používania pokladníc na Slovensku.

Zmeny v podnikaní v roku 2019

S novým rokom prišlo množstvo legislatívnych zmien, ktoré zasiahnu živnostníka, ale aj veľkého zamestnávateľa. Prinášame vám komplexný prehľad toho najdôležitejšieho, čo môže ovplyvniť aj vaše podnikanie.